Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

Anonym

Absurd - bare fordi du betaler skat er der ikke uanede mængder..?

Så en kvinde skal have Ks så et barn på 4 ikke kan få insulinpumpe eller en patient ikke kan opereres for kræft..?

Et Ks koster 35.000kr cirka. Noget cirka det samme som en insulinpumpe der holder i 5-6 år.

Danmark er et rigt land og vi betaler meget i skat sammenlignet med andre lande, så jeg synes det er helt i orden at vi får noget for de penge.

Har aldrig hørt om at folk i Danmark ikke har kunne få deres insulinpumpe eller kræftoperation pga. mangel på penge i sundhedsvæsenet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

Anonym

Mor11 skriver:

Hvem bliver provokeret? Jeg ser en række svar der ret nøgternt svarer på spørgsmålet. For og imod. Erfaringer med tissekoner efter fødsel som ts tilsyneladende har en lidt skør forestilling om  det er da meget sjovt og egentlig også informativt

Der var en der skrev at spørgsmålet var en provokation og flere har kaldt trådstarter for troll, men jeg synes nu det er et meget godt spørgsmål især for kvinder der endnu ikke selv har født

Anmeld Citér

10. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Danmark er et rigt land og vi betaler meget i skat sammenlignet med andre lande, så jeg synes det er helt i orden at vi får noget for de penge.

Har aldrig hørt om at folk i Danmark ikke har kunne få deres insulinpumpe eller kræftoperation pga. mangel på penge i sundhedsvæsenet

Lidt naivt - jo det er ret få over 30 der har insulinpumpe og som er på pen og fingerprik i stedet for sensor. Det er en kamp at få. Over 3000!stik om året

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvis man ønsker en operation af kosmetiske årsager udelukkende. Så går man på privathospitalet. Ligesom hvis du ønsker nye bryster eller en mindre næse. 

Hvis du har psykiske eller fysiske udfordringer og din livskvalitet er væsentlig forringet pga noget kosmetisk, kan du få det gjort i offentligt regi. 

Vores skattekroner går til at vi kan blive behandlet for sygdom og lign vi ikke bare kan leve med. Ikke at vi lige har lyst til få nye bryster fordi det er pænt. Eller lige vil have et kejsersnit fordi vi tror vores tissekone vil ændre sig af en fødsel. Det er for overfladisk en grund. Så må man gå til det private med sit ønske. 

Tænk hvis alle bare kunne få lavet alverdens operationer på statens regning, bare fordi de lige havde lyst? Man er nødt til at have en grænse. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Frizzy skriver:

Lidt naivt - jo det er ret få over 30 der har insulinpumpe og som er på pen og fingerprik i stedet for sensor. Det er en kamp at få. Over 3000!stik om året

Surt men synes ikke det på nogen måde kan sammenlignes med en fødsel. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Frizzy

Surt men synes ikke det på nogen måde kan sammenlignes med en fødsel. 

Hold da op et usympatisk svar... jeg lever med diabetes inde på livet og jeg kan fortælle dig at det er en kamp hver dag i de 80-90 år man lever. Så nej en fødsel kan ikke sammenlignes overhoved - det tager 4-25 timer....  at have diabetes uden de rigtige redskaber er ubetinget langt langt hårdere  
Du skriver det,  fordi du ikke har et clue om den kamp diabetes er - og det er fair nok. Jeg kan nævne i flæng af følgevirkninger ved dårligt reguleret blodsukker er minus 10 års levetid, amputerede fødder, kroniske smerter, hjerteproblemer, blindhed osv osv

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Jeg har fået 3 kejsersnit. 

1 barn - grad 1 kejsersnit 

2. barn - grad 2 kejsersnit 

3. barn - planlagt kejsersnit(blev frarådet endnu et vaginalt fødselsforsøg) 

Min “mis” er som den altid har været. Min mand kan ikke mærke forskel og jeg synes den ligner sig selv. 
Jeg har ikke været plaget af alle de gener som mange beskriver ved kejsersnit. Jeg har været hurtigt oppe at gå og hurtigt hjemme ved de sidste to. Første barn var svækket og var derfor indlagt 3 dage med ham. 

3. barn som var planlagt var klart den hurtigste og nemmeste fødsel og jeg kunne komme hjem samme dag. 

Men jeg har fint kunne bære baby og har ikke haft betydelige smerter eller senfølger. 
Ja, min mave er og bliver ikke så fin som før. Men har lært at leve med det, min mand synes jeg er dejlig som jeg er, han elsker mig og det min krop har skabt til os, så det i sig selv er nok til ikke at bruge tid på at være ked af min krop. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har fået 3 kejsersnit. 

1 barn - grad 1 kejsersnit 

2. barn - grad 2 kejsersnit 

3. barn - planlagt kejsersnit(blev frarådet endnu et vaginalt fødselsforsøg) 

Min “mis” er som den altid har været. Min mand kan ikke mærke forskel og jeg synes den ligner sig selv. 
Jeg har ikke været plaget af alle de gener som mange beskriver ved kejsersnit. Jeg har været hurtigt oppe at gå og hurtigt hjemme ved de sidste to. Første barn var svækket og var derfor indlagt 3 dage med ham. 

3. barn som var planlagt var klart den hurtigste og nemmeste fødsel og jeg kunne komme hjem samme dag. 

Men jeg har fint kunne bære baby og har ikke haft betydelige smerter eller senfølger. 
Ja, min mave er og bliver ikke så fin som før. Men har lært at leve med det, min mand synes jeg er dejlig som jeg er, han elsker mig og det min krop har skabt til os, så det i sig selv er nok til ikke at bruge tid på at være ked af min krop. 

Hold nu op hvor er det rart at se en som ikke skriver om skræk scenarier og ulemper ved ks. Som ny gravid og et muligt ks som næste fødsel har det ikke været rart at læse med i denne tråd. Så tak til dig 

Anmeld Citér

10. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Hold nu op hvor er det rart at se en som ikke skriver om skræk scenarier og ulemper ved ks. Som ny gravid og et muligt ks som næste fødsel har det ikke været rart at læse med i denne tråd. Så tak til dig 

Jeg bar baby fint og havde sex efter 5 dage - + tur i Tivoli inden for første uge. Ved begge Ks. Ikke specielt smertefuldt. Min mens gør mere ondt.

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Jeg bar baby fint og havde sex efter 5 dage - + tur i Tivoli inden for første uge. Ved begge Ks. Ikke specielt smertefuldt. Min mens gør mere ondt.

Vildt nok! Og tak for dit svar. Jeg kunne knap gå fra bilen til hoveddøren efter jeg havde født (vaginalt)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.