Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2021

Kantar123

Emiliaa92 skriver:

Nej! Og kunne heller aldrig drømme om det i mens jeg er gravid! Det synes jeg simpelthen er for vanvittigt

I den korte periode af mit liv jeg er gravid, kan jeg godt undvære den vaccine! Jeg tager mine forbehold, holder afstand eller bliver hjemme i stedet. Tiden må vise om jeg vil have den mens jeg ammer Er dog bange for at den skulle gå i mælken og ødelægge ammeforløbet for os.

I forhold til mælken, så læs op på vaccinens virkning. Jeg kan berolige dig med at det kan den slet ikke. Den bliver opløst i din krop og det er højst antistofferne (og de er jo gode) der kommer til barnet.

Jeg synes alle, der er i tvivl, skal tage en samtale med deres læge. Det er et kvalificeret grundlag at vurdere ud fra. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg skal ikke have den. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Tystys14 skriver:

Personligt synes jeg det er fuldstændig vanvittigt og dybt uansvarligt, at tage en nødgodkendte vaccine som ingen kender den fulde effekt eller bivirkninger ved endnu, når man er gravid og ammende. 

Folk som ikke er gravide og ikke ammende kan gøre hvad de finder rigtigt det har jeg intet imod. Men at udsætte et barn for det, født eller ufødt, det forstår jeg ikke når det så tidligt i forløbet med de vacciner. Fatter simpelthen ikke hvad vores sundhedsvæsen har gang i. 

Håber virkelig for dem som vælger at gøre det mod deres børn, at det ikke får nogle konsekvenser. Men frygter virkelig på deres vegne hvad der evt kan komme af bivirkninger og resultater. Lad os krydse fingre for mine bekymringer er ubegrundet. 

Helt enig.

Ingen kender konsekvenserne for vaccinen og risikoen for at få Corona er relativt lille og for at få et kompliceret forløb er microskopisk lille, så jeg fatter heller ikke hvorfor folk vil udsætte deres ufødte barn for unødig farer

Anmeld Citér

22. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Fortvivlet skriver:

Helt enig.

Ingen kender konsekvenserne for vaccinen og risikoen for at få Corona er relativt lille og for at få et kompliceret forløb er microskopisk lille, så jeg fatter heller ikke hvorfor folk vil udsætte deres ufødte barn for unødig farer

Fordi risikoen for at blive alvorligt syg af corona med fare for barnets sundhed er langt større end risikoen for evt bivirkninger ved vaccinen

Anmeld Citér

22. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Fortvivlet skriver:

Helt enig.

Og ærlig talt dårlig stil at tale dårlig om andre der får vaccinen. Alle gør hvad de tror er bedst og heldigvis stoler de fleste på vores sundhedsmyndigheder og den omfattende forskning der er lavet 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Blomste

Tystys14 skriver:

Personligt synes jeg det er fuldstændig vanvittigt og dybt uansvarligt, at tage en nødgodkendte vaccine som ingen kender den fulde effekt eller bivirkninger ved endnu, når man er gravid og ammende. 

Folk som ikke er gravide og ikke ammende kan gøre hvad de finder rigtigt det har jeg intet imod. Men at udsætte et barn for det, født eller ufødt, det forstår jeg ikke når det så tidligt i forløbet med de vacciner. Fatter simpelthen ikke hvad vores sundhedsvæsen har gang i. 

Håber virkelig for dem som vælger at gøre det mod deres børn, at det ikke får nogle konsekvenser. Men frygter virkelig på deres vegne hvad der evt kan komme af bivirkninger og resultater. Lad os krydse fingre for mine bekymringer er ubegrundet. 

Tror du det er bedre for mor og barn at blive smittet?

Anmeld Citér

22. juli 2021

Baby.mamma

Nej er du vanvittig Jeg er højgravid og mit barn og jeg skal ikke nyde noget... Men krydser fingre for, at dem, hvis mødre, som tager imod den, ikke vil få varige skader af deres mødres valg

Anmeld Citér

22. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Fortvivlet skriver:

Helt enig.

Ikke overraskende, at du lige fik shamet alle der tager vaccinen, til at de ikke tænker på deres børn.. Flot.. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Babybaby2022

Ja tak, er gravid og ammer og skal have første stik næste uge! Endelig fik de lavet om på anbefalingerne  

Folk må gøre hvad de vil, vaccine eller ej, men kunne man ikke prøve bare at respektere at folk har forskellige holdninger? Synes det er dårlig stil at shame folk som vil have vaccinen og insinuere at det er uansvarligt. Og måske kunne man lige sætte sig ordentligt ind i tingene ift. hvordan vaccinen rent faktisk fungerer, og de studier der er lavet herpå. Så må det være op til folk selv at lave en risikovurdering. Jeg er bare glad for at jeg kan få vaccinen nu, uden at skulle være tvunget til at lyve om amning og graviditet.

Anmeld Citér

22. juli 2021

Kantar123

Baby.mamma skriver:

Nej er du vanvittig Jeg er højgravid og mit barn og jeg skal ikke nyde noget... Men krydser fingre for, at dem, hvis mødre, som tager imod den, ikke vil få varige skader af deres mødres valg

Og jeg krydser fingre for at du ikke får corona og skal have tidligt kejsersnit eller får iltmangel og deraf skader på moderkagen pga dårlig blodtilførsel. Helt ærligt, som en anden siger, så lad være med at udskamme andre der tager - for dem- et fornuftigt valg. Alle vil jo det bedste for deres børn, vi er bare uenige om hvad det er lige her!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.