Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.641 visninger
71 svar
126 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg er godt klar over at der også kan opstå komplikationer ved kejsersnit men ved en naturlig fødsel ved man hundrede procent at tissekonen aldrig bliver den samme igen.

Så hvorfor det ene fremfor det andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Seriøst en griner overskrift og godt spørgsmål!!

Nu fik jeg aks første gang i uge 34+, så ingen veer eller udvigelse af de nedre regioner, osv som følge af alm fødsel.

Anden gang blev jeg sat i gang, på terminsdato og havde en nogenlunde alm fødsel, der godt nok endte med en styrt blødning.

En styrblødning blir stoppet ved at jordmordden, knytter hånden og med tilløb, javer knytnæve og hele underarmen op, samme vej, som baby er kommet ud (ok måske overdrivelse fremmer forståelsen)

Og der gik da lige Ca 6 mder inden, alt var faldet på plads igen, og føltes og lignede sig selv.

Så må bare sige at 2 børn på 13 og 9 år sener, så syntes jeg ik rigtig, at der er nogen forskel. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er godt klar over at der også kan opstå komplikationer ved kejsersnit men ved en naturlig fødsel ved man hundrede procent at tissekonen aldrig bliver den samme igen.

Så hvorfor det ene fremfor det andet?

Øhm. Hvad bygger du det på at tissekonen aldrig bliver den samme igen? 
jeg har født. Og min er helt som før. Både stram og pæn. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Det er jo ikke kun selve fødslen der lægger pres på “konen” det er selve graviditeten. Hele vægten og presset nedad er med til at lave ændringer. Og faktisk nok mere end selve fødslen. Men når det så er sagt så har jeg både født vaginalt og med kejsersnit og der er ingen forskel på hvordan jeg ser ud eller følelsen for både min mand eller jeg dernede. Men til dem der oplever ændringer så er det jo ikke en grund til at få kejsersnit. Ingen læge vil sige “hey ja lad os lave et voldsomt indgreb på din krop fordi du ikke vil udvides forneden” :-) 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Jeg vil da gerne nævne mine komplikationer efter et akut kejsersnit:

1) Jeg kunne ingenting de første mange måneder, og det smertede at bære mit barn.

2)der gik 3 måneder før jeg kunne gå mere end 1000 skridt uden at blive dårlig (jeg gik 30.000 gennem hele graviditeten hver dag og 15.000 på fødegangen for at få gang i veerne)

3)der er gået knap 7 måneder og jeg kan mærke hvis jeg bære vasketøj, indkøbsposer og gøre rent.

4)Jeg lider at forstoppelse som betyder at jeg lever af movicol, magnesia og jævnligt må tage stikpiller mod hæmorider - hvilket også betyder at jeg fortsat ligner en halvgravid fordi min mave er oppustet.

Og det er bare et par stykker.. jeg vil helt sikkert vælge en vaginal fødsel om og om igen om den ændre udseendet på mit underliv eller ej!! 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Dejligt med en troll der sparker gang i den

Jeg blev (uden pis) en helt del strammere efter fødsel nr 1. Og jeg blev klippet. 

Efter nr 2 (hvor jeg ikke blev klippet) er jeg her 2 pr efter ret meget tilbage til mit udgangspunkt. 

Min fødsel nr 1 tog 26 timer og min fødsel nr 2 3 timer.

jeg havde svært ved at gå længe pga klippet, så vil da ikke tænke på, hvad et kejsersnit havde givet af gener (for mig) 

Nu er det jo heller ikke selve fødselen som er det helt store problem. Det er de 9 måneder med hormonændringer og organer der flyttes og skubbes. Og den ekstra vægt man får indvendigt. 
Fødslen er jo muskelkraft, så det kan genoptrænes. Det kan et ar ikke. 

