Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

govind

StineW79 skriver:

Seriøst en griner overskrift og godt spørgsmål!!

Nu fik jeg aks første gang i uge 34+, så ingen veer eller udvigelse af de nedre regioner, osv som følge af alm fødsel.

Anden gang blev jeg sat i gang, på terminsdato og havde en nogenlunde alm fødsel, der godt nok endte med en styrt blødning.

En styrblødning blir stoppet ved at jordmordden, knytter hånden og med tilløb, javer knytnæve og hele underarmen op, samme vej, som baby er kommet ud (ok måske overdrivelse fremmer forståelsen)

Og der gik da lige Ca 6 mder inden, alt var faldet på plads igen, og føltes og lignede sig selv.

Så må bare sige at 2 børn på 13 og 9 år sener, så syntes jeg ik rigtig, at der er nogen forskel. Vh Stine 

Lyder virkelig traumatiserende

Jeg får total fødeangst af at læse sådan noget, tror jeg vil spørge om muligheden for et kejsersnit næste gang jeg ser min jordemoder ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

govind

Det er jo ikke kun selve fødslen der lægger pres på “konen” det er selve graviditeten. Hele vægten og presset nedad er med til at lave ændringer. Og faktisk nok mere end selve fødslen. Men når det så er sagt så har jeg både født vaginalt og med kejsersnit og der er ingen forskel på hvordan jeg ser ud eller følelsen for både min mand eller jeg dernede. Men til dem der oplever ændringer så er det jo ikke en grund til at få kejsersnit. Ingen læge vil sige “hey ja lad os lave et voldsomt indgreb på din krop fordi du ikke vil udvides forneden” :-) 

Det er ikke kun udvidelse jeg bekymrer mig om, det er også bristninger og overrevet skedemuskler/ringmuskel ... bliver helt dårlig ved tanken

Anmeld Citér

10. december 2021

govind

fehår skriver:

Jeg ER ked af min ændrede skede efter vaginal fødsel. Det føles nærmest helt tabu at sige højt, fordi den vaginale fødsel ofte fremhæves som mere naturlig og derfor bedre. 

Mit problem er primært arvæv ved skedeindgangen, der stadig er ubehageligt efter 2 1/2 år. Nogle sexstillinger gør nas, og sex med kondom er træls, fordi kondomet gnider op af arret. Mit arvæv er undersøgt, men læge og gynækolog mente, det var helet pænt op og kunne ikke forklare ubehaget.

Så selvom jeg er fint stram (synes jeg selv), har min bristning påvirket mit sexliv. Det er jeg ærgerlig over. 

Jeg har også prøvet et kejsersnit og ville dog ikke vælge et kejsersnit alene for at undgå arvævet. Der er mange andre ulemper ved kejsersnit, synes jeg. 

Hvilke ulemper ved kejsersnit har du haft? 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over at der også kan opstå komplikationer ved kejsersnit men ved en naturlig fødsel ved man hundrede procent at tissekonen aldrig bliver den samme igen.

Så hvorfor det ene fremfor det andet?

Jeg har fået 4 børn og aldrig flækket/ revne/sprækket det mindste ved mine fødsler. Har født dem alle hjemme uden smertestillende og jeg er blevet strammere end fra starten af. 

Så den holder ikke hver gang, at man flækker, eller bliver slappere

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Hvis man ønsker en operation af kosmetiske årsager udelukkende. Så går man på privathospitalet. Ligesom hvis du ønsker nye bryster eller en mindre næse. 

Hvis du har psykiske eller fysiske udfordringer og din livskvalitet er væsentlig forringet pga noget kosmetisk, kan du få det gjort i offentligt regi. 

Vores skattekroner går til at vi kan blive behandlet for sygdom og lign vi ikke bare kan leve med. Ikke at vi lige har lyst til få nye bryster fordi det er pænt. Eller lige vil have et kejsersnit fordi vi tror vores tissekone vil ændre sig af en fødsel. Det er for overfladisk en grund. Så må man gå til det private med sit ønske. 

Tænk hvis alle bare kunne få lavet alverdens operationer på statens regning, bare fordi de lige havde lyst? Man er nødt til at have en grænse. 

Jeg har aldrig hørt om at man kan få foretaget kosmetiske operationer på det offentlige hvis man har psykiske skavanker

Mht. fødsler så er der jo nogen kvinder der får det psykisk dårligt ved tanken om at føde vaginalt - er det en overfladisk grund til at få et selvvalgt kejsersnit? 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det var såmænd heller ikke et specifikt indlæg jeg hentydede til 

Sådan tog jeg heller ikke dit indlæg, jeg ville blot nævne min situation og ikke at fremstille det som skræk, men som en mulig konsekvens af kejsersnit.

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Mormina skriver:

Kan det være grund til forstoppelse tror du?

Jeg tror det ikke, det er konsekvensen af det. Jeg har en bekendt som fik kejsersnit for 14 år siden, hun lider til dato af forstoppelse.

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Soonmom skriver:

Sku ikke med den regering som sidder nu, vi skylder milliarder væk pt. Så nej Danmark er ikke et rigt land , men et forgældet land

På trods af gæld er Danmark stadig langt rigere end mange andre lande. Er glad for at bo i en velfærdsstat hvor vi selv kan vælge hvordan vi vil føde

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg har aldrig hørt om at man kan få foretaget kosmetiske operationer på det offentlige hvis man har psykiske skavanker

Mht. fødsler så er der jo nogen kvinder der får det psykisk dårligt ved tanken om at føde vaginalt - er det en overfladisk grund til at få et selvvalgt kejsersnit? 

Det kan man skam. Min gode veninde fik ordnet bryster fordi hun var så ked af at de var temmelig asymmetriske. Det påvirkede hendes hverdag, selvværd, selvtillid og sexliv. 

Ang KS. Læs hvad jeg skriver. Hvis man udelukkende vil have ks fordi man TROR ens tissekone vil ændre udseende, så er det for overfladisk. Har man fødselsangst fx, er det en helt anden snak. Så er man netop påvirket stærkt psykisk og så er der hjælp at hente i offentligt regi. Kæmpe forskel. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Morfire skriver:

Ej mener du helt seriøst det? Er målløs over det!!! Skal man så også selv bestemme all andre ydelser fra det offentlige, taget i betragtning af den høje skat?

Så kender jeg da et par hylder jeg lige vil shoppe på, jeg har jo betalt høj skat

Ja, jeg mener det helt seriøst! Vi betaler rigtig meget i skat sammenlignet med andre skandinaviske lande så valget om hvordan vi vil føde er sgu det mindste staten kan give os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.