Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

Anonym

Det kan man skam. Min gode veninde fik ordnet bryster fordi hun var så ked af at de var temmelig asymmetriske. Det påvirkede hendes hverdag, selvværd, selvtillid og sexliv. 

Ang KS. Læs hvad jeg skriver. Hvis man udelukkende vil have ks fordi man TROR ens tissekone vil ændre udseende, så er det for overfladisk. Har man fødselsangst fx, er det en helt anden snak. Så er man netop påvirket stærkt psykisk og så er der hjælp at hente i offentligt regi. Kæmpe forskel. 

Hvor vildt, det vidste jeg ikke man kunne. Tror da lige jeg skal forbi min læge og bede om et par nye bryster så

Mht. kejsersnit så mente jeg hvad nu hvis fødselsangsten er pga. bekymringer for at tissekonen ændrer udseende - er det så stadig en overfladisk grund til at få et selvvalgt kejsersnit? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

Anonym

govind skriver:

Det er ikke kun udvidelse jeg bekymrer mig om, det er også bristninger og overrevet skedemuskler/ringmuskel ... bliver helt dårlig ved tanken

Men hvad tænker du der sker ved et ks? Der sker det samme bare ved din mave og der er du sikker på det sker. Det er du ikke ved en alm. fødsel. Altså du bliver skåret op i huden, musklerne og livmoderen og sømmet sammen igen. Derudover skal du have en spinal bedøvelse der kan lave alverdens skøre ting ved din krop. Ikke for at skræmme men altså det er jo bare virkeligheden. Begge mine fødsler både ved ks og vaginal er gået helt perfekt og ingen følge ting på den ene eller anden måde. Jeg vil til en hver tid altid føde vaginalt igen. Min krop var langt mindre medtaget bagefter. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvor vildt, det vidste jeg ikke man kunne. Tror da lige jeg skal forbi min læge og bede om et par nye bryster så

Mht. kejsersnit så mente jeg hvad nu hvis fødselsangsten er pga. bekymringer for at tissekonen ændrer udseende - er det så stadig en overfladisk grund til at få et selvvalgt kejsersnit? 

Det kan jeg jo ikke vurdere men jeg tror helt sikkert en fødselslæge og jordemoder vil gå alvorligt ind i sådan en bekymring for at søge at mane den til jorden. Det er trods alt de færreste der får et ødelagt underliv efter en fødsel. Men hvis den fødende giver udtryk for seriøs panik omkring det, kan det da godt ske at hun ville få lov at få et ks. Jeg ved at det er meget forskelligt mellem sygehusene hvor nemt/svært det er at bede om et planlagt ks uden fysisk grund. 

Anmeld Citér

10. december 2021

govind

Men hvad tænker du der sker ved et ks? Der sker det samme bare ved din mave og der er du sikker på det sker. Det er du ikke ved en alm. fødsel. Altså du bliver skåret op i huden, musklerne og livmoderen og sømmet sammen igen. Derudover skal du have en spinal bedøvelse der kan lave alverdens skøre ting ved din krop. Ikke for at skræmme men altså det er jo bare virkeligheden. Begge mine fødsler både ved ks og vaginal er gået helt perfekt og ingen følge ting på den ene eller anden måde. Jeg vil til en hver tid altid føde vaginalt igen. Min krop var langt mindre medtaget bagefter. 

Jeg tror kejsersnit skræmmer mig mindre netop fordi man ved præcis hvad der kommer til at ske hvorimod en vaginal fødsel er mere uforudsigelig for der ved du jo ikke på forhånd om du brister, skal klippes osv. 

Anmeld Citér

10. december 2021

fehår

govind skriver:

Hvilke ulemper ved kejsersnit har du haft? 

Jeg har oplevet en missed abortion, hvor retineret væv krævede to udskrabninger og en styrtblødning, før alt var ude. Desuden sad min moderkage fast, og jeg styrtblødte ved min vaginale fødsel. Altsammen menes at være på grund af mit tidligere kejsersnit, desværre.

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

govind skriver:

Jeg tror kejsersnit skræmmer mig mindre netop fordi man ved præcis hvad der kommer til at ske hvorimod en vaginal fødsel er mere uforudsigelig for der ved du jo ikke på forhånd om du brister, skal klippes osv. 

