Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Baby.mamma skriver:

Man kan så meget. . Du kunne også lade være at svare på mit svar ? Jeg svarer, som jeg gør, og du svarer åbenbart på mit svar. Det er bare helt fint, men igen, hvordan jeg vælger at kommentere, er min sag

Fortsat god aften!

Og jeg vælger at vise dig hvordan din kommentar kan tydes.

Du kunne også tage det til dig og tænke.. Husk det skrevne sprog kan misforståes

Og jeg troede ikke du ville svare mere... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

AnoMor

Nu er jeg hverken gravid eller ammer. Men hvis jeg hørte til gruppen så nej. Så ville jeg ikke tage den. Jeg ville være for bange for konsekvenserne af evt fremtidige bivirkninger. 

så kan man argumenterer for at blive smittet med corona. Men der havde jeg nok bare valgt at passe ekstra meget på og ikke befinde mig blandt mange mennesker og i stedet holde mig til en lille bobbel. 

Anmeld Citér

24. juli 2021

lille-avalon

Jeg har valgt jeg ikke skal have den

For mig er der simpelthen for meget uvished omkring vaccinen og corona i forhold til hvad jeg føler mig tryg ved omkring mit ufødte barn.

Nu er jeg ikke så langt henne og inden jeg måske når til enden af min graviditet kan der været kommet nye informationer der måske kan give tilvalg i stedet for fravalg. Men der hvor tingene er nu med haste godkendelse og ingen information om langtids bivirkninger da den ikke har været ude så længe tør jeg ikke.

Anmeld Citér

24. juli 2021

Kantar123

lille-avalon skriver:

Jeg har valgt jeg ikke skal have den

For mig er der simpelthen for meget uvished omkring vaccinen og corona i forhold til hvad jeg føler mig tryg ved omkring mit ufødte barn.

Nu er jeg ikke så langt henne og inden jeg måske når til enden af min graviditet kan der været kommet nye informationer der måske kan give tilvalg i stedet for fravalg. Men der hvor tingene er nu med haste godkendelse og ingen information om langtids bivirkninger da den ikke har været ude så længe tør jeg ikke.

Det er jo helt fair. Jeg vil bare oplyse om, at der ikke før er set en vaccine testet på så mange på så kort tid, som denne. 130.000 og uden alvorlige bivirkninger. Ydermere er det samme teknologi, altså ikke levende vira, som med influenza vaccinen man som gravid anbefales at få hvert år.

Corona har også alvorlige bivirkninger for mor og barn, og senfølger for mange. Men det ved du jo helt sikkert allerede. :-) 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Mama21

Ja - har fået første stik i dag - er 39+6.

Anmeld Citér

24. juli 2021

Carina:-)

Det er jo helt fair. Jeg vil bare oplyse om, at der ikke før er set en vaccine testet på så mange på så kort tid, som denne. 130.000 og uden alvorlige bivirkninger. Ydermere er det samme teknologi, altså ikke levende vira, som med influenza vaccinen man som gravid anbefales at få hvert år.

Corona har også alvorlige bivirkninger for mor og barn, og senfølger for mange. Men det ved du jo helt sikkert allerede. :-) 

Hvor kan man læse noget om bivirkninger ved fx baby hvis mor har været smittet under graviditet? 

Jeg har forsøgt at google  - men kan ikke finde noget. 

Og nu er jeg nysgerrig på hvor mange der har fået senfølger / bivirkninger.  

Det eneste jeg kunne finde var at senfølgerne især for yngre og børn forbedres ret hurtigt. 

Hvis de altså har nogle - da især de yngre og børn uden underliggende sygdomme jo netop slipper ret nemt igennem corona. 

Men ikke noget om hvor udbredt det et for nyfødte hvor mor har været smittet. 

Så har du evt et link med undersøgelsen? 

Anmeld Citér

24. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det er bestemt ikke samme teknologi som ved influenza vaccinerne. COVID vacciner er mRNA teknologi og influenza vaccinerne er traditionel teknologi. MRNA teknologien er aldrig brugt i vacciner før.

