Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2022

Hanspige

Panther skriver:

Og derudover er der altså mange (fx kvinder med ødelagte bækkenbund, mennesker med IBS, Chron’s el.l, ældre mennesker etc.) der “skal” når de “skal” - om det så er nummer 1 eller nummer 2. At nogen i tråden er så uvidende og ignorante - og samtidig så påståelige - om kroppen er ret vildt!

Hvis det er mig du mener der er uvidende og ignorant. Må jeg desværre skuffe dig. Jeg er social og sundhedsassistent og arbejder tada med ældre og syge mennesker i hjemmeplejen

Jeg ved derfor også når jeg er ude at køre at jeg absolut ikke kan komme på wc i både 4-6 timer af gangen. 

Resten af mine kollegaer i sundhedsvæsenet. Kan heller ikke gå på toilettet når det lige passer dem. 

Så nej fatter ikke hvordan en helt sektor kan undvære toilet besøg i flere timer af gangen. 

Men at børn skal skide midt i maden, et måltid der tager 10-15 min. Det er forstyrrende og møg irriterende. Jeg stopper dog ikke min store i det. 

Jeg fatter heller ikke hvorfor voksne, sunde og raske mennesker ikke kan time deres toilet besøg. Så de ikke skal besøge midt i maden, forstyrre mødet og lign. Fordi det bare er død alvorligt. Så alvorligt at gå på wc, at 10 min åbenbart smadrer hele tarm systemet and I don't know what. 

Over and out

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Hanspige skriver:

Hvis det er mig du mener der er uvidende og ignorant. Må jeg desværre skuffe dig. Jeg er social og sundhedsassistent og arbejder tada med ældre og syge mennesker i hjemmeplejen

Jeg ved derfor også når jeg er ude at køre at jeg absolut ikke kan komme på wc i både 4-6 timer af gangen. 

Resten af mine kollegaer i sundhedsvæsenet. Kan heller ikke gå på toilettet når det lige passer dem. 

Så nej fatter ikke hvordan en helt sektor kan undvære toilet besøg i flere timer af gangen. 

Men at børn skal skide midt i maden, et måltid der tager 10-15 min. Det er forstyrrende og møg irriterende. Jeg stopper dog ikke min store i det. 

Jeg fatter heller ikke hvorfor voksne, sunde og raske mennesker ikke kan time deres toilet besøg. Så de ikke skal besøge midt i maden, forstyrre mødet og lign. Fordi det bare er død alvorligt. Så alvorligt at gå på wc, at 10 min åbenbart smadrer hele tarm systemet and I don't know what. 

Over and out

Vi kan være helt enige om, at det er absurd at meget plejepersonale ikke har tid til at gå på toilettet.

Men nej - hvad angår børn så er det meget vigtigt at de lærer at lytte til kroppens signaler. Det kunne i øvrigt sandsynligvis medvirke til, at mange voksne fik færre problemer med tis og afføring, da de ikke har ignorerer eller ødelagt deres krops system fra barnsben.

Og hvis du ikke har faglig forståelse for forskellige sygdomme, der påvirker vores vandladnings- og afføringsmønstre og hvor overraskende hyppigt, de forekommer, så synes jeg oprigtigt, du burde læse op på det!

Anmeld Citér

24. juni 2022

Hanspige

Panther skriver:

Vi kan være helt enige om, at det er absurd at meget plejepersonale ikke har tid til at gå på toilettet.

Men nej - hvad angår børn så er det meget vigtigt at de lærer at lytte til kroppens signaler. Det kunne i øvrigt sandsynligvis medvirke til, at mange voksne fik færre problemer med tis og afføring, da de ikke har ignorerer eller ødelagt deres krops system fra barnsben.

Og hvis du ikke har faglig forståelse for forskellige sygdomme, der påvirker vores vandladnings- og afføringsmønstre og hvor overraskende hyppigt, de forekommer, så synes jeg oprigtigt, du burde læse op på det!

Læs kommentaren igen. Du har vist hoppet over en sætning eller to. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Panther

Hanspige skriver:

Læs kommentaren igen. Du har vist hoppet over en sætning eller to. 

Men du aner jo ikke om folk er “sunde og raske”. Skal man deklarere sin Crohn’s ved ansættelsessamtalen, så chefen kan vurdere, om det er okay, at man undskylder sig selv til et møde?

Anmeld Citér

25. juni 2022

Hanspige

Panther skriver:

Men du aner jo ikke om folk er “sunde og raske”. Skal man deklarere sin Crohn’s ved ansættelsessamtalen, så chefen kan vurdere, om det er okay, at man undskylder sig selv til et møde?

Hvorfor sunde og raske mennesker... Prøv at læse det hele og ikke bare plukke ud så det lige passer med noget nyt du kan fare i flint over.. 

Så har denne debat hvis taget nok af ts tråd, tænker du ikke det? 

