Lomm skriver:
Sikke en debat der kom i gang! Jeg understreger lige igen at vi jo IKKE har forbudt dem at gå, men blot spurgt om det kunne vente. Kan forstå vi må sluge kamelen.
Til dem der foreslår at rykke spisetiden: jeg tænker ikke det hjælper, mon ikke det er selve spisningen der trigger at tarmsystemet går i gang.
Overordnet stemmer jeg i med dem der mener at man (i hvert fald som voksen) godt lige kan vente lidt - selvfølgelig ikke lige hvis der er sygdom involveret, men ellers. Hvis man er til et langt møde/undervisning mm, er der forhåbentligt (i et fornuftigt firma) lagt små pauser ind efter en time eller lignende. Er man til deciderede møder der varer over 2 timer, skulle ledelsen nok overveje at hyre en LEAN konsulent...
Vi har ikke længere fast spisetid (de går til alverdens ting, så skal vi være samlet omkring spisebordet så bliver vi nød til at spise på forskellige tidspunkter), og alligevel er det altid når de første par bidder er tygget, at min ene dreng skal på toilettet..
Har forsøgt at sige til 20 minutter før spisetid, og bede om, at han går på toilettet. Men som han siger: der skal jeg ikke. Så tror helt klart det er selve spisningen der trigger.
Irriterende åh ja, men ville ødelægge langt mere stemning, hvis jeg krævede han blev siddende.
Det værste ved det er egentlig når vi er ude og spise - især da han var yngre, for så ville han bare gerne hjem.
Anmeld
Citér