Anonym skriver:
Jeg er oprigtigt ked af den behandling og de tanker vaccinerede har om ikke-vaccinerede. Helt ærligt, så synes jeg selv at jeg udviser samfundssind ved at lade mig teste to gange ugentlig, omhyggelig afspritning, bærer mundbind/visir og følger de gængse regler/restriktioner. Men jeg følger ikke vaccinen, fordi jeg endnu ikke er overbevist om at det er det rigtige valg for min familie og jeg. Og jeg er, åbenbart modsat størstedelen, helt vildt uforstående over at ingen eller få stiller spørgsmåltegn ved vaccinen og hele det her påstyr. Og nej, jeg er IKKE konspirationsteoretiker, men jeg tænker virkelig over det og jeg er virkelig bange og bekymret for fremtiden. Jeg er ikke bange for at få corona og følgevirkningerne, fordi jeg tror på at min krop og dets immunforsvar kan bekæmpe en virus. Men måske tager jeg fejl - men hvad nu hvis dem der er vaccineret tager fejl og vaccinen viser sig at være skadelig på den lange bane?
Tro mig, jeg reflekterer rigtig meget over det og jeg er ikke anti-vax fordi jeg vælger covid-vaccine fra, jeg selv og mine børn har fulgt børnevaccinationsprogrammet.
Men jeg er frustreret over den behandling ikke-vaccinerede får. Jeg har hele tiden fulgt regeringens udmeldelser og jeg har hele tiden syntes at de virkede kompetente og håndterede coronasitutationen super godt og haft tillid til vores statsminister. Men efter det pressemøde, hvor hun decideret udskammede ikke-vaccinerede, har jeg virkelig tabt alt. Jeg syntes det var så grov en retorik hun brugte - hvilket jeg synes mange herinde også bruger. Jeg synes virkelig det er trist, at vi ikke kan få lov at bestemme over vores krop, uden at blive udskammet. Og jeg synes det er trist at nogle har den holdning at ikke-vaccinerede skal udlukkes fra samfundet.
Jeg må indrømme jeg mere er nået det til, at heg slet ikke forstår opdelingen hverken fra de som er vaccinerede og de som ikke er vaccinerede. Hvorfor skal du fortælle, at du har fundet og vurderet oplysninger og hvorfor skal jeg? Kan vi ikke bare gå ud fra, at vi alle har truffet det valg som passer os og som vi mener er det rigtige valg.
Jeg bliver lige dele provokeret af vaccinerede som uvaccinerede, der fortæller de "andre", at de har fundet de vise sten, og de "andre" er forkerte og ofte også uoplyste.
Jeg har selv læst og læst, men må jo også erkende trods erkende trods flere lange uddannelser trods en tro på at jeg egentlig er god til at læse, forstå og læse mellem, på, og bag linjer, så ejer ikke den viden om medicin som skal til for at forstå til bunds, så mit valg handler i bund og grund om, hvem og hvad jeg tror på. Jeg har valgt st tro på sundhedsmyndighederne af flere forskellige årsager (som er sagen uvedkommende), men jeg er da helt bevidst om, at det er en tro, lige såvel som at ikke tro på sundhedsmyndighederne er et valg.
Og ærligt jeg forstår ikke, hvorfor det er noget vi konstant skal skilte med - jeg fortæller heller ikke om jeg hælder til frysning eller lade naturen gå sin gang vedrørende fodvorter med mindre du spørger om mine erfaringer med fodvorter. Jeg fortæller egentlig heller ikke om mine børn har fået MFR vaccinen, hvad jeg stemmer på, og hvilke præferencer jeg har seksuelt med mindre det bliver aktuelt mellem os to.
Jeg er I det hele taget grumme træt af den opdeling i os og dem, som jeg hører fra begge sider, og som er blevet så grim i tonen fra begge sider. I dag har jeg svaret på et indlæg om skoler decideret for uvaccinerede så man kan finde ligesindede- hvad fanden er det for en verden? Og ked af det men jeg synes begge sider udviser ekstremistiske træk og lægger sten på den mur der skal laves mellem befolkningen- heldigvis tror jeg, at vi er først som ikke ønsker muren og som er fuldstændig ligeglad med om folk er vaccinerede eller ej, men selvsagt forventer at vi passer på hinanden også når det kommer til en dum virus.
Og så lige en sidste ting, sidder i lufthavnen i Berlin og må indrømme vi lever i et smørhul - her skal man være vaccinerer for at komme på en restaurant børnene skal testes I skolen 2 gange om ugen osv. Jeg har brugt hver dag på at få testet min søn på 11, der jo af gode grunde ikke er vaccineret, for ellers kunne han ikke komme med ud at spise, med på museum osv.