Skole/skoler for uvaccinerede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

kamikaze

Frizzy skriver:

Og du er sikkert sådan en forældre de forsøger at flygte fra..? 
Så fordi man ikke vil vaccinere sit barn skal man flytte til Somalia..?? Hele problematikken er at der er en hel del der shamer.
jeg er selv pro vaccine både til børn og voksne- men det er et frit valg. Personligt synes jeg at det er enormt trist at man skal søge en skole for komme væk fra shaming.  Godt nok mærkeligt at der skal være sådan et hold 1 og 2.

Jeg har ikke skrevet nogen af de ting du giver mig kredit for.

Men hvis man vil finde et sted hvor der ikke bliver testet og vaccineret -- TS vil jo gerne et sted hen hvor hendes omgivelser bliver forhindret i at teste og vaccinere -- ja så skal man nok et sted hen som er tilpas dårlig stillet at man ikke kan teste og vaccinere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Anonym

Synes det lyder helt skørt, men grunden til barnet bliver “udskammet”( hvilket jeg virkelig ikke tror er så stort et problem, med mindre man flager med man ikke er vaccineret og er ligeglad med at smitte andre fordi man ikke vil testes) så er det jo jer som forældre der vælger at isolere jeres barn fra samfundet og ved at dine børn ikke “ må” være sammen med vaccineret børn, er det jo DIG der udskammer dit eget barn og siger at “ de andre børn på skolen kan ikke lide dig”  Ej helt ærligt… 

Anmeld Citér

29. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Hvor er i sindsygt tarvelige. Jeg udskammer ikke jer for jeres valg, men i går efter struben på mig. 

Nej jeg er ikke en troll, men en mor som ikke er enig i de tiltag som regeringen laver. Det mit synspunkt og det ændres ikke ikke fordi i sviner mig eller mine valg til (tværtimod fristes man til at sige). Bliver faktisk utroligt ked af det og synes ikke i kan være det bekendt. 

Vores barn bliver testet ved sygdomstegn eller nærkontakt, men ellers ikke nej. Og nej det skal ikke testes på sin skole, men det troede jeg ikke var en nødvendighed at skrive i mit oplæg.

Jeg/vi søger netop noget sammenhold for vores barn og at sørge for at vores barn ikke føler sig udskammet fordi vi ikke gør hvad flertallet synes er rigtigt. Det er gennemtænkt og det vi afgør er bedst. Jeres mening er ikke relevant og har i ikke et svar på det spørgsmål der er stillet, så forstår jeg ikke jeres behov for at skrive.

Blev jeres dag bedre af at gøre mig ked af det ? Blev i bedre menneske ved at dømme mig og mine holdninger og valg, fordi de ikke passer ind i jeres verden ? I antager ting og går ud fra alt er sort og hvidt. 

Jeg har INTET imod jeres valg og jeres veje at gå. Men jeg søger stadigvæk ligesindede ift vores barn. 

Der er en ingen vaccine- eller testtvang, hverken for børn eller voksne. Så hvis I ellers bare er villige til at holde barnet hjemme når der er symptomer eller barnet har været nærkontakt, så går det vel i enhver skole.

Jeg tror ikke på børnene udskammer hinanden eller overhovedet tænker på hvem af kammeraterne der er vaccineret eller testet. Hvis der vil ske noget udskamning, så må det være pga den måde I som forældre håndterer det på.

Anmeld Citér

29. november 2021

Frizzy

kamikaze skriver:

Jeg har ikke skrevet nogen af de ting du giver mig kredit for.

Men hvis man vil finde et sted hvor der ikke bliver testet og vaccineret -- TS vil jo gerne et sted hen hvor hendes omgivelser bliver forhindret i at teste og vaccinere -- ja så skal man nok et sted hen som er tilpas dårlig stillet at man ikke kan teste og vaccinere.

Forhindret i at blive testet eller vaccineret - øh ... det er da er valg. 

Det mest triste er da af disse forældre oplever at barnet vil blive udskammet hvis det kommer på en “normal” skole. Måske har jeg misforstået det. Jeg læser ikke at ts har fordomme ifht vaccinerede, men at hun  oplever at det er et problem at nævne overfor andre at de ikke ønsker det.

Anmeld Citér

29. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg tror, det handler meget lidt om at gøre dig ked af det. 

Det handler faktisk ikke rigtig om dig. Men dit valg medfører en øget risiko for andre, og det synes jeg er alvorligt - og forståeligt, at andre reagerer på. 

Hvis man ikke lader sig vaccinere (eller sit barn), så må man tage konsekvensen og lade sig teste. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Lje

Anonym skriver:

Er der nogle herinde som ved om der er, eller bliver lavet skoler (eventuelt af private) for børn der ikke skal/bliver testet og vaccineret ?

Som mor til et barn der ikke skal hverken testes eller vaccineres, ville jeg virkelig gerne finde en mulighed for vores barn, hvor h*n ikke er den eneste i sin klasse og omgangskreds der ikke skal de her ting. Finde noget sammenhold til barnet og ligesindede.

(Har intet imod at andres børn bliver testet og vaccineret, men det ikke noget vores skal og det behøver ikke blive diskuteret). Vil bare gerne vide om der er, eller kommer en mulighed for de som har det som os. 

Vi er villige til at flytte for at det kan lade sig gøre.