Der er ikke testet for langtidsbivirkninger, idet COVID vaccinerne er Max 1,5 år gamle og data på bivirkninger kan derfor ikke være ældre end 1,5 år. Der blev ikke testet på børn og gravide i testningsperioden. Testningen på gravide startede i februar 2021 og data vedrørende gravide og COVID vaccinen er derfor Max 5 måneder gammelt. Modena er først begyndt at teste på gravide nu.

Bivirkninger der ikke blev fundet i testningsperioden var irregulære blødninger / menustration, disse bivirkninger blev først opdaget, da adskillige kvinder indrapporterede dem efterfølgende. 

Pt. spekuleres der i om vaccinen bliver på vaccine stedet som den skal, eller om mRNA flytter sig ud i blodstrømmen med efterfølgende blodpropper, hjerneblødninger, hjertestop osv. til følge. Der er ikke testet for dette, da man bare har formodet, at dette ikke skete. 

der er rigtigt mange ting, man ikke har nået at teste.

Anmeld Citér

24. juli 2021

aLOTofmother

AnoMor skriver:

Nu er jeg hverken gravid eller ammer. Men hvis jeg hørte til gruppen så nej. Så ville jeg ikke tage den. Jeg ville være for bange for konsekvenserne af evt fremtidige bivirkninger. 

så kan man argumenterer for at blive smittet med corona. Men der havde jeg nok bare valgt at passe ekstra meget på og ikke befinde mig blandt mange mennesker og i stedet holde mig til en lille bobbel. 

Det er også rigtig fint, men er for nogen umuligt i praksis. Fx her. To børn i to forskellige skoleklasser, som i øvrigt er delebørn og dermed også har et netværk hos deres far og bonusmor som begge møder fysisk på arbejde om omgives med en masse mennesker. En søn i børnehave, I nær omgang med børn, der selv har deres egne netværk. Og en bonusdreng der bor langt væk og til daglig er i skole, til sport, sammen med sin familie som har en stor vennegruppe.

Så kan jeg isolere mig selv nok så meget, men ikke fra vores børn, dermed potentielt en massiv mængde smittekilder..

Anmeld Citér

24. juli 2021

Kantar123

Til alle skeptikere synes jeg at I skal læse denne side grundigt igennem på Lægemiddel styrelsens hjemmeside om corona vacciner sammenlignet med andre vacciner. De væsentligste pointer er, at der aldrig i verdenssamfundet er sat så mange ressourcer ind på at kvalificere denne corona vaccine. Den har været PRÆCIS de samme godkendelsesprocedure igennem som normale vacciner, fordi alle sejl er sat ind i samarbejdet. Og aldrig har så mange forsøgsdeltagere deltaget.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/temaer/generelt-om-vacciner-mod-covid-19/

Anmeld Citér

24. juli 2021

Kantar123

Carina:-) skriver:

Hvor kan man læse noget om bivirkninger ved fx baby hvis mor har været smittet under graviditet? 

Jeg har forsøgt at google  - men kan ikke finde noget. 

Og nu er jeg nysgerrig på hvor mange der har fået senfølger / bivirkninger.  

Det eneste jeg kunne finde var at senfølgerne især for yngre og børn forbedres ret hurtigt. 

Hvis de altså har nogle - da især de yngre og børn uden underliggende sygdomme jo netop slipper ret nemt igennem corona. 

Men ikke noget om hvor udbredt det et for nyfødte hvor mor har været smittet. 

Så har du evt et link med undersøgelsen? 

Fødselslægerne og gynækologerne opfordrer til vaccination af de gravide og ammende, fordi de relativt få gravide, som får svære coronainfektioner, risikerer at få alvorlige komplikationer for både mor og barn. Blandt dem, der får svære covid-infektioner, føder tre-fire gange så mange for tidligt, oplyser DSOG. - Det kan medføre uoprettelige, livslange skader på barnets fysiske og mentale formåen. De gravide har også øget risiko for kejsersnit og for at ende på et intensiv-afsnit, siger Annemette Lykkebo. Ifølge hende kan de konsekvenser undgås ved vaccination. Det vurderes, at 6 ud af 100 coronasmittede får et alvorligt forløb, skriver Politiken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.