Skole/skoler for uvaccinerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

Anonym

Ved i om der findes skoler piger der elsker pokemoner for min datter bliver udskammet af de andre børn fordi hun kan lide “ drenge ting” 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Anonym

Ved i om der findes skoler piger der elsker pokemoner for min datter bliver udskammet af de andre børn fordi hun kan lide “ drenge ting” 

Usammenligneligt. Pokemon er ikke et samfundskritisk emne, der kan skabe stor frygt og debat. Ufatteligt du har behovet for at gøre grin med trådstarter. Det er ok ikke at være enig, men at være flabet er bare ikke ok! 

Til TS. Jeg oplever der er større fokus på testning og vaccinering i folkeskolen. Mit ældste barn går i folkeskole og der er de direkte blevet spurgt og opfordret til at blive vaccineret. Jeg er ikke gået ind i det, men synes det er strengt. 
Vores mellemste og yngste går på hver sin friskole og der er der bare overhovedet ikke den udskamning af vaccine eller testning som på den ældstes folkeskole. 

Vores to ældste børn bliver testet én gang om ugen(jeg selv to gange) og vores mindste bliver testet ved sygdom.

Men trods vi har 3 børn på hver deres skoler og vi har hver vores jobs hvor vi ikke på noget tidspunkt har været hjemsendt, har ingen af os være i nærkontakt med nogen smittede eller oplevet smittede i børnenes klasser eller på vores jobs. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Usammenligneligt. Pokemon er ikke et samfundskritisk emne, der kan skabe stor frygt og debat. Ufatteligt du har behovet for at gøre grin med trådstarter. Det er ok ikke at være enig, men at være flabet er bare ikke ok! 

Til TS. Jeg oplever der er større fokus på testning og vaccinering i folkeskolen. Mit ældste barn går i folkeskole og der er de direkte blevet spurgt og opfordret til at blive vaccineret. Jeg er ikke gået ind i det, men synes det er strengt. 
Vores mellemste og yngste går på hver sin friskole og der er der bare overhovedet ikke den udskamning af vaccine eller testning som på den ældstes folkeskole. 

Vores to ældste børn bliver testet én gang om ugen(jeg selv to gange) og vores mindste bliver testet ved sygdom.

Men trods vi har 3 børn på hver deres skoler og vi har hver vores jobs hvor vi ikke på noget tidspunkt har været hjemsendt, har ingen af os være i nærkontakt med nogen smittede eller oplevet smittede i børnenes klasser eller på vores jobs. 

Nej præcis !! at blive udskammet er heller ikke samfundskritisk

Anmeld Citér

29. november 2021

Kir

Anonym skriver:

Hvor er i sindsygt tarvelige. Jeg udskammer ikke jer for jeres valg, men i går efter struben på mig. 

Nej jeg er ikke en troll, men en mor som ikke er enig i de tiltag som regeringen laver. Det mit synspunkt og det ændres ikke ikke fordi i sviner mig eller mine valg til (tværtimod fristes man til at sige). Bliver faktisk utroligt ked af det og synes ikke i kan være det bekendt. 

Vores barn bliver testet ved sygdomstegn eller nærkontakt, men ellers ikke nej. Og nej det skal ikke testes på sin skole, men det troede jeg ikke var en nødvendighed at skrive i mit oplæg.

Jeg/vi søger netop noget sammenhold for vores barn og at sørge for at vores barn ikke føler sig udskammet fordi vi ikke gør hvad flertallet synes er rigtigt. Det er gennemtænkt og det vi afgør er bedst. Jeres mening er ikke relevant og har i ikke et svar på det spørgsmål der er stillet, så forstår jeg ikke jeres behov for at skrive.

Blev jeres dag bedre af at gøre mig ked af det ? Blev i bedre menneske ved at dømme mig og mine holdninger og valg, fordi de ikke passer ind i jeres verden ? I antager ting og går ud fra alt er sort og hvidt. 

Jeg har INTET imod jeres valg og jeres veje at gå. Men jeg søger stadigvæk ligesindede ift vores barn. 

Det var bestemt ikke min mening at gøre dig ked af det. Jeg havde bare svært ved at forestille mig at nogen helt seriøst kunne tro at der bliver lavet særlige skoler for børn der ikke er vaccinerede og som ikke skal testes. Synes da netop det vil bidrage til en "os og dem" kultur hvis man gjorde det. Og så tænker jeg, hvordan skulle det foregå i praksis? De elever som går på skolen som er vaccinerede eller bliver testet de må blive rykket til en anden skole, eller? Kan ikke helt se hvordan man skulle løse det rent logistisk.

Hvis dit barn bliver mobbet pga manglende vaccine og test, så tænker jeg skolen må på banen og stoppe det. 

Anmeld Citér

29. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Frizzy skriver:

Jeg synes godt nok det er tankevækkende at der er så mange i denne tråd der ikke reflektere over hvad udskamningen af ikkevaccinerede gør. 
Vi ønsker jo alle at beskytte vores børn. Nogen mener det er gennem alm. smitte andre gennem en vaccine. Og det er altså et frit valg! I et frit land. At det kommer dertil at man er villig til at flytte fordi man ikke ønsker udskamning eller mobning .. siger mest om hvor hård tonen er blev fra vaccinerede.

Ts- du kan sagtens sende på en normal skole og bare teste ved sygdomstegn. Og så lad være med at skilte med din manglende vaccine. Det er der åbenbart mange der får galt i halsen.

De færreste af de valg vi træffer i livet er frie. Ofte er de påvirkede af vores baggrund, omstændigheder og verden omkring os. Især når vores valg risikerer at påvirke andre, er de sjældent frie.

Og et frit land er ej heller sjældent mere frit, end at man ved at bo i det også på nogle områder nødsages til at tænke på kollektivet. Hvilket egentlig er meget godt. Hele idéen bag nationalstaten ville alternativt blive opløst.

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Hvad end min holdning til vaccinerede/ikke vaccinerede samt mennesker der lader sig teste eller ej er, så synes jeg det er noget så dramatisk at være villig til at flytte sådan sted hen. - at ens base er ligegyldig ift at være sammen med andre uvvacinerede.

Det er fuldstændig jeres beslutning om I vil vaccineres, men den slags har også konsekvenser og det må man jo tage med.

Ps: Google sølvpapirhatteskolen - jeg er sikker på at I kan få plads.

Anmeld Citér

29. november 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Hvad end min holdning til vaccinerede/ikke vaccinerede samt mennesker der lader sig teste eller ej er, så synes jeg det er noget så dramatisk at være villig til at flytte sådan sted hen. - at ens base er ligegyldig ift at være sammen med andre uvvacinerede.

Det er fuldstændig jeres beslutning om I vil vaccineres, men den slags har også konsekvenser og det må man jo tage med.

Ps: Google sølvpapirhatteskolen - jeg er sikker på at I kan få plads.

Så man er en sølvpapirshat fordi man ikke vil vaccineres. Serøst hvor er alle nedladende og modbydelige i denne tråd. 
Og alle i min familie er vaccinerede- men jeg står godt nok af i forhold til de flestes måde at debattere på her. Tror I serøst at I får andre på nye tanker med jeres attitude..??

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Frizzy skriver:

Så man er en sølvpapirshat fordi man ikke vil vaccineres. Serøst hvor er alle nedladende og modbydelige i denne tråd. 
Og alle i min familie er vaccinerede- men jeg står godt nok af i forhold til de flestes måde at debattere på her. Tror I serøst at I får andre på nye tanker med jeres attitude..??

Jeg er ikke modbydelig, jeg har bare svært ved at tage et voksent menneske seriøst sol er villig til at flytte hvor end, hvis der er opstartet en vaccinefri skole. 

Stå dog ved dine valg. - det er hvad det handler om. Ikke at flygte fordi du ikke kan forsvare grunden til at du ikke vil vaccineres eller testes. 

Tag udgangspunkt i børnevaccinen. Lad os sige at der er 5 børn i dit barns vuggestue som ikke er vaccineret og smitter videre.. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er ikke modbydelig, jeg har bare svært ved at tage et voksent menneske seriøst sol er villig til at flytte hvor end, hvis der er opstartet en vaccinefri skole. 

Stå dog ved dine valg. - det er hvad det handler om. Ikke at flygte fordi du ikke kan forsvare grunden til at du ikke vil vaccineres eller testes. 

Tag udgangspunkt i børnevaccinen. Lad os sige at der er 5 børn i dit barns vuggestue som ikke er vaccineret og smitter videre.. 

Jo, du er modbydelig, du kalder folk noget nedladende(sølvpapirshatte). Og du skal være er forbillede for dine børn…. 
Helt ærligt. Lad dog andre være, bare fordi de ikke er som dig. Jeg kunne da også skrive nogle modbydelige ting om dem der vælger vaccinen, men det gør jeg ikke fordi jeg er VOKSEN og har lært at jeg ikke skal kalde andre noget grimt. 
Men jeg og andre har lov til at have en holdning omkring corona og vaccinen. Ligeså vel som du har, uden at det ene er mere rigtigt end det andet. 

Anmeld Citér

29. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jo, du er modbydelig, du kalder folk noget nedladende(sølvpapirshatte). Og du skal være er forbillede for dine børn…. 
Helt ærligt. Lad dog andre være, bare fordi de ikke er som dig. Jeg kunne da også skrive nogle modbydelige ting om dem der vælger vaccinen, men det gør jeg ikke fordi jeg er VOKSEN og har lært at jeg ikke skal kalde andre noget grimt. 
Men jeg og andre har lov til at have en holdning omkring corona og vaccinen. Ligeså vel som du har, uden at det ene er mere rigtigt end det andet. 

Sagen er jo så bare den, at der her netop  er noget som er mere rigtigt end andet. Nemlig tilvalg af vaccine og løbende test. Såfremt kriterierne er færrest mulige risici for både den enkelte og samfundet. Det er ikke et holdningsspørgsmål ala “kan du bedst lide blå eller grøn”, men et empirisk spørgsmål, som der efterhånden hersker betragtelig evidens for …

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.