Forhåbentlig findes det ikke! Helt blæst at efterspørge et epicenter hvor naboer, erhvervsdrivende, foreningslivet og sundhedsvæsenet omkring skolen bliver taget som gidsler - fordi du ikke har stamina nok til at sige til dit barn: "mor og far træffer nogle valg for vores familie. Nu skal du høre hvorfor. Og alle valg har konsekvenser". 

Kan du ikke selv høre hvor dumt det lyder? 

Vh.

Anmeld Citér

29. november 2021

Altea

Min tanke er da netop også, at I i høj grad ekskluderer og udstiller jeres eget barn, men sådanne ønsker??

Hvis man ellers håndterer det som du selv beskriver, så har I da mange ligestillede? Og så handler det vel om at lære dine børn, at tage kampen, og stå ved de valg man har truffet??

“Sådan gør vi, og det er der intet forkert i” Det tror jeg da der er en afsindig større læring i, end at gøre sine børn særlige, og stikke af… (fra hele verden iøvrigt..)

Anmeld Citér

29. november 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hvor er i sindsygt tarvelige. Jeg udskammer ikke jer for jeres valg, men i går efter struben på mig. 

Nej jeg er ikke en troll, men en mor som ikke er enig i de tiltag som regeringen laver. Det mit synspunkt og det ændres ikke ikke fordi i sviner mig eller mine valg til (tværtimod fristes man til at sige). Bliver faktisk utroligt ked af det og synes ikke i kan være det bekendt. 

Vores barn bliver testet ved sygdomstegn eller nærkontakt, men ellers ikke nej. Og nej det skal ikke testes på sin skole, men det troede jeg ikke var en nødvendighed at skrive i mit oplæg.

Jeg/vi søger netop noget sammenhold for vores barn og at sørge for at vores barn ikke føler sig udskammet fordi vi ikke gør hvad flertallet synes er rigtigt. Det er gennemtænkt og det vi afgør er bedst. Jeres mening er ikke relevant og har i ikke et svar på det spørgsmål der er stillet, så forstår jeg ikke jeres behov for at skrive.

Blev jeres dag bedre af at gøre mig ked af det ? Blev i bedre menneske ved at dømme mig og mine holdninger og valg, fordi de ikke passer ind i jeres verden ? I antager ting og går ud fra alt er sort og hvidt. 

Jeg har INTET imod jeres valg og jeres veje at gå. Men jeg søger stadigvæk ligesindede ift vores barn. 

Det var ikke min mening at “udskamme” nogen (2021s mest overbrugte begreb i øvrigt), blot at skrive, at jer synes at dine valg er uforståelige. Faktisk så uforståelige, at jeg ikke troede på, du var oprigtig og derfor tænkte at opslaget var lavet som en dårlig spøg - jeg havde oprigtigt ikke troet nogen ville mene det i ramme alvor. 

Og selvfølgelig har du ikke noget imod dem som testes og vaccineres, det ville da også være helt tosset. Deres valg sætter jo heller ikke dig (eller samfundet) i en risiko. Derfor er der naturligvis noget helt andet.

Nå, tilbage til dit spørgsmål: Jeg kan ikke forestille mig en skole der omgås anbefalingerne systematisk. Ligesom en skole naturligvis ikke må åbne for “ikke-vaccinerede”. Hvordan skulle det i øvrigt nogensinde praktisk lade sig gøre. Hvis et sådant projekt fandtes, ville jeg være bekymret for skoleledelsens dømmekraft generelt. 

Anmeld Citér

29. november 2021

Frizzy

Jeg synes godt nok det er tankevækkende at der er så mange i denne tråd der ikke reflektere over hvad udskamningen af ikkevaccinerede gør. 
Vi ønsker jo alle at beskytte vores børn. Nogen mener det er gennem alm. smitte andre gennem en vaccine. Og det er altså et frit valg! I et frit land. At det kommer dertil at man er villig til at flytte fordi man ikke ønsker udskamning eller mobning .. siger mest om hvor hård tonen er blev fra vaccinerede.

Ts- du kan sagtens sende på en normal skole og bare teste ved sygdomstegn. Og så lad være med at skilte med din manglende vaccine. Det er der åbenbart mange der får galt i halsen.

Anmeld Citér

29. november 2021

Anonym

Frizzy skriver:

Jeg synes godt nok det er tankevækkende at der er så mange i denne tråd der ikke reflektere over hvad udskamningen af ikkevaccinerede gør. 
Vi ønsker jo alle at beskytte vores børn. Nogen mener det er gennem alm. smitte andre gennem en vaccine. Og det er altså et frit valg! I et frit land. At det kommer dertil at man er villig til at flytte fordi man ikke ønsker udskamning eller mobning .. siger mest om hvor hård tonen er blev fra vaccinerede.

Ts- du kan sagtens sende på en normal skole og bare teste ved sygdomstegn. Og så lad være med at skilte med din manglende vaccine. Det er der åbenbart mange der får galt i halsen.

Her er jeg ikke enig

hvis du kigger på største delen af de debatter herinde sker der en udskamning af dem der vælger at vaccinere deres børn. 

og ens valg har konsekvenser så er man ikke vaccineret eller lader sig teste JA så er der konsekvenser for hvad man kan det er jo ens eget valg. Det handler ikke om at udskamme ikke vaccineret det handler om at passe på vores samfund og hinanden.  

og bare fordi man ikke deler holdninger med dem der ikke bliver vaccineret eller tester er ikke ensbetydende med man udskammer dem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.