Skole/skoler for uvaccinerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

lineog4

Anonym skriver:

Er der nogle herinde som ved om der er, eller bliver lavet skoler (eventuelt af private) for børn der ikke skal/bliver testet og vaccineret ?

Som mor til et barn der ikke skal hverken testes eller vaccineres, ville jeg virkelig gerne finde en mulighed for vores barn, hvor h*n ikke er den eneste i sin klasse og omgangskreds der ikke skal de her ting. Finde noget sammenhold til barnet og ligesindede.

(Har intet imod at andres børn bliver testet og vaccineret, men det ikke noget vores skal og det behøver ikke blive diskuteret). Vil bare gerne vide om der er, eller kommer en mulighed for de som har det som os. 

Vi er villige til at flytte for at det kan lade sig gøre.

Jeg ved med sikkerhed, at en sådan skole ikke vil opstå i hvert fald ikke officielt, for ingen skoler må udelukke andre pga religion, nationalitet, vaccine og lignende - det vil være at forstå som diskrimination.

Men jeg vil egentlig hellere svare dig på noget du ikke spørger om, nemlig din tro på, at dit barn vil blive udskammet i skolen. Den utryghed synes jeg du skal tage op med dit barns lærere, for er det sådan i dit barns klasse, så lyder det som en meget usund klassekultur.

Jeg er selv lærer på 3. Årgang, og ulig hvad mange nok tror, så fylder cororna, test og vaccine så lidt som overhovedet muligt. Det fylder når der komme nye restriktioner, og det fylder den dag hvor nogle elever skal over til test. Resten af tiden så fylder julekalender samlekort, huler, fodbold, svære matematikstykker, Harry potter, fortnite og meget meget mere... børnene taler ikke (og det er helt ærligt) om cororna og absolut ikke om test og vaccine, selv når en af deres kammerater er smittet fylder det ikke, det eneste spørgsmål er: hvornår kommer Søren tilbage til skolen, for jeg savner ham.

Derfor er det noget der fylder i dit hoved, eller er det noget der fylder i dit barns klasse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Anonym

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Sagen er jo så bare den, at der her netop  er noget som er mere rigtigt end andet. Nemlig tilvalg af vaccine og løbende test. Såfremt kriterierne er færrest mulige risici for både den enkelte og samfundet. Det er ikke et holdningsspørgsmål ala “kan du bedst lide blå eller grøn”, men et empirisk spørgsmål, som der efterhånden hersker betragtelig evidens for …

Løbende tests er jeg helt med på. Vaccinen er jeg ikke. Jeg er ikke generelt vaccinemodstander, men jeg er helt vildt bange og bekymret for denne vaccine. Jeg synes stadig ikke jeg har fået nok viden og information om den, som kan give mig ro i maven. 

Mine børn har fulgt vaccinationsprogrammet, men jeg kan også love dig for at jeg har sat mig grundigt ind i vaccinerne og videnskaben omkring dem. Den videnskab mangler jeg bare ved Covid-vaccinen til både mine børn og jeg. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Frizzy

Sagen er jo så bare den, at der her netop  er noget som er mere rigtigt end andet. Nemlig tilvalg af vaccine og løbende test. Såfremt kriterierne er færrest mulige risici for både den enkelte og samfundet. Det er ikke et holdningsspørgsmål ala “kan du bedst lide blå eller grøn”, men et empirisk spørgsmål, som der efterhånden hersker betragtelig evidens for …

Men folk må da selv vælge over deres egen krop uden at blive fordømt. Vi taler ikke om ebola. Og du kan da slev slet ikke sige hvad der ER det rigtige..? Folk har forskellige holdninger og træffer forskellige valg. Jeg synes personligt veganer mad er hul i hovedet, men det siger jeg da heller ikke til alle veganere jeg møder. 
Om man får en vaccine eller ej skal og kan aldrig blive noget staten eller folkestemningen skal presse en til. Så er vi på vej imod Tysklands for nogle nogle årtierne siden eller kommunistiske Kina. 

Anmeld Citér

29. november 2021

kamikaze

Frizzy skriver:

Forhindret i at blive testet eller vaccineret - øh ... det er da er valg. 

