Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2021

Carina:-)

Fødselslægerne og gynækologerne opfordrer til vaccination af de gravide og ammende, fordi de relativt få gravide, som får svære coronainfektioner, risikerer at få alvorlige komplikationer for både mor og barn. Blandt dem, der får svære covid-infektioner, føder tre-fire gange så mange for tidligt, oplyser DSOG. - Det kan medføre uoprettelige, livslange skader på barnets fysiske og mentale formåen. De gravide har også øget risiko for kejsersnit og for at ende på et intensiv-afsnit, siger Annemette Lykkebo. Ifølge hende kan de konsekvenser undgås ved vaccination. Det vurderes, at 6 ud af 100 coronasmittede får et alvorligt forløb, skriver Politiken.

De skriver jo netop få? 

Og kun at de vurdere at de få KAN få bivirkninger-  

Ikke at det er noget der er sket  men noget der kan ske . Eller læser jeg det forkert?

Og så skal det vel også holdes op imod dem der kan få skader eller skade deres barn med vaccination..

Intet af det er undersøgt- så egentlig ved man ikke noget om skader for mødre og børn på " begge sider"  

Troede bare der var undersøgelse der viste alvorlige skader på børn med smittede mødre - men kan læse at det kun er noget de tror kan ske ( Heldigvis) 

Så er det jo op til den enkelte  - hvad man tror er den største risiko. 

Corona eller vaccination. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2021

AnoMor

aLOTofmother skriver:

Det er også rigtig fint, men er for nogen umuligt i praksis. Fx her. To børn i to forskellige skoleklasser, som i øvrigt er delebørn og dermed også har et netværk hos deres far og bonusmor som begge møder fysisk på arbejde om omgives med en masse mennesker. En søn i børnehave, I nær omgang med børn, der selv har deres egne netværk. Og en bonusdreng der bor langt væk og til daglig er i skole, til sport, sammen med sin familie som har en stor vennegruppe.

Så kan jeg isolere mig selv nok så meget, men ikke fra vores børn, dermed potentielt en massiv mængde smittekilder..

Du skrev jeg også udfra hvad jeg ville gøre og ikke udfra hvad andre skal gøre. 

for mig ville det ikke være et problem at isolerer mig da jeg kan studerer hjemmefra, sønnen går i børnehave ja og kan tage det med hjem. Men det kan han også selv hvis jeg var vaccineret. 
Og alle andre i min familie er vaccineret udover mig. Så igen ville det ikke være et problem for mig 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Carina:-) skriver:

De skriver jo netop få? 

Ikke at det er noget der er sket  men noget der kan ske . Eller læser jeg det forkert?

Og så skal det vel også holdes op imod dem der kan få skader eller skade deres barn med vaccination..

Intet af det er undersøgt- så egentlig ved man ikke noget om skader for mødre og børn på " begge sider"  

Troede bare der var undersøgelse der viste alvorlige skader på børn med smittede mødre - men kan læse at det kun er noget de tror kan ske ( Heldigvis) 

Ja, det er jo også derfor at det er en personlig vurdering at vælge hvad man tror er bedst. Jeg synes bare at det er uretfærdigt at betvivle vaccinens validitet, når Sundhedsstyrelsen anbefaler den. Sagen er, at ingen ved om det netop er du eller jeg der bliver svært syg af corona med risiko for iltmangel osv, men vi gør hvad vi tror er bedst for at beskytte vores barn og os selv. Hvad enten det er vaccine eller ej. 

Jeg skal have vaccinen. Og det er fordi jeg har gennemgået al data, jeg kunne finde, talt med flere læger som anbefaler den til os gravide, og så er jeg i en situation hvor jeg har små børn i institution, der kan smitte videre. Ydermere ved vi ikke om der kommer flere varianter osv i løbet af efteråret. Derudover betyder livskvalitet meget og jeg vil gerne nyde min graviditet og vide, at jeg med vaccinen har beskyttet mig og mit barn ved at danne mange gode antistoffer. 