Ts: 

Som skrevet flere gange. Jeg kan godt forstå dig. Det er drøn irriterende. Jeg stopper ikke min store i det. Men har tænkt at spise 15 min senere eller tidligere for simpelthen at undgå forstyrrelsen. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Over and out

Men det er altså en falsk præmis, dén med toiletbesøg under et møde og manglende evne til at vente 10 minutter. Et møde starter jo ikke med, at en medarbejder stormer på toilettet. Et møde varer jo ikke kun 10 minutter. I løbet af et møde - som i min verden oftest varer timer - kan det forekomme, at en af de deltagende HAR ventet adskillige gange 10 minutter. På et eller andet tidspunkt er det “nu” og kan ikke udskydes yderligere 10 minutter. 

Ingen af os ville vel sige i velkomsttalen til en familiefest, at toiletterne er dérude, men de første to timer må de ikke benyttes … 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Panther

Hanspige skriver:

Hvorfor sunde og raske mennesker... Prøv at læse det hele og ikke bare plukke ud så det lige passer med noget nyt du kan fare i flint over.. 

Så har denne debat hvis taget nok af ts tråd, tænker du ikke det? 

Ts: 

Som skrevet flere gange. Jeg kan godt forstå dig. Det er drøn irriterende. Jeg stopper ikke min store i det. Men har tænkt at spise 15 min senere eller tidligere for simpelthen at undgå forstyrrelsen. 

Jeg farer skam ikke i flint, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg cherrypicker, og hvad du synes, jeg har udeladt.

Men nu hvor du pludselig vil respektere TS’ tråd, så lad os da gøre det ;-)

Anmeld Citér

25. juni 2022

Hanspige

Panther skriver:

Jeg farer skam ikke i flint, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg cherrypicker, og hvad du synes, jeg har udeladt.

Men nu hvor du pludselig vil respektere TS’ tråd, så lad os da gøre det ;-)

Super

Anmeld Citér

25. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Nej selvfølgelig ikke -  børn er sjældent med til mine møder ...så det er slet ikke et issue. 

Og gør det heller ikke under maden - selv om det ofte kun drejer sig om 15 min.

Men jeg ville forvente at en voksen godt kan holde sig under et måltid.

Synes ( sart som jeg er) ar det er ulækkert at voksne rent ud sagt sk... og så sætter sig ind til bordet igen - for at fylde op... 

Børn er en anden snak - men voksne burde godt kunne holde sig . 

Jeg er med på, at du selv erkender, du er sart, men jeg undrer mig helt vildt over din væmmelse ved folk, der skider under et måltid. - Det er ikke fordi, du rammer mig - jeg døjer med kronisk forstoppelse og får aldrig trangen under måltider - men jeg har aldrig skænket det en tanke, at det skulle være specifikt ulækkert eller uhygiejnisk eller frastødende, hvis andre forlod bordet midlertidigt for at have afføring. Jeg tror heller aldrig, at jeg har tænkt over, om den pågældende, der gik fra bordet, skulle tisse eller skide eller slå en prut eller skifte bind eller … 

Men altså: Hvorfor er det ulækkert at have afføring og derefter spise videre? Føler du selv væmmelse, når du “leverer”? Altså sådan at det giver dig kvalme-agtigt, og du derfor mister appetitten? I mine øjne er det netop naturligt, at folk kommer af med noget og derefter fylder op igen - det er vel hele pointen med fordøjelsessystemet. 
Egentlig er jeg ret misundelig på dem, der kan, når de skal. 

Anmeld Citér

25. juni 2022

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Jeg er med på, at du selv erkender, du er sart, men jeg undrer mig helt vildt over din væmmelse ved folk, der skider under et måltid. - Det er ikke fordi, du rammer mig - jeg døjer med kronisk forstoppelse og får aldrig trangen under måltider - men jeg har aldrig skænket det en tanke, at det skulle være specifikt ulækkert eller uhygiejnisk eller frastødende, hvis andre forlod bordet midlertidigt for at have afføring. Jeg tror heller aldrig, at jeg har tænkt over, om den pågældende, der gik fra bordet, skulle tisse eller skide eller slå en prut eller skifte bind eller … 

Men altså: Hvorfor er det ulækkert at have afføring og derefter spise videre? Føler du selv væmmelse, når du “leverer”? Altså sådan at det giver dig kvalme-agtigt, og du derfor mister appetitten? I mine øjne er det netop naturligt, at folk kommer af med noget og derefter fylder op igen - det er vel hele pointen med fordøjelsessystemet. 
Egentlig er jeg ret misundelig på dem, der kan, når de skal. 

Jeg ville aldrig gå direkte fra toilet og så ind til bordet for at spise.

Jeg synes det er klamt... det er ikke sådan at jeg sidder of væmmes  på toilettet- men det er noget der skal overståes.  Men hvad andre gør er jeg ligeglad med. 

Måske vi er en mærkelig familie- men oplever ikke at mine børn . Hverken små eller store går på toilettet under spisning. 

Men det er jo en " smagssag" om hvad der er normalt og ikke normalt i ens familie. 

Vi piller heller ikke næse , prutter eller bøvser foran andre osv.

Og går altså heller ikke på toilettet under spisning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.