Det mest triste er da af disse forældre oplever at barnet vil blive udskammet hvis det kommer på en “normal” skole. Måske har jeg misforstået det. Jeg læser ikke at ts har fordomme ifht vaccinerede, men at hun  oplever at det er et problem at nævne overfor andre at de ikke ønsker det.

Hvis man går på en skole for uvaccinerede er det vel netop ikke længere et valg? Hun søger -- tilsyneladende -- en skole som håndfast håndhæver de modsatte normer af dem der pt bliver blødt indført i skolen via opfordring.

Er det ikke en bedre løsning at tage en god snak med klasselæreren?

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvor er i sindsygt tarvelige. Jeg udskammer ikke jer for jeres valg, men i går efter struben på mig. 

Nej jeg er ikke en troll, men en mor som ikke er enig i de tiltag som regeringen laver. Det mit synspunkt og det ændres ikke ikke fordi i sviner mig eller mine valg til (tværtimod fristes man til at sige). Bliver faktisk utroligt ked af det og synes ikke i kan være det bekendt. 

Vores barn bliver testet ved sygdomstegn eller nærkontakt, men ellers ikke nej. Og nej det skal ikke testes på sin skole, men det troede jeg ikke var en nødvendighed at skrive i mit oplæg.

Jeg/vi søger netop noget sammenhold for vores barn og at sørge for at vores barn ikke føler sig udskammet fordi vi ikke gør hvad flertallet synes er rigtigt. Det er gennemtænkt og det vi afgør er bedst. Jeres mening er ikke relevant og har i ikke et svar på det spørgsmål der er stillet, så forstår jeg ikke jeres behov for at skrive.

Blev jeres dag bedre af at gøre mig ked af det ? Blev i bedre menneske ved at dømme mig og mine holdninger og valg, fordi de ikke passer ind i jeres verden ? I antager ting og går ud fra alt er sort og hvidt. 

Jeg har INTET imod jeres valg og jeres veje at gå. Men jeg søger stadigvæk ligesindede ift vores barn. 

Du ved simpelthen ikke hvad du taler om. Dit forslag er direkte farligt. Vil du ikke godt sætte dig ind i hvad en rna vaccine er og hvorfor flokimmunitet er så vigtigt - og hvordan dit forslag totalt ødelægger det? Du spiller hazard med dine børn.

Anmeld Citér

29. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Men folk må da selv vælge over deres egen krop uden at blive fordømt. Vi taler ikke om ebola. Og du kan da slev slet ikke sige hvad der ER det rigtige..? Folk har forskellige holdninger og træffer forskellige valg. Jeg synes personligt veganer mad er hul i hovedet, men det siger jeg da heller ikke til alle veganere jeg møder. 
Om man får en vaccine eller ej skal og kan aldrig blive noget staten eller folkestemningen skal presse en til. Så er vi på vej imod Tysklands for nogle nogle årtierne siden eller kommunistiske Kina. 

Altså jo, såfremt kriterierne er reduktion af ricisi for individ og for samfund, så kan man faktisk godt påpege hvad der er “det rigtige”.

Og selvfølgelig blander du dig ikke i andre menneskers veganerkost. Den påvirker dig ikke. Men hvis du nu forestiller dig, at nogen sætter sig til at ryge i din dagligstue, eller insisterer på at køre overfor rødt nær dine børns skole, og samtidig mener at du ikke skal “blande dig i deres frie valg”… så kan du formentlig godt se forskellen? 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Løbende tests er jeg helt med på. Vaccinen er jeg ikke. Jeg er ikke generelt vaccinemodstander, men jeg er helt vildt bange og bekymret for denne vaccine. Jeg synes stadig ikke jeg har fået nok viden og information om den, som kan give mig ro i maven. 

Mine børn har fulgt vaccinationsprogrammet, men jeg kan også love dig for at jeg har sat mig grundigt ind i vaccinerne og videnskaben omkring dem. Den videnskab mangler jeg bare ved Covid-vaccinen til både mine børn og jeg. 

