Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nu taler vi jo ikke om kosmetiske operationer, vi taler om fødsler. Og jeg står ved min mening om at enhver kvinde bør have muligheden for at føde ved kejsersnit uanset grund. 

Og dét er en holdning, som kan debatteres - jeg er ikke enig, men det er netop grundlag for debat. Det er argumentet om særkrav grundet skatten, som ikke er en korrekt forståelse af systemet. Vi kan til enhver tid drøfte, HVAD fælleskassen skal prioritere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2021

Frizzy

Nu taler vi jo ikke om kosmetiske operationer, vi taler om fødsler. Og jeg står ved min mening om at enhver kvinde bør have muligheden for at føde ved kejsersnit uanset grund. 

Men et ks efter eget ønske der ikke er nødvendigt … hvad er det hellige ved det? Det er kvinder, der typisk er unge og sunde.

Det er et holdningsspørgsmål hvis du er enige i at der ikke er ubegrænsede midler..? Og det faktum kan ikke debateres - der er et budget. Og jeg forstår bare ikke at behandlinger der er livsnødvendige eller sikrer livskvalitet eller  god infrastruktur skylle være længere nede på listen. Faktum er at der nok er en del færre penge du regner med i det offentlige. Man er nødt til at prioritere behov. På min liste er unødvendige operationer langt nede på listen. Man har ikke et krav på det og bør ikke have det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.