Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2021

Blomste

Fortvivlet skriver:

Det er da i hvert fald et postulat, for det er der jo ingen der ved noget som helst om 

Kan da sagtens vise sig at være alvorlige bivirkninger om 5 år, det ville jo ikke være første gang man hørte om det

Hvad nu hvis der er alvorlige bivirkninger om 5 år efter man er smittet med Corona? 

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så ved vi alle sammen lige lidt om både Corona OG vaccinen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er bemærkelsesværdigt at vaccineskeptikere i andre tråde siger de bliver set ned på og føler sig hængt ud for deres fravalg. Samtidig i en tråd som denne kommer fra samme kant uopfordrede usande påstande om vacciner samt shaming vidt og bredt af andre, som træffer et andet valg.

Hvis man føler sig så hængt ud så er det måske tid til at kigge lidt indad.

Anmeld Citér

22. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Baby.mamma skriver:

Det er jeg ked af, du synes. Jeg svarer på trådens spørgsmål, og hvordan, jeg gør det, er min sag. At du kommenterer på mit svar, kan jeg ikke gøre noget ved, og vil heller ikke kommentere yderligere på det. Jeg har ikke bedt om kommentar på mit svar, men trådstarter beder om svar, hvorfor, jeg er flink at svare.

God dag til dig

Men du kunne have undladet det sidst og så ville du KUN have svaret på spørgsmålet. Ikke lige indirekte kaldt dem der tager imod den, uansvarlige. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Det, synes jeg, er virkelig interessant.
Jeg har taget imod tilbuddet om vaccinen, idet jeg på nuværende tidspunkt selv er mere bange for at få covid og eventuelle senfølger end jeg er for vaccinens bivirkninger.
Men jeg har overvejet det grundigt og været i tvivl, netop fordi jeg også er nervøs for alvorlige bivirkninger om f.eks. 5 år. Men jeg kan simpelthen ikke komme på andre tilfælde, jeg har hørt om, hvor der først er opstået bivirkninger 5 år efter vaccination eller medicinophør? Det værste tilfælde, jeg på stående fod kan komme på, er thalidomid-børnene, men der var bivirkningerne jo allerede meget synlige ved fødslen og covid-vaccinen giver netop ikke fostermisdannelser, aborter el.l. viser erfaringen.

Hvilke tilfælde er det, du har hørt om, hvor bivirkningerne først kommer efter 5 år? Det er ikke for at være kritisk over for dit indlæg, men fordi jeg er oprigtigt nysgerrig og nervøs og gerne vil læse op på det.

Bl.a. denne vaccine:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaccine-mod-svineinfluenza-viser-alvorlige-bivirkninger

Medicin og vacciner fra bl.a. Pfizer:

https://www.reuters.com/article/us-pfizer-settlement-sb-idUSTRE5813XB20090903

https://www.reuters.com/article/us-glaxo-settlement-idUSBRE8610S720120702

https://abcnews.go.com/Business/authorities-drugmaker-paid-off-doctors-lied-insurance-companies/story?id=61488372

https://www.reuters.com/article/health-vaccine-idUSL1N0YQ0W820150604

https://www.theguardian.com/world/2007/jun/05/health.healthandwellbeing1

der er masser af andre eksempler på fusk med medicin fra bl.a. Pfizer og medicin der efterfølgende blev taget af market.

Anmeld Citér

22. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Bl.a. den artikel fra the Guardian vedrørende Pfizer er spændende:

The Nigerian government is suing the world’s largest drug manufacturer, Pfizer, for allegedly carrying out illegal trials of an anti-meningitis drug that killed or disabled children.

A Pfizer spokesman in New York, Bryant Haskins, said in a statement that the drug was administered in accordance with Nigerian law.

“These allegations against Pfizer, which are not new, are highly inflammatory and not based on all the facts. We continue to maintain, in the strongest terms, that the Nigerian government was fully informed in advance of the clinical trial; that the trial was conducted appropriately, ethically and with the best interests of patients in mind; and that it helped save lives,” he said.