En lille sidenote: Jeg hørte en forsker sige, at vi alle m godt kan regne med at vi enten bliver vaccineret eller får corona. Fordi varianterne mutere og smittet så nemt. Så tror jeg personligt at det er bedre at blive vaccineret end at få den "ægte vare" - corona. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Carina:-) skriver:

De skriver jo netop få? 

Prøv at læse den side hos lægemiddel styrelsen jeg linkede til før. Den er virkelig interessant og kan berolige mange. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Det er bestemt ikke samme teknologi som ved influenza vaccinerne. COVID vacciner er mRNA teknologi og influenza vaccinerne er traditionel teknologi. MRNA teknologien er aldrig brugt i vacciner før.

Der er ikke testet for langtidsbivirkninger, idet COVID vaccinerne er Max 1,5 år gamle og data på bivirkninger kan derfor ikke være ældre end 1,5 år. Der blev ikke testet på børn og gravide i testningsperioden. Testningen på gravide startede i februar 2021 og data vedrørende gravide og COVID vaccinen er derfor Max 5 måneder gammelt. Modena er først begyndt at teste på gravide nu.

Bivirkninger der ikke blev fundet i testningsperioden var irregulære blødninger / menustration, disse bivirkninger blev først opdaget, da adskillige kvinder indrapporterede dem efterfølgende. 

Pt. spekuleres der i om vaccinen bliver på vaccine stedet som den skal, eller om mRNA flytter sig ud i blodstrømmen med efterfølgende blodpropper, hjerneblødninger, hjertestop osv. til følge. Der er ikke testet for dette, da man bare har formodet, at dette ikke skete. 

der er rigtigt mange ting, man ikke har nået at teste.

Det jeg mente var, at både den gængse influenza vaccine og corona vaccinen er sikre fordi det ikke er levende vira. Læs mere her https://www.laegerformidler.dk/vacciner-og-graviditet/

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Kantar123 skriver:

Til alle skeptikere synes jeg at I skal læse denne side grundigt igennem på Lægemiddel styrelsens hjemmeside om corona vacciner sammenlignet med andre vacciner. De væsentligste pointer er, at der aldrig i verdenssamfundet er sat så mange ressourcer ind på at kvalificere denne corona vaccine. Den har været PRÆCIS de samme godkendelsesprocedure igennem som normale vacciner, fordi alle sejl er sat ind i samarbejdet. Og aldrig har så mange forsøgsdeltagere deltaget.

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyheder/temaer/generelt-om-vacciner-mod-covid-19/

COVID vaccinerne er dog stadigt kun Max 1,5 år gamle, så data der derfor kun Max 1,5 år gamle. Penge / ressourcer kan ikke give dig data på langtidsvirkningerne - det kan kun tid.

Alle bivirkninger blev stadigt ikke fundet i testningsperioden bl.a. blødningsforstyrelser hos kvinder og hjerte problemer i unge mænd - to alvorlige bivirkninger.

Personligt spekulerer jeg på, hvad dette betyder for min krop og hvad der ellers ikke er fundet af bivirkninger endnu.

Især ville jeg som gravid spekulere på hvad blødningsforstyrelserne kunne gøre ved min graviditet.

jeg ville også spekulerer på, om 5 måneders data vedrørende graviditet er nok.

jeg ville spekulere på, hvordan mit barn måske ville kunne få antistoffer, når det siges at vaccinen ikke ville kunne nå barnet. Hvad vil mit barn ellers kunne få fra vaccinen.

Alt det og meget mere ville jeg spekulere på - ligegyldigt hvad Sundhedsstyrelsen så ellers sagde.

Anmeld Citér

25. juli 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

COVID vaccinerne er dog stadigt kun Max 1,5 år gamle, så data der derfor kun Max 1,5 år gamle. Penge / ressourcer kan ikke give dig data på langtidsvirkningerne - det kan kun tid.

Alle bivirkninger blev stadigt ikke fundet i testningsperioden bl.a. blødningsforstyrelser hos kvinder og hjerte problemer i unge mænd - to alvorlige bivirkninger.

Personligt spekulerer jeg på, hvad dette betyder for min krop og hvad der ellers ikke er fundet af bivirkninger endnu.

