Gå på toilet midt i maden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.020 visninger
73 svar
161 synes godt om
23. juni 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi beder vores børn tisse inden aftensmaden, men begge to (7 + 10) skal meget ofte pludseligt på toilet med nr 2 midt i maden. Vi har tilladt det da de var mindre med en formodning om at det ville stoppe senere hen, men det fortsætter bare.

Vi er godt trætte af det, spørger altid om de ikke lige kan vente til vi er færdige, men det er tilsyneladende altid en mega haster.

Gør jeres det samme, og er det for tidligt at vi tvinger dem til at vente (typisk 5-10min) ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2022

Milla1992

Hvorfor må de ikke gå på toilet, når deres kroppe fortæller dem at de skal? 
I mit barndomshjem var det slet ikke unormalt, at en af os gik på toilet under aftensmaden, børn såvel som voksne. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Darling

Lad dem da gå på toilettet, jeg synes det er noget mærkeligt noget når man skal så skal man jo. Kender ingen der hverken kan tisse eller lave nummer 2 på Kommando

Anmeld Citér

23. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Lomm skriver:

Vi beder vores børn tisse inden aftensmaden, men begge to (7 + 10) skal meget ofte pludseligt på toilet med nr 2 midt i maden. Vi har tilladt det da de var mindre med en formodning om at det ville stoppe senere hen, men det fortsætter bare.

Vi er godt trætte af det, spørger altid om de ikke lige kan vente til vi er færdige, men det er tilsyneladende altid en mega haster.

Gør jeres det samme, og er det for tidligt at vi tvinger dem til at vente (typisk 5-10min) ?

Lad mig spørge: hvad er problemet ved at de går? Er det fordi det tager lang tid? 

Hvis man skal, så skal man. Forestil dig at du er ved at tisse eller andet i bukserne, og du så skal spise færdig først? Er det ikke bedre at de går ud end at det kan ende i uheld? 

Anmeld Citér

23. juni 2022

AnoMor

Lomm skriver:

Min søn er snart 7 og han skal også altid på toilettet når vi spiser. 

jeg beder ham ikke om at vente. Hvis man skal så skal man. Nogen gange skal jeg også også venter jeg altså heller ikke. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom

Enig med de foregående svar. Det giver for for mig ingen mening, at de skal holde sig unødigt.

Anmeld Citér

23. juni 2022

B&J

Her hedder det når man skal så skal man fordi man skal bestemt ikke holde på det. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Man kan godt lære kroppen at rykke tidspunktet for, hvornår man skal af med afføring.. Men det er bestemt ikke sjovt, for man kan godt få mange mavekneb af det.. Så vil ikke mene, at det er noget børn skal tvinges til.. 

Ja det er da træls, at de går midt i det hele.. Ligesom jeg synes, at det er træls, at min kæreste altid skal lige efter aftensmaden, når ungerne skal gøres klar til seng.. Men sådan er det jo.. Som de andre siger: når man skal, så skal man

Anmeld Citér

23. juni 2022

Kastanje

Hold da op  der er godt nok nogen der har fået for hård pottetræning selv.  Wow bare wow

Jeg ville da blive stik tosset hvis nogen forhindrede mig i at komme på toilettet. Hvad tænker I på og hvad er problemet. Jeg bliver helt skræmt i forhold til hvor stramt I opdrager jeres børn ellers. Må de heller ikke tisse om natten fordi det gør man når man står op. …

Anmeld Citér

23. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Bare lige en forklaring på hvorfor det "altid" sker midt i maden. Når man spiser stimuleres hele fordøjelsessystemet og derfor er det ret normalt at få afførings/tissetrang under eller kort tid efter et måltid.

Jeg ved f.eks. at jeg ALTID får enorm afføringstrang 3 minutter efter jeg er begyndt på morgenmaden. Som i altid. Tit når jeg kun få mundfulde og må så afbryde måltidet og vende tilbage når tarmen er tømt ud. Jeg er på toilet hver morgen og jeg prøver hver morgen rent ud sagt at skide før jeg spiser, men det er fysisk umuligt for mig. Og det er uanset om jeg spiser 10 minutter eller 1,5 time efter jeg er stået op.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.