Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Sikke en debat der kom i gang! Jeg understreger lige igen at vi jo IKKE har forbudt dem at gå, men blot spurgt om det kunne vente. Kan forstå vi må sluge kamelen.

Til dem der foreslår at rykke spisetiden: jeg tænker ikke det hjælper, mon ikke det er selve spisningen der trigger at tarmsystemet går i gang.

Overordnet stemmer jeg i med dem der mener at man (i hvert fald som voksen) godt lige kan vente lidt - selvfølgelig ikke lige hvis der er sygdom involveret, men ellers. Hvis man er til et langt møde/undervisning mm, er der forhåbentligt (i et fornuftigt firma) lagt små pauser ind efter en time eller lignende. Er man til deciderede møder der varer over 2 timer, skulle ledelsen nok overveje at hyre en LEAN konsulent...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Lomm skriver:

Sikke en debat der kom i gang! Jeg understreger lige igen at vi jo IKKE har forbudt dem at gå, men blot spurgt om det kunne vente. Kan forstå vi må sluge kamelen.

Til dem der foreslår at rykke spisetiden: jeg tænker ikke det hjælper, mon ikke det er selve spisningen der trigger at tarmsystemet går i gang.

Overordnet stemmer jeg i med dem der mener at man (i hvert fald som voksen) godt lige kan vente lidt - selvfølgelig ikke lige hvis der er sygdom involveret, men ellers. Hvis man er til et langt møde/undervisning mm, er der forhåbentligt (i et fornuftigt firma) lagt små pauser ind efter en time eller lignende. Er man til deciderede møder der varer over 2 timer, skulle ledelsen nok overveje at hyre en LEAN konsulent...

Egentlig allerede hvis møder går over en time hvis du spørger mig. Folk mister jo nærmest koncentrationen allerede efter den første time Men det er en HELT anden debat.

Anmeld Citér

26. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Lomm skriver:

Det er formodentlig selve spisningen der trigger afføringstrangen. Det man evt kan gøre er at tilbyde et stykke frugt/en håndfuld rosiner 30-45 min tid før spisetid og se om dét trigger afføringstrangen. Det bruger jeg selv når jeg er på hotel og skal spise brunch. Så kan jeg klare det på værelset og ikke skulle gå på toilet efter første bid i restauranten. Men det kan selvfølgelig tage lidt af pladsen fra aftensmaden, så det skal man lige være ok med også

Anmeld Citér

26. juni 2022

lineog4

Lomm skriver:

Vi har ikke længere fast spisetid (de går til alverdens ting, så skal vi være samlet omkring spisebordet så bliver vi nød til at spise på forskellige tidspunkter), og alligevel er det altid når de første par bidder er tygget, at min ene dreng skal på toilettet..

Har forsøgt at sige til 20 minutter før spisetid, og bede om, at han går på toilettet. Men som han siger: der skal jeg ikke. Så tror helt klart det er selve spisningen der trigger.

Irriterende åh ja, men ville ødelægge langt mere stemning, hvis jeg krævede han blev siddende. 

Det værste ved det er egentlig når vi er ude og spise - især da han var yngre, for så ville han bare gerne hjem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.