Især ville jeg som gravid spekulere på hvad blødningsforstyrelserne kunne gøre ved min graviditet.

jeg ville spekulere på, hvordan mit barn måske ville kunne få antistoffer, når det siges at vaccinen ikke ville kunne nå barnet. Hvad vil mit barn ellers kunne få fra vaccinen.

Alt det og meget mere ville jeg spekulere på - ligegyldigt hvad Sundhedsstyrelsen så ellers sagde.

Blødningsforstyrrelser er meget almindelige, og jeg har ikke endnu set nogen tal på hvorvidt de forekommer oftere efter vaccination end ellers. Har du?

Til gengæld er det blevet dokumenteret at Covid-19 ændrer menstruationscyklus hos omkring 25%.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33288478/

Just sayin'.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Men tror du - helt ærligt - at myndighederne ville tage den risiko for os gravide, hvis det ikke var fordi de var MEGET sikre og trygge ved vaccinen? Plejer du ikke i øvrigt at følge deres anbefalinger ved andre emner? Det gør jeg hvertfald, men jeg undersøger også data som du. Derfor er data også frit tilgængeligt.

Jeg tror grundlæggende at denne debat handler om, at vi som mødre er beskyttende over for vores små babyer inde i maven og selvfølgelig er vi det! Derfor kan enhver løvemor føle, at skepsis er bedre end hvad de faglærte læger, jordemødre og andre vidensfolk nok kan mene. Gør derfor hvad du synes er bedst. Men jeg har forsøgt at berolige min egen indre løvemor og erkende, at disse folk altså er meget klogere på dette emne end jeg. :-) 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
kamikaze skriver:

Blødningsforstyrrelser er meget almindelige, og jeg har ikke endnu set nogen tal på hvorvidt de forekommer oftere efter vaccination end ellers. Har du?

Til gengæld er det blevet dokumenteret at Covid-19 ændrer menstruationscyklus hos omkring 25%.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33288478/

Just sayin'.

Nej, jeg har ingen data herpå. Jeg har læst om masser af kvinder der rapporterer lange og pludselige uregelmæssige menustrationer, kvinder der efter overgangsalder begyndte at bløde igen osv. men det er kun empirisk viden, så det gælder vel ikke endnu

Pointen er, at denne og andre bivirkninger ikke blev opdaget i testforsøgene, men først da man begyndte at vaccinere befolkninger.

herudover synes jeg, at det er interessant at COVID 19 ændrer menustrationscyklus hos 25% af kvinder og nu ændrer vaccinerne også menustrationscyklus - hvad er der i vaccinerne og i COVID 19 der bevirker dette og er det (vaccinerne / COVID 19) sundt for kroppen.

Anmeld Citér

25. juli 2021

Carina:-)

Kantar123 skriver:

Men tror du - helt ærligt - at myndighederne ville tage den risiko for os gravide, hvis det ikke var fordi de var MEGET sikre og trygge ved vaccinen? Plejer du ikke i øvrigt at følge deres anbefalinger ved andre emner? Det gør jeg hvertfald, men jeg undersøger også data som du. Derfor er data også frit tilgængeligt.

Jeg tror grundlæggende at denne debat handler om, at vi som mødre er beskyttende over for vores små babyer inde i maven og selvfølgelig er vi det! Derfor kan enhver løvemor føle, at skepsis er bedre end hvad de faglærte læger, jordemødre og andre vidensfolk nok kan mene. Gør derfor hvad du synes er bedst. Men jeg har forsøgt at berolige min egen indre løvemor og erkende, at disse folk altså er meget klogere på dette emne end jeg. :-) 

Der er jo eksempler på at sundhedsvæsnet har sagt et produkt er fuldstændig ufarligt. 

Og så viste der sig noget andet med tiden - fx det kvalme stillede middel  til gravide.der gav misdannelser og død.

Der gik myndigheder også ud , og påstod det umuligt kunne være det .Og holdt det endda hemmeligt i flere mdr hvad der foregik...

Så man kan absolut ikke bare sige , at når sundhedsvæsenet siger alt er godt - så er det godt. 

Man kan håbe de har ret - og at vi ikke ser samme forfærdelige skandale.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.