Anonym skriver:
Er der nogle herinde som ved om der er, eller bliver lavet skoler (eventuelt af private) for børn der ikke skal/bliver testet og vaccineret ?
Som mor til et barn der ikke skal hverken testes eller vaccineres, ville jeg virkelig gerne finde en mulighed for vores barn, hvor h*n ikke er den eneste i sin klasse og omgangskreds der ikke skal de her ting. Finde noget sammenhold til barnet og ligesindede.
(Har intet imod at andres børn bliver testet og vaccineret, men det ikke noget vores skal og det behøver ikke blive diskuteret). Vil bare gerne vide om der er, eller kommer en mulighed for de som har det som os.
Vi er villige til at flytte for at det kan lade sig gøre. 
Jeg ved med sikkerhed, at en sådan skole ikke vil opstå i hvert fald ikke officielt, for ingen skoler må udelukke andre pga religion, nationalitet, vaccine og lignende - det vil være at forstå som diskrimination.
Men jeg vil egentlig hellere svare dig på noget du ikke spørger om, nemlig din tro på, at dit barn vil blive udskammet i skolen. Den utryghed synes jeg du skal tage op med dit barns lærere, for er det sådan i dit barns klasse, så lyder det som en meget usund klassekultur.
Jeg er selv lærer på 3. Årgang, og ulig hvad mange nok tror, så fylder cororna, test og vaccine så lidt som overhovedet muligt. Det fylder når der komme nye restriktioner, og det fylder den dag hvor nogle elever skal over til test. Resten af tiden så fylder julekalender samlekort, huler, fodbold, svære matematikstykker, Harry potter, fortnite og meget meget mere... børnene taler ikke (og det er helt ærligt) om cororna og absolut ikke om test og vaccine, selv når en af deres kammerater er smittet fylder det ikke, det eneste spørgsmål er: hvornår kommer Søren tilbage til skolen, for jeg savner ham.
Derfor er det noget der fylder i dit hoved, eller er det noget der fylder i dit barns klasse?