Pfizer vaccinen er en RNA vaccine. Den består af et lille stykke RNA, som bruges til at lave et stykke protein. RNA er så ustabilt at det bliver nedbrudt næsten lige så hurtigt som det kommer ind i kroppen ved vaccination. På den korte tid har immuncellerne formået at lave proteinet som de senere skal bruge til at opdage den rigtige corona virus så det kan slå ned inden det udvikler sig. Proteinet har ingen funktion, der er ingen virus i vaccinen, som der var i astra zeneca og Johnson vaccinen. Der er heller ingen adjuvanter i, som ellers er dem der ofte forbindes med eventuelle bivirkninger. Der er vitterligt intet i som kan gøre nogen skade på noget. Den har faktisk vist sig så sikker, efter at være blevet testet på hele verdens befolkning, at den nu tilbydes til gravide og børn. Sammenlign det med risici ved ikke at blive vaccineret.

Hvordan kan du være mere bange for en standardvaccine end en helt fremmed og dødelig virus?? 

Anmeld Citér

29. november 2021

Frizzy

Altså jo, såfremt kriterierne er reduktion af ricisi for individ og for samfund, så kan man faktisk godt påpege hvad der er “det rigtige”.

Og selvfølgelig blander du dig ikke i andre menneskers veganerkost. Den påvirker dig ikke. Men hvis du nu forestiller dig, at nogen sætter sig til at ryge i din dagligstue, eller insisterer på at køre overfor rødt nær dine børns skole, og samtidig mener at du ikke skal “blande dig i deres frie valg”… så kan du formentlig godt se forskellen? 

Jeg er ikke enig med dig. Jeg er heller ikke sur  på dem, der ikke lader sig influenza vaccinere. Lige nu er der langt større risiko for at mine børn får et alvorligt influenza end corona forløb.  For mig selv vil jeg tror det er nogenlunde det samme. 
De svagelige er vaccinerede ... så vi skal ikke indrette vores liv med fordomme og restriktioner i de næste 5+ år. Det er spild af liv. 

og at et barn mere potentielt bliver smittet fordi man ikke er vaccineret .. tja. Prisen for at den enkelte ikke har egen bestemmelse over egen krop er langt langt større og mega skræmmende ! Efter min mening

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Pfizer vaccinen er en RNA vaccine. Den består af et lille stykke RNA, som bruges til at lave et stykke protein. RNA er så ustabilt at det bliver nedbrudt næsten lige så hurtigt som det kommer ind i kroppen ved vaccination. På den korte tid har immuncellerne formået at lave proteinet som de senere skal bruge til at opdage den rigtige corona virus så det kan slå ned inden det udvikler sig. Proteinet har ingen funktion, der er ingen virus i vaccinen, som der var i astra zeneca og Johnson vaccinen. Der er heller ingen adjuvanter i, som ellers er dem der ofte forbindes med eventuelle bivirkninger. Der er vitterligt intet i som kan gøre nogen skade på noget. Den har faktisk vist sig så sikker, efter at være blevet testet på hele verdens befolkning, at den nu tilbydes til gravide og børn. Sammenlign det med risici ved ikke at blive vaccineret.

Hvordan kan du være mere bange for en standardvaccine end en helt fremmed og dødelig virus?? 

Har du nogle gode kilder? Links?

Anmeld Citér

29. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Frizzy skriver:

Jeg er ikke enig med dig. Jeg er heller ikke sur  på dem, der ikke lader sig influenza vaccinere. Lige nu er der langt større risiko for at mine børn får et alvorligt influenza end corona forløb.  For mig selv vil jeg tror det er nogenlunde det samme. 
De svagelige er vaccinerede ... så vi skal ikke indrette vores liv med fordomme og restriktioner i de næste 5+ år. Det er spild af liv. 

og at et barn mere potentielt bliver smittet fordi man ikke er vaccineret .. tja. Prisen for at den enkelte ikke har egen bestemmelse over egen krop er langt langt større og mega skræmmende ! Efter min mening

Det er ganske enkelt ikke korrekt, at alle de udsatte er vaccineret - patientgrupper som ikke kan vaccineres grundet anden medicinering, eller små børn i kemobehandling kan måske fungere som et par eksempler. Og fordi vaccinen jo ikke er fuldkommen dækkende, er det også for udsatte grupper med vaccine en fortsat stor fordel at sænke risikoen mest muligt ved at alle andre lader sig vaccineret og derved smitte mindre. Der er ingen fordomme over det, snarere udregninger. Og restriktionerne kan vi alt andet lige lempe, når smittetrykket daler på baggrund af øget vaccinetilslutning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.