Skole/skoler for uvaccinerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

Frizzy

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er ganske enkelt ikke korrekt, at alle de udsatte er vaccineret - patientgrupper som ikke kan vaccineres grundet anden medicinering, eller små børn i kemobehandling kan måske fungere som et par eksempler. Og fordi vaccinen jo ikke er fuldkommen dækkende, er det også for udsatte grupper med vaccine en fortsat stor fordel at sænke risikoen mest muligt ved at alle andre lader sig vaccineret og derved smitte mindre. Der er ingen fordomme over det, snarere udregninger. Og restriktionerne kan vi alt andet lige lempe, når smittetrykket daler på baggrund af øget vaccinetilslutning. 

Men igen - så må man passe på som udsat. Vi kan ikke som samfund eller verden indrette os efter en risiko for 1 pct. 

Det kan lyde hårdt - men der er godt nok kæmpet meget for den frihed vi har. Og det er langt mere værd at bevare. Det er det vigtigste på spil lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Skouboe

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er ganske enkelt ikke korrekt, at alle de udsatte er vaccineret - patientgrupper som ikke kan vaccineres grundet anden medicinering, eller små børn i kemobehandling kan måske fungere som et par eksempler. Og fordi vaccinen jo ikke er fuldkommen dækkende, er det også for udsatte grupper med vaccine en fortsat stor fordel at sænke risikoen mest muligt ved at alle andre lader sig vaccineret og derved smitte mindre. Der er ingen fordomme over det, snarere udregninger. Og restriktionerne kan vi alt andet lige lempe, når smittetrykket daler på baggrund af øget vaccinetilslutning. 

Vi er også en relativt stor gruppe mennesker, der får immundæmpende behandling, fx pga MS (som jeg selv), men også ledegigt, psoriasis, transplantation, Morbus Crohn osv.

Det er fx hos patienter med MS påvist at en ganske stor del af de patienter, der får B-celle deplering som behandling, danner få eller ingen antistoffer, på trods af vaccinen. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Har du nogle gode kilder? Links?

Jeg har en 5 årig uddannelse inden for biomedicin og en bogreol fuld af kilder. Jeg skal finde de mest væsentlige til dig når jeg får tid til at kigge dem igennem. Indtil da må du nøjes med den officielle: https://vaccination-info.eu/da/fakta-om-vacciner/saadan-virker-vacciner

Anmeld Citér

30. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jo, du er modbydelig, du kalder folk noget nedladende(sølvpapirshatte). Og du skal være er forbillede for dine børn…. 
Helt ærligt. Lad dog andre være, bare fordi de ikke er som dig. Jeg kunne da også skrive nogle modbydelige ting om dem der vælger vaccinen, men det gør jeg ikke fordi jeg er VOKSEN og har lært at jeg ikke skal kalde andre noget grimt. 
Men jeg og andre har lov til at have en holdning omkring corona og vaccinen. Ligeså vel som du har, uden at det ene er mere rigtigt end det andet. 

Jeg er skam et forbillede for mine børn, jeg tager situationen seriøst bed netop at blive vaccineret og blive testet. Ligesom jeg tager ansvar ansvar på mit barns vegne ved at følge børnevaccineprogrammet.

Og forskellen er netop her, at du kan kalde mig hvad du har lyst til, fortælle at mine valg er dumme, at jeg er lemming som følger strømmen og hvad end.. Men jeg bliver ikke påvirket, for jeg tager ansvar for mine valg og har det rigtig godt med det!

Og nej jeg er stadig ikke modbydelig, men det er eftersom rimelig frustrerende at bo i en verden hvor det føles at vi ikke rykker på den front, netop fordi, i mine øjne naturligvis, at der er mennesker som nægter. Og det står dem frit for, men det har bare stadig konsekvenser for os andre. Hvad du gør i dit private hjem er din sag, men det her handler om noget kollektivt. Forestil dig hvis kun 10% ville lade sig teste og eller vaccine.

Anmeld Citér

30. november 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg er skam et forbillede for mine børn, jeg tager situationen seriøst bed netop at blive vaccineret og blive testet. Ligesom jeg tager ansvar ansvar på mit barns vegne ved at følge børnevaccineprogrammet.

Og forskellen er netop her, at du kan kalde mig hvad du har lyst til, fortælle at mine valg er dumme, at jeg er lemming som følger strømmen og hvad end.. Men jeg bliver ikke påvirket, for jeg tager ansvar for mine valg og har det rigtig godt med det!

Og nej jeg er stadig ikke modbydelig, men det er eftersom rimelig frustrerende at bo i en verden hvor det føles at vi ikke rykker på den front, netop fordi, i mine øjne naturligvis, at der er mennesker som nægter. Og det står dem frit for, men det har bare stadig konsekvenser for os andre. Hvad du gør i dit private hjem er din sag, men det her handler om noget kollektivt. Forestil dig hvis kun 10% ville lade sig teste og eller vaccine.

Men ingen skal kalde dig lemming og du skal heller ikke kalde andre sølvpapirshatte. Det er ikke rød og blå stue på drage børnehaven. Helt ærligt..? Vi er voksne mennesker og du skal være lige så bange for at folk ikke er influenza vaccineret i din alder. 

