Stop nu - jeg sammenligner mekanismen - så svært kan det da ikke være af tænke mere overordnet. Det går imod vores frihedsværdier, som vi igennem generationer har kæmpet for.
Det er en mærkning af folk - selvfølgelig ikke folkemord. Men det er et skråplan! Hvor vi deles i a og b hold. Og hvor der ses skævt til den ene mindre minioritet. Det er ikke en lille bitte irritationsmoment. Det ville da i den grad stresse mig hvis jeg var uvaccineret at skulle bære et mærke.
Men den mekanisme er jo ikke ny, den var ekstrem i nazi Tyskland eller rettere den var eksekveret ekstremt. Men hvad med de som har et udseende, der indikerer de kommer fra muslimske lande, de behøver ikke en gang et mørke for at føle sig som et b hold, som den mindre minoritet.
Når så det rammer "os" selv så er det pludselig et voldsomt brud på friheden til egne valg, mens en del klappede af den såkaldte burkha lov.
Jeg er 100% mod mærker der viser min status som vaccineret eller ej, men må indrømme jeg husker bekendte som for var for et stempel der viste om en person var muslim, men nu går jeg amok over lilla og hule bånd i Lalandia - og der får jeg lidt lyst til at sige moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så god.
Jeg ved godt, at du sagtens kan være imod burkha lovgivningen, forarges over hvordan den mekanisme du taler om har gjort sig gældende over for de borgere i Danmark som kan se lidt markere ud end gennemsnittet. Men det er egentlig blot for at pointere, at den mekanisme er åbenbart latent i menneskeheden, vi søger at sortere i os og dem. Og personligt forsøger jeg at kæmpe imod drt bpde nårnjeg selv falder i fælden og når jeg oplever andre gør
Anmeld
Citér