Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.848 visninger
77 svar
212 synes godt om
22. juli 2021

Babyyy90

Så kom vaccinen til gravide og ammende. 

Skal I have den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

Bianca14

Jeg skal have den i morgen og jeg glæder mig  

Anmeld Citér

22. juli 2021

HapsHapsHaps

22. juli 2021

Charl90

22. juli 2021

Moep

22. juli 2021

Kantar123

Ja! Hvilken skal du have og hvor mange uger er du henne? Jeg er 15 uger henne og skal have Moderna og jeg glæder mig. Især fordi jeg har to ældre børn, som ikke er vaccineret og derfor nemt ja hive smitte med hjem her henover vinteren. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Tystys14

Personligt synes jeg det er fuldstændig vanvittigt og dybt uansvarligt, at tage en nødgodkendte vaccine som ingen kender den fulde effekt eller bivirkninger ved endnu, når man er gravid og ammende. 

Folk som ikke er gravide og ikke ammende kan gøre hvad de finder rigtigt det har jeg intet imod. Men at udsætte et barn for det, født eller ufødt, det forstår jeg ikke når det så tidligt i forløbet med de vacciner. Fatter simpelthen ikke hvad vores sundhedsvæsen har gang i. 

Håber virkelig for dem som vælger at gøre det mod deres børn, at det ikke får nogle konsekvenser. Men frygter virkelig på deres vegne hvad der evt kan komme af bivirkninger og resultater. Lad os krydse fingre for mine bekymringer er ubegrundet. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Liland

Profilbillede for Liland
Tystys14 skriver:

Personligt synes jeg det er fuldstændig vanvittigt og dybt uansvarligt, at tage en nødgodkendte vaccine som ingen kender den fulde effekt eller bivirkninger ved endnu, når man er gravid og ammende. 

Folk som ikke er gravide og ikke ammende kan gøre hvad de finder rigtigt det har jeg intet imod. Men at udsætte et barn for det, født eller ufødt, det forstår jeg ikke når det så tidligt i forløbet med de vacciner. Fatter simpelthen ikke hvad vores sundhedsvæsen har gang i. 

Håber virkelig for dem som vælger at gøre det mod deres børn, at det ikke får nogle konsekvenser. Men frygter virkelig på deres vegne hvad der evt kan komme af bivirkninger og resultater. Lad os krydse fingre for mine bekymringer er ubegrundet. 

Den er jo ikke nød godkendt, men betinget godkendt, som alle vacciner bliver indtil de har været i brug i 2-3 år.

Alt har været sat ind på at få udviklet en vaccine mod covid 19 og flere vacciner er udviklet ud fra allerede kendte vacciner, bla. Mod svine influenza.

Den her vaccine har været igennem de samme godkendelses procedurer som alle andre vacciner.

Læs evt mere på 

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/temaer/generelt-om-vacciner-mod-covid-19/

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. juli 2021

Kantar123

Tystys14 skriver:

Der er ingen af os, som siger ja til vaccinen, som ikke først og fremmest tænker på vores ufødte barn - så hvis du tror det, er det jo helt på månen. Barnet er det vigtigste! Men dj har tydeligvis heller ikke sat dig ind i, hvordan denne vaccine virker i kroppen. Hovedargumentet for mig, eller tungen på vægtskålen om man vil, er at den slet ikke kommer i kontakt med barnet overhovedet. Den opløses og deler sig, og kopierer sig selv - uden levende vira. Det eneste barnet får - og det ved man faktisk slet ikke - er morens antistoffer som det vildeste.

Jeg er helt med på at den er ny, og intet er uden bekymring, men hvis du så forestiller dig at jeg som gravid får corona og ikke får ilt nok til min moderkage, så er jeg enig med fødselslæger og eksperter i, at det altså er mere farligt for mor og barn.

Jeg respekterer alles valg og jeg har taget mit. Jeg siger ja tak til at beskytte mit barn som jeg tror er bedst og det er ved at få vaccinen ��

Anmeld Citér

22. juli 2021

Emiliaa92

Nej! Og kunne heller aldrig drømme om det i mens jeg er gravid! Det synes jeg simpelthen er for vanvittigt

I den korte periode af mit liv jeg er gravid, kan jeg godt undvære den vaccine! Jeg tager mine forbehold, holder afstand eller bliver hjemme i stedet. Tiden må vise om jeg vil have den mens jeg ammer Er dog bange for at den skulle gå i mælken og ødelægge ammeforløbet for os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.