Men ud over selve proceduren ved du jo ikke hvad der kommer til at ske og selve proceduren kan også gå galt. Min livmoder blev revet op fordi de ikke kunne få min moderkage ud, der lå en læge ovenpå mig, så jeg ekstra mange sting. Min mave er komplet følelsesløs, jeg lider af forstoppelse, jeg har direkte ondt omkring kejsersnittet ved fysisk aktivitet. Havde så ubehagelige smerter de første 3 måneder at jeg var inde og ude af hospitalet og blev gennemscannet gang på gang.

Anmeld Citér

10. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har født to gange. Første gang med en stor bristning hvor syningen skred og bristningen derfor stadig delvis er der Dvs jeg har et hak fra skedeindgang og ind i mellemkødet. Jeg har lært at leve med det, og har fået tilbudt at få det opereret, men de er bange for at det vil blive meget stramt pga arvæv, så jeg kan få problemer med sexlivet. 

Anden gang mistede jeg store mængder blod, og bagefter gik der betændelse i en rest af efterladt moderkage. Jeg var indlagt med antibiotika i drop og derefter udskrabning. 

Når det er sagt, ville jeg elske at skulle føde vaginalt igen. Det er simpelthen det største, og jeg kunne ikke forestille mig det antiklimaks det måtte være at få et planlagt kejsersnit. Og når man tænker på de utallige fordele der er for barnet at komme til verden vaginalt, går jeg gerne igennem dette. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire
Anonym skriver:

Ja, jeg mener det helt seriøst! Vi betaler rigtig meget i skat sammenlignet med andre skandinaviske lande så valget om hvordan vi vil føde er sgu det mindste staten kan give os.

Som småbørnsfamilie er man en underskudsforretning, så med din logik må man INTET vælge som flergangsgravid og gravid i en ung alder, for det har man ikke betalt nok til. Sygehus, jordemoderbesøg, sundhedsplejerske, barsel, instititution, lægetjek til børn, skolegang er STORE poster og det tjenes ind når børnene bidrager til kassen. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Morfire skriver:

Som småbørnsfamilie er man en underskudsforretning, så med din logik må man INTET vælge som flergangsgravid og gravid i en ung alder, for det har man ikke betalt nok til. Sygehus, jordemoderbesøg, sundhedsplejerske, barsel, instititution, lægetjek til børn, skolegang er STORE poster og det tjenes ind når børnene bidrager til kassen. 

Ro på, jeg har da på intet tidspunkt sagt noget som helst om alder, flergangsgravide osv.

Jeg mener at enhver der betaler dansk trækprocent bør have muligheden for at få et kejsersnit på det offentlige.

Hvis man er skatteyder er det for mig ligegyldigt om det er det første eller tiende barn, og unge mennesker der vælger at få børn inden de er del af arbejdsmarkedet gør vel op for det senere i livet.

Anmeld Citér

11. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ro på, jeg har da på intet tidspunkt sagt noget som helst om alder, flergangsgravide osv.

Jeg mener at enhver der betaler dansk trækprocent bør have muligheden for at få et kejsersnit på det offentlige.

Hvis man er skatteyder er det for mig ligegyldigt om det er det første eller tiende barn, og unge mennesker der vælger at få børn inden de er del af arbejdsmarkedet gør vel op for det senere i livet.

Og du kan ikke se, at netop dén tankegang kun øger skattetrykket - “Jeg betaler meget i skat som dansker, så jeg har ret til en særlig dyr ydelse fra det offentlige” -? Det bør vel rimeligvis ikke kun omfatte kejsersnit, hvis din logik skal følges, for de mange, som ikke ønsker/har behov for dette, har jo også betalt til fælleskassen, og så må der vel også være noget særligt, de bør have mulighed for at vælge. Jeg har fx ikke fået kejsersnit, men jeg synes, jeg bør have gratis adgang til offentlig transport til gengæld - eller komme foran i køen til den behandling i sundhedsvæsenet, jeg afventer. Hvorfor skulle det kun gælde kejsersnit? 
Det er en bombe under hele fundamentet for vores skatte- og velfærdssystem, hvis den holdning breder sig. Vi betaler ikke skat for som enkeltpersoner at kunne modtage ekstraordinære ydelser fra det offentlige, men for at bidrage til det fælles. 
Ydermere vil du så have særydelser på forhånd, fordi du mener, at du vil “gøre det op for det” senere. Der går MANGE år, før man som skatteyder tilnærmelsesvis har betalt “regningen” for de mange offentlige ydelser, man har modtaget, og mange kommer aldrig i nærheden af at gøre det, så det er en meget risikobetonet tankegang. Og stadig helt misforstået. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.