Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2021

Baby.mamma

Kantar123 skriver:

Og jeg krydser fingre for at du ikke får corona og skal have tidligt kejsersnit eller får iltmangel og deraf skader på moderkagen pga dårlig blodtilførsel. Helt ærligt, som en anden siger, så lad være med at udskamme andre der tager - for dem- et fornuftigt valg. Alle vil jo det bedste for deres børn, vi er bare uenige om hvad det er lige her!

Jeg udskammer ikke nogen Men synes til gengæld at dit svar er unødvendigt. Jeg svarer på en tråd, men har ikke bedt om at få svar på mit indlæg. Tak, men nej tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Baby.mamma skriver:

Nej er du vanvittig Jeg er højgravid og mit barn og jeg skal ikke nyde noget... Men krydser fingre for, at dem, hvis mødre, som tager imod den, ikke vil få varige skader af deres mødres valg

Er du vanvittig, du lige fik shamet en masse kvinder!!! 

Fint at du ikke vil have den.. Men prøv lige at hold det på din egen banehalvdel og ikke udshamme andre kvinder, fordi de tager et andet valg end dig.. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Fordi risikoen for at blive alvorligt syg af corona med fare for barnets sundhed er langt større end risikoen for evt bivirkninger ved vaccinen

Det er da i hvert fald et postulat, for det er der jo ingen der ved noget som helst om 

Kan da sagtens vise sig at være alvorlige bivirkninger om 5 år, det ville jo ikke være første gang man hørte om det

Anmeld Citér

22. juli 2021

Tystys14

BAE skriver:

Fint at du ikke vil have den.. Men prøv lige at hold det på din egen banehalvdel og ikke udshamme andre kvinder, fordi de tager et andet valg end dig.. 

Hvor shamer hun folk ? Hun skriver da bare at der er en risiko og den er hun ikke villig til at tage, fuldt forståeligt. Jeg er heldigvis ikke gravid længere men skulle dælme heller udsættes for den/de vacciner hvis jeg var. 

Anmeld Citér

22. juli 2021

Babybaby2022

Tystys14 skriver:

Hvor shamer hun folk ? Hun skriver da bare at der er en risiko og den er hun ikke villig til at tage, fuldt forståeligt. Jeg er heldigvis ikke gravid længere men skulle dælme heller udsættes for den/de vacciner hvis jeg var. 

Hun skriver da lidt indirekte at folk er vanvittige hvis man tager imod den. Det er da lidt at shame synes jeg 

Anmeld Citér

22. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tystys14 skriver:

At hun håber at deres børn ikke får varige men pga deres mødres valg... det havde hun ikke have behøvet at skrive. 

hun kan holde sig til sit valg, ikke andet

Anmeld Citér

22. juli 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg skal have første stik på lørdag.

At antyde, at folk er uansvarlige - måske endda vanvittige - når de følger de danske sundhedsmyndigheders anbefalinger, synes jeg, er ganske frækt. