Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Samme. Min er også præcis som før. Jeg  gik ikke i stykker.

Tror man hører mest om dem, der går i stykker, så det virker som om alle går itu

Jeg blev klippet og fik sting. Men det kan hverken ses eller mærkes. Tværtimod tror jeg faktisk det har været til min fordel da jeg er blevet strammere efter fødslen ellers har jeg bare lavet flere knibeøvelser end før. Haha. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

Carina:-)

Jeg har født både vaginalt og ved ks 

Og vil til enhver tid vælge vaginalt. 

Det er en operation med smerter og risiko. 

Min baby røg i c pap pga våde lunger - fordi han ikke blev presset . Og lå der i flere dage med max ilt. 

Nr 2 baby var hyperakut så der blev jeg nærmest flået op - og det er ikke blevet normalt at se på  siden.

Hvis du passer dine knibe øvelser- er der gode chancer for at du bliver tæt på normal dernede .

Anmeld Citér

10. december 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Øh fordi det koster samfundet en BONDEGÅRD at lave kejsersnit, hvilket både er fint og på sin plads, når der er lægelig grund til det. Men fandme ikke om der skal gå så mange penge ud af et allerede presset sundhedvæsen, fordi en kvinde ikke kan leve med at konen MÅSKE ændre sig efter en fødsel. Det er jo en del af pakken. Skal man så heller ikke amme fordi det kan give mere slappe bryster bagefter

Anmeld Citér

10. december 2021

Kir

Man skal jo også lige have med, at der altid er en risiko ved en operation. Bedøvelse er en risiko, der er infektionsrisiko og man kan miste en stor del blod, bare for at nævne nogen. Derudover er der alle de gener bagefter. Jeg har oplevet nerveskader omkring arret, smerter i underlivet, smerter i operationssåret uger og mdr efter operationen, problemer med at løfte tunge ting og med at dreje sig. Problemer med amningen i starten da det var få måder jeg kunne sidde og ligge på. Der er sikkert flere andre jeg ikke kan huske lige nu.

Så tænker at vaginal fødsel klart er at foretrække. Jeg tror altså også at andelen af kvinder der sprækker rigtig slemt ikke er så stor, tænker størstedelen har mindre flænger. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Soonmom

Ud fra overskriften Troll, men kan da godt svare.

Jeg har født 3 gange vaginalt og jeg synes egentlig min krop hurtigt kom tilbage til det gamle. Ca 10 dage efter var jeg nede på den samme vægt, min mave blev efter lidt tid helt som før, brysterne ændrede sig selvfølgelig (men det har vist ikke så meget med vaginalt eller kejsersnit at gøre ), fru Knudsen, er også stort set det samme som før.

Nu her har jeg født ved akut kejsersnit. Det er så kun 2,5 uge siden. Min ej hvor er jeg ked af min mave, der er kommet en mega delle forneden, jeg har føleforstyrrelser omkring navlen og jeg har absolut ikke lyst til at vise mig frem for manden, det er vist et meget større problem end lidt ændringer hos fru Knudsen.

Så jeg forstår simpelthen ikke den som ønsker planlagt kejsersnit uden grund

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Kir skriver:

Man skal jo også lige have med, at der altid er en risiko ved en operation. Bedøvelse er en risiko, der er infektionsrisiko og man kan miste en stor del blod, bare for at nævne nogen. Derudover er der alle de gener bagefter. Jeg har oplevet nerveskader omkring arret, smerter i underlivet, smerter i operationssåret uger og mdr efter operationen, problemer med at løfte tunge ting og med at dreje sig. Problemer med amningen i starten da det var få måder jeg kunne sidde og ligge på. Der er sikkert flere andre jeg ikke kan huske lige nu.

Så tænker at vaginal fødsel klart er at foretrække. Jeg tror altså også at andelen af kvinder der sprækker rigtig slemt ikke er så stor, tænker størstedelen har mindre flænger. 

Jeg blev klippet - svarende til en 2.grads bristning. 
Jeg blev mere stram bagefter. Det var faktisk svært at have sex det første år, fordi jeg var så stram  Og det har jeg hørt fra flere. 

Så bristninger og klip skal man ikke frygte for i forhold til stramheden. Kun hvis de ikke syer godt nok. Men det har jeg faktisk ikke rigtig hørt om. De gør sig mega umage for at sy korrekt - og nej det var ikke fedt at blive syet i 2 timer med et spædbarn på min mave - men i dag har jeg ingen gener og man kan ikke engang se det. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Grineren overskrift, der skal intet til for at provokere medlemmerne på det her forum

Dem der siger at I er blevet strammere efter at være blevet syet, er det skedeåbningen I mener? For den kan umuligt være blevet strammere af det indvendigt.

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Morfire skriver:

Øh fordi det koster samfundet en BONDEGÅRD at lave kejsersnit, hvilket både er fint og på sin plads, når der er lægelig grund til det. Men fandme ikke om der skal gå så mange penge ud af et allerede presset sundhedvæsen, fordi en kvinde ikke kan leve med at konen MÅSKE ændre sig efter en fødsel. Det er jo en del af pakken. Skal man så heller ikke amme fordi det kan give mere slappe bryster bagefter

Jeg har personligt valgt ikke at amme af den grund. Og vil desuden mene at det er på sin fulde plads at kvinder i Danmark selv må vælge om de vil føde vaginalt eller ved kejsersnit taget vores høje skat i betragtning. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg har personligt valgt ikke at amme af den grund. Og vil desuden mene at det er på sin fulde plads at kvinder i Danmark selv må vælge om de vil føde vaginalt eller ved kejsersnit taget vores høje skat i betragtning. 

Absurd - bare fordi du betaler skat er der ikke uanede mængder..?

Så en kvinde skal have Ks så et barn på 4 ikke kan få insulinpumpe eller en patient ikke kan opereres for kræft..?

Et Ks koster 35.000kr cirka. Noget cirka det samme som en insulinpumpe der holder i 5-6 år.

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Grineren overskrift, der skal intet til for at provokere medlemmerne på det her forum

Dem der siger at I er blevet strammere efter at være blevet syet, er det skedeåbningen I mener? For den kan umuligt være blevet strammere af det indvendigt.

Hvem bliver provokeret? Jeg ser en række svar der ret nøgternt svarer på spørgsmålet. For og imod. Erfaringer med tissekoner efter fødsel som ts tilsyneladende har en lidt skør forestilling om  det er da meget sjovt og egentlig også informativt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.