Pfizer has previously said that it obtained “verbal consent” from the parents of the affected children, and that the drugs were administered in a way that was “sound from medical, scientific, regulatory and ethical standpoints”.

ligesom den danske regering nu har givet tilladelse til at Pfizer må bruge os i deres fase 3 forsøg.

Anmeld Citér

22. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Bl.a. den artikel fra the Guardian vedrørende Pfizer er spændende:

The Nigerian government is suing the world’s largest drug manufacturer, Pfizer, for allegedly carrying out illegal trials of an anti-meningitis drug that killed or disabled children.

A Pfizer spokesman in New York, Bryant Haskins, said in a statement that the drug was administered in accordance with Nigerian law.

“These allegations against Pfizer, which are not new, are highly inflammatory and not based on all the facts. We continue to maintain, in the strongest terms, that the Nigerian government was fully informed in advance of the clinical trial; that the trial was conducted appropriately, ethically and with the best interests of patients in mind; and that it helped save lives,” he said.

Pfizer has previously said that it obtained “verbal consent” from the parents of the affected children, and that the drugs were administered in a way that was “sound from medical, scientific, regulatory and ethical standpoints”.

ligesom den danske regering nu har givet tilladelse til at Pfizer må bruge os i deres fase 3 forsøg.

Dit citat beviser jo ingenting. Og hvis der var hold i noget som helst af det, tror du så virkelig ikke at myndighederne i Danmark og 31 andre lande ville reagere? Vi har et af verdens bedste sundhedsmyndigheder, som sætter sig grundigt ind i tingene. Jeg kunne finde masser af data på, hvordan Pfizers vaccine er bevist at være sikker, og hvor mange tusinde den er testet på uden alvorlige bivirkninger - også gravide. Og jeg kunne også - hvis jeg var læge - finde faglig dokumentation for hvordan vaccinen egentlig virker i kroppen. Hvorfor skeler du ikke til de beviser? Hvis du gerne vil have objektiv dokumentation at vurdere din beslutning ud fra?

Jeg synes i og for sig at corona virussen er langt mere skræmmende at få, end end kopi af et virus.

Anmeld Citér

22. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Kantar123 skriver:

Dit citat beviser jo ingenting. Og hvis der var hold i noget som helst af det, tror du så virkelig ikke at myndighederne i Danmark og 31 andre lande ville reagere? Vi har et af verdens bedste sundhedsmyndigheder, som sætter sig grundigt ind i tingene. Jeg kunne finde masser af data på, hvordan Pfizers vaccine er bevist at være sikker, og hvor mange tusinde den er testet på uden alvorlige bivirkninger - også gravide. Og jeg kunne også - hvis jeg var læge - finde faglig dokumentation for hvordan vaccinen egentlig virker i kroppen. Hvorfor skeler du ikke til de beviser? Hvis du gerne vil have objektiv dokumentation at vurdere din beslutning ud fra?

Jeg synes i og for sig at corona virussen er langt mere skræmmende at få, end end kopi af et virus.

Jeg håber, at du har ret

Anmeld Citér

22. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Jeg håber, at du har ret

Det er jeg meget meget sikker på at jeg har�� heldigvis er vi da enige om det. ��

Anmeld Citér

22. juli 2021

Baby.mamma

aLOTofmother skriver:

Ej, men undskyld mig men hvis man deltager i en debattråd på en debatside, må man da vel for søren antage, at folk kan komme med en respons på et svar, i og med man ligger op til netop.... Debat??! 

Det skal folk da bare gøre, men jeg har ikke bedt om det- det er ellers sødt af dem. Jeg har kun i sinde at svare på spørgsmålet, resten får jeg personligt ikke noget ud af, men skal nok være flink også at svare dig jeg har nu kun kommenteret for at være trådstarter behjælpelig

Anmeld Citér

22. juli 2021

Baby.mamma

BAE skriver:

Men du kunne have undladet det sidst og så ville du KUN have svaret på spørgsmålet. Ikke lige indirekte kaldt dem der tager imod den, uansvarlige. 

Man kan så meget. . Du kunne også lade være at svare på mit svar ? Jeg svarer, som jeg gør, og du svarer åbenbart på mit svar. Det er bare helt fint, men igen, hvordan jeg vælger at kommentere, er min sag

Fortsat god aften!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.