Det samme med amning. Det er ikke amningen der er problemet i forhold til hængebryster. Det er de hormonændringer der efter graviditeten og mælken, som der naturligt hører med. Efter min første omgang amning kunne du ikke rigtig se, at jeg havde ammet. Men det kunne du efter graviditet nr 2. Fordi huden også udvider sig. 

så bottomline er vel at det at blive gravid ændrer din krop. En del kan trænes tilbage eller bedre hvis ens krop har brug for hjælp. Det eneste der ikke kan trænes væk som sådan er dit arvæv fra kejsersnittet i din hud og dine organer 

Så hvis man vitterligt går med tanken om at flækkekonen, så skal man liiiige tale med en fagperson i stedet for at se dårlige film. 

måske man skulle stille det rigtige spørgsmål: 

Hvorfor gennemgå kropsændringer, når du kan få sat dit eget genmateriale op i en anden kvindes krop og få hende til at blive skåret over eller flækket  … 

Men dejlig provokation fra morgenstunden - det siger hvis noget om, at vi mangler reel info om kvindekroppen. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Man kan altid finde både gode og dårlige oplevelser med vaginal fødsler og kejsersnit. Ingen fødsel er ens. 

Her er mine oplevelser. Jeg fik først ks og senere vaginal fødsel. Jeg ville til hver en tid vælge vaginal igen. 

Kejsersnit

- jeg har et permanent ar på min krop som ikke er synderligt pænt, og gør at min mave ser ud som om jeg har en permanent delle nederst på maven uanset hvor slank jeg bliver.

- jeg var handicappet i 6 uger efter ks. Jeg havde simpelthen så mange smerter og kunne end ikke gå i netto uden at tude, før efter nogen måneder (50meter) 

- jeg var pga ovenstående mega afhængig af min kæreste og det var ren held at han gik hjemme i den periode. Havde han kun haft 14 dage ved jeg ikke hvad vi skulle have gjort. 

Vaginal fødsel 

- jeg kunne rejse mig op og gå ud og tisse lige efter fødslen! Jeg kan huske at det føltes så vildt, når min første oplevelse var at være lam fra livet og ned. 

- jeg kunne selv løfte/flytte rundt på min baby, uden smerter og uden problemer. 

- min tissekone har overhovedet ikke forandret sig i udseende eller stramhed - det eneste forandrede er, at den er mere følsom indvendigt nu, hvilket gør at sex er blevet markant bedre for mig. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

AnoMor skriver:

Øhm. Hvad bygger du det på at tissekonen aldrig bliver den samme igen? 
jeg har født. Og min er helt som før. Både stram og pæn. 

Samme. Min er også præcis som før. Jeg  gik ikke i stykker.

Tror man hører mest om dem, der går i stykker, så det virker som om alle går itu

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

1 fødsel, vaginalt 

36 timer, et sting i hver læbe. Sex igen efter 16 dage. Helt normal huha, ingen skader, intet visuelt ændret. 

2. Fødsel akut kejsersnit 

Følsesløs mave skind i 1,5 år. Oppustet, forstoppelse. Grimt ar 

3. Fødsel, akut kejsersnit 

Stadig følsesløs maveskind efter 2,5 år. Smerter på arret. Sammenvoksninger imellem skind og muskler, hænge flab over arret. Kronisk forstoppelse, grimt ar. Nerve spasmaer med jag ned i underlivet. 

Gæt selv hvad jeg ville vælge. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

1 fødsel, vaginalt 

36 timer, et sting i hver læbe. Sex igen efter 16 dage. Helt normal huha, ingen skader, intet visuelt ændret. 

2. Fødsel akut kejsersnit 

Følsesløs mave skind i 1,5 år. Oppustet, forstoppelse. Grimt ar 

3. Fødsel, akut kejsersnit 

Stadig følsesløs maveskind efter 2,5 år. Smerter på arret. Sammenvoksninger imellem skind og muskler, hænge flab over arret. Kronisk forstoppelse, grimt ar. Nerve spasmaer med jag ned i underlivet. 

Gæt selv hvad jeg ville vælge. 

6 dage efter 2 kejsersnit.. AV! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.