Jeg forstår godt problemet. Begge mine har altid gjort det midt i maden også. Den yngste tager 2 bider og så skal han lave lort i en ble, dvs midt i maden skal vi så ud og skifte en lorteble, lækkert. Storebror skal også ofte på wc midt i maden. Dvs vi sidder to voksne tilbage, ofte kun en fordi den anden render og skal skifte ble.
Men vi kan ikke tvinge deres tarmsystem til at fungerer på en anden måde. Jeg spørger dem begge inden maden, og nogle gange kan det virke hvis vi fx spiser 30 tidligere eller senere end normalt. Men skal de så skal de.
Men jeg forstår godt hvorfor du synes det er frusterende. Jeg er altid opdraget til at man samles om måltidet og det er her man taler om hvad man har lavet i skolen, på arbejdet osv - og det er bare ikke særlig hyggeligt når man render frem og tilbage og skifte bleer og børnene så skal skynde sig tilbage og jappe igennem deres aftensmad bagefter fordi det hele skrider. Så sidder man der helt alene og det var bare slet ikke et hyggeligt måltid. Men der er ikke så meget at gøre ved det andet end det du gør, for ingen skal holde sig når de sidder hjemme i eget hjem synes jeg.
Anmeld
Citér