Hvorfor flække konen når man kan få kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hold nu op hvor er det rart at se en som ikke skriver om skræk scenarier og ulemper ved ks. Som ny gravid og et muligt ks som næste fødsel har det ikke været rart at læse med i denne tråd. Så tak til dig 

Man skal altid huske på at ikke én fødsel er ens. Nogen har haft drømme fødsler vaginalt. Andre er blevet totalt traumatiserede. Og det samme med ks. Det er ingen garantier for hvordan det bliver for netop dig.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Danmark er et rigt land og vi betaler meget i skat sammenlignet med andre lande, så jeg synes det er helt i orden at vi får noget for de penge.

Har aldrig hørt om at folk i Danmark ikke har kunne få deres insulinpumpe eller kræftoperation pga. mangel på penge i sundhedsvæsenet

Sku ikke med den regering som sidder nu, vi skylder milliarder væk pt. Så nej Danmark er ikke et rigt land , men et forgældet land

Anmeld Citér

10. december 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire
Anonym skriver:

Jeg har personligt valgt ikke at amme af den grund. Og vil desuden mene at det er på sin fulde plads at kvinder i Danmark selv må vælge om de vil føde vaginalt eller ved kejsersnit taget vores høje skat i betragtning. 

Ej mener du helt seriøst det? Er målløs over det!!! Skal man så også selv bestemme all andre ydelser fra det offentlige, taget i betragtning af den høje skat?

Så kender jeg da et par hylder jeg lige vil shoppe på, jeg har jo betalt høj skat

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Hold nu op hvor er det rart at se en som ikke skriver om skræk scenarier og ulemper ved ks. Som ny gravid og et muligt ks som næste fødsel har det ikke været rart at læse med i denne tråd. Så tak til dig 

Nu jeg skrev jeg ikke min oplevelse som et skrækscenarie- men mere som  en forståelse af at et kejsersnit er et meget stort indgreb, med mange lag som bliver savet midt år, så det er ikke "bare lige" eller "den nemme" løsning.  Og det er sgu ikke sjovt at sidde 7 måneder senere og have så mange gener og men.

Anmeld Citér

10. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Danmark er et rigt land og vi betaler meget i skat sammenlignet med andre lande, så jeg synes det er helt i orden at vi får noget for de penge.

Har aldrig hørt om at folk i Danmark ikke har kunne få deres insulinpumpe eller kræftoperation pga. mangel på penge i sundhedsvæsenet

Vi betaler jo meget i skat netop fordi, vi får meget for pengene - jeg tvivler på, ret mange yngre mennesker med mindre børn ligefrem har noget til gode, hvis man skulle følge den tankegang. 

Anmeld Citér

10. december 2021

Maximus4

Anonym skriver:

Jeg vil da gerne nævne mine komplikationer efter et akut kejsersnit:

1) Jeg kunne ingenting de første mange måneder, og det smertede at bære mit barn.

2)der gik 3 måneder før jeg kunne gå mere end 1000 skridt uden at blive dårlig (jeg gik 30.000 gennem hele graviditeten hver dag og 15.000 på fødegangen for at få gang i veerne)

3)der er gået knap 7 måneder og jeg kan mærke hvis jeg bære vasketøj, indkøbsposer og gøre rent.

4)Jeg lider at forstoppelse som betyder at jeg lever af movicol, magnesia og jævnligt må tage stikpiller mod hæmorider - hvilket også betyder at jeg fortsat ligner en halvgravid fordi min mave er oppustet.

Og det er bare et par stykker.. jeg vil helt sikkert vælge en vaginal fødsel om og om igen om den ændre udseendet på mit underliv eller ej!! 

Kan det være grund til forstoppelse tror du?

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Nu jeg skrev jeg ikke min oplevelse som et skrækscenarie- men mere som  en forståelse af at et kejsersnit er et meget stort indgreb, med mange lag som bliver savet midt år, så det er ikke "bare lige" eller "den nemme" løsning.  Og det er sgu ikke sjovt at sidde 7 måneder senere og have så mange gener og men.

Det var såmænd heller ikke et specifikt indlæg jeg hentydede til 

Anmeld Citér

10. december 2021

Kir

Man skal altså passe på med hvad man læser/får at vide inden mam bliver gravid og inden man skal føde

Der er skrækscenarier både ved vaginal fødsel og ved kejsersnit. Og så er der alle dem der får lette gener. Og som en anden skriver, ingen kan vide hvordan det går for dig. Ikke engang den samme kvinde har to ens fødsler.

Og så vil jeg lige sige at stortset alle mine veninder har haft udramatiske fødsler og har ikke haft de store gener, så det er da en meget god statestik

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Kir skriver:

Man skal altså passe på med hvad man læser/får at vide inden mam bliver gravid og inden man skal føde

Der er skrækscenarier både ved vaginal fødsel og ved kejsersnit. Og så er der alle dem der får lette gener. Og som en anden skriver, ingen kan vide hvordan det går for dig. Ikke engang den samme kvinde har to ens fødsler.

Og så vil jeg lige sige at stortset alle mine veninder har haft udramatiske fødsler og har ikke haft de store gener, så det er da en meget god statestik

Ja det er rigtigt Og heldigvis for det at de fleste fødsler er ukompliceret uanset vejen dertil 

Jeg synes dog der er en tendens til at der kommer mange skræk scanarier på bordet når udgangspunktet er kejsersnit på mors ønske. Ikke kun i tråden her men generelt. Så det er nok i nogle andre tråde jeg skal lede efter erfaringer og gode råd

Anmeld Citér

10. december 2021

fehår

Jeg ER ked af min ændrede skede efter vaginal fødsel. Det føles nærmest helt tabu at sige højt, fordi den vaginale fødsel ofte fremhæves som mere naturlig og derfor bedre. 

Mit problem er primært arvæv ved skedeindgangen, der stadig er ubehageligt efter 2 1/2 år. Nogle sexstillinger gør nas, og sex med kondom er træls, fordi kondomet gnider op af arret. Mit arvæv er undersøgt, men læge og gynækolog mente, det var helet pænt op og kunne ikke forklare ubehaget.

Så selvom jeg er fint stram (synes jeg selv), har min bristning påvirket mit sexliv. Det er jeg ærgerlig over. 

Jeg har også prøvet et kejsersnit og ville dog ikke vælge et kejsersnit alene for at undgå arvævet. Der er mange andre ulemper ved kejsersnit, synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.