Jeg har lige hørt at folk får et mærke på deres adgangskort i en stor rådgivende virksomhed. Det bliver listet ind, med begrundelsen at det er nemmere for vagten - men reelt er vi på vej hen imod en jødestjerne..... Alle kan nu hele dagen se om man er vaccineret!!  Se det er scary as hell

Anmeld Citér

30. november 2021

Anonym

Er overhovedet ikke sikker på, at alle forældre hopper på vaccine? Der var da et indslag med to vaccinerede forældre i nyhederne, som traf hver deres valg, og de fleste jeg har snakket med, gør sig faktisk ganske mange overvejelser omkring vaccination af de små børn fra 5 til 11 år. Den beslutning træffer de ikke med lethed. Har i oplevet udskamning på skolen trådstarter? For så tror jeg altså sagtens i kan skifte skole og finde et sted, hvor man håndterer det problem. De fleste forældre er helt fornuftige, men børn er selvfølgelig til tider ubarnhjertige, så der skal selvfølgelig kun en enkelt krakilsk unge til for at sprede en stemning.

Anmeld Citér

30. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Frizzy skriver:

Men igen - så må man passe på som udsat. Vi kan ikke som samfund eller verden indrette os efter en risiko for 1 pct. 

Det kan lyde hårdt - men der er godt nok kæmpet meget for den frihed vi har. Og det er langt mere værd at bevare. Det er det vigtigste på spil lige nu. 

Men så flytter argumentet sig jo også fra “de udsatte er alligevel vaccineret, så jeg behøver ikke tænke kollektivt” og til det mere spidsfindige “nå, det var de ikke; så må de selv lære at passe på, for jeg gider ikke opgive min frihed”.

Om det er hårdt ved jer ikke. I bedste fald tankeløst, eller ubarmhjertigt, synes jeg. Den frihed vi har kæmpet så hårdt for efter dit udsagn, er I mine øjne en frihed, som kun er intakt, hvis vi bruger den til at passe godt på hinanden. Frihed til at té sig som man vil, er i mine øjne en pseudo-frihed uden megen værdi. Det er nemt at være sig selv nærmest, mig og mit, det er vanskeligere at arbejde målrettet for at et samfund fungerer kollektivt. 

Anmeld Citér

30. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Frizzy skriver:

Men ingen skal kalde dig lemming og du skal heller ikke kalde andre sølvpapirshatte. Det er ikke rød og blå stue på drage børnehaven. Helt ærligt..? Vi er voksne mennesker og du skal være lige så bange for at folk ikke er influenza vaccineret i din alder. 

Jeg har lige hørt at folk får et mærke på deres adgangskort i en stor rådgivende virksomhed. Det bliver listet ind, med begrundelsen at det er nemmere for vagten - men reelt er vi på vej hen imod en jødestjerne..... Alle kan nu hele dagen se om man er vaccineret!!  Se det er scary as hell

Det ville være nemmere og måske mere rimeligt at bede de som ikke vaccineres og testes regelmæssigt blive helt væk fra arbejdspladsen. Men hvis jeg var én af de sårbare, som du mener selv må passe på ikke at blive smittet, så ville det nok være en hjælp at vide hvilke mennesker jeg skulle undgå, for at reducere smitterisiko. 

Anmeld Citér

30. november 2021

Frizzy

Det ville være nemmere og måske mere rimeligt at bede de som ikke vaccineres og testes regelmæssigt blive helt væk fra arbejdspladsen. Men hvis jeg var én af de sårbare, som du mener selv må passe på ikke at blive smittet, så ville det nok være en hjælp at vide hvilke mennesker jeg skulle undgå, for at reducere smitterisiko. 

.. mener du seriøst at det er ok at man skal går med et batch der viser om man er vaccineret. Jøsses.  Det er da Nazityskland om igen.

Der er godt nok sket en underlig holdningsændring i samfundet. Det er da på ingen måde ok at kræve skiltning med om man tager medicin eller er blevet vaccineret. Det er en privatsag. Og så er den ikke længere. 

Og ja hvis man er sårbar skal man da passe på. Fordi nogen er i et kræftforløb indretter vi da heller ikke samfundet efter det..?

Anmeld Citér

30. november 2021

Linemor93

Profilbillede for Linemor93
Frizzy skriver:

.. mener du seriøst at det er ok at man skal går med et batch der viser om man er vaccineret. Jøsses.  Det er da Nazityskland om igen.

Der er godt nok sket en underlig holdningsændring i samfundet. Det er da på ingen måde ok at kræve skiltning med om man tager medicin eller er blevet vaccineret. Det er en privatsag. Og så er den ikke længere. 

Og ja hvis man er sårbar skal man da passe på. Fordi nogen er i et kræftforløb indretter vi da heller ikke samfundet efter det..?

EJ NU STOPPER DET!!!

det er simpelhen så grænseoverskridende at du sammenligner Nazisme med det her!! 
Der er ingen sammenligning overhovedet, i nazi Tyskland blev mennesker slået ihjel fordi de havde en andet religion eller så anderledes ud baseret på intet andet end HAD! 

stop det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.