Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2022

Mortiltreogmåskefire

børn skal på toilettet når de får noget at spise, sådan er det bare fysisk, maden sætter gang i tarmsystemet   Jeg synes at aftensmaden skal være et hyggeligt samlingspunkt for familien hvor man taler og hygger sig sammen, jeg har aldrig tænkt på at det skulle være et problem at mine børn gik på toilettet under maden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi har en på 7 og det sker flere gange om ugen midt i spisetiden. Og så er det bare sådan det er. Jeg går også selv på toilet midt i maden hvis det bliver nødvendigt. Jeg kan ikke forestille mig der kommer noget godt ud af at bede børn om at holde sig.

Anmeld Citér

23. juni 2022

Soonmom

Ej hvad i alverden er problemet i det ?

Når de spiser har de også ofte tid til at mærke efter, min ene skal altid tisse når han lige er blevet sat til måltidet, fordi der har han tid til at mærke at han skal.

(Vi ber dem så heller ikke om at tisse af inden maden, kun inden vi skal et sted hen hvor der ikke lige er et toilet, ellers skal de da bare selv mærke efter )

Anmeld Citér

23. juni 2022

fehår

Jeg forstår slet ikke problemet. Når man skal, så skal man. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg forstår godt problemet. Begge mine har altid gjort det midt i maden også. Den yngste tager 2 bider og så skal han lave lort i en ble, dvs midt i maden skal vi så ud og skifte en lorteble, lækkert. Storebror skal også ofte på wc midt i maden. Dvs vi sidder to voksne tilbage, ofte kun en fordi den anden render og skal skifte ble. 

Men vi kan ikke tvinge deres tarmsystem til at fungerer på en anden måde. Jeg spørger dem begge inden maden, og nogle gange kan det virke hvis vi fx spiser 30 tidligere eller senere end normalt. Men skal de så skal de. 

Men jeg forstår godt hvorfor du synes det er frusterende. Jeg er altid opdraget til at man samles om måltidet og det er her man taler om hvad man har lavet i skolen, på arbejdet osv - og det er bare ikke særlig hyggeligt når man render frem og tilbage og skifte bleer og børnene så skal skynde sig tilbage og jappe igennem deres aftensmad bagefter fordi det hele skrider. Så sidder man der helt alene og det var bare slet ikke et hyggeligt måltid. Men der er ikke så meget at gøre ved det andet end det du gør, for ingen skal holde sig når de sidder hjemme i eget hjem synes jeg. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Soonmom

Oddi skriver:

Jeg forstår godt problemet. Begge mine har altid gjort det midt i maden også. Den yngste tager 2 bider og så skal han lave lort i en ble, dvs midt i maden skal vi så ud og skifte en lorteble, lækkert. Storebror skal også ofte på wc midt i maden. Dvs vi sidder to voksne tilbage, ofte kun en fordi den anden render og skal skifte ble. 

Men vi kan ikke tvinge deres tarmsystem til at fungerer på en anden måde. Jeg spørger dem begge inden maden, og nogle gange kan det virke hvis vi fx spiser 30 tidligere eller senere end normalt. Men skal de så skal de. 

Men jeg forstår godt hvorfor du synes det er frusterende. Jeg er altid opdraget til at man samles om måltidet og det er her man taler om hvad man har lavet i skolen, på arbejdet osv - og det er bare ikke særlig hyggeligt når man render frem og tilbage og skifte bleer og børnene så skal skynde sig tilbage og jappe igennem deres aftensmad bagefter fordi det hele skrider. Så sidder man der helt alene og det var bare slet ikke et hyggeligt måltid. Men der er ikke så meget at gøre ved det andet end det du gør, for ingen skal holde sig når de sidder hjemme i eget hjem synes jeg. 

En på 7 og en på 10 bruger næppe ble og klare vel toiletbesøgene selv, så kan slet ikke se problemet

Anmeld Citér

23. juni 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi
Soonmom skriver:

En på 7 og en på 10 bruger næppe ble og klare vel toiletbesøgene selv, så kan slet ikke se problemet

Det ved jeg. Det var også bare for at forklare at jeg godt forstår at hyggen ved måltidet lidt forsvinder når børnene er væk pga toiletbesøg. 

Men det er ikke så meget at gøre ved det - når man skal så skal man, men forstår godt det er irriterende. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Hanspige

Det gør min store også. Jeg synes det er så irriterende! Så er han på toilet i 20-30 min. Spiser ikke med os andre.. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvornår man laver er en vane. 

Den vane kan brydes men kan så også gøre at maven går i stå hvis det vaneskift fremtvinges.

Jeg personligt laver efter særlige hjemkomst fra job eller at have afleveret børn i skole. Så i ferie kan det drille. Underligt men rytme skift kan kan rod i selv voksens "lave" vaner.. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

lineog4

Min store dreng (14 år) har også altid gjort det. 

Jeg har lært, at sådan er han, og jeg må pakke mit ideal om hyggen omkring middagsbordet væk og rumme ham som han er. 

Siger aldrig han skal vente, eller holde sig, men kan godt finde på at sige det ville være hyggeligt, hvis han ikke tog 20 minutter på toilettet men igen er det 20 minutter der skal til, så er det 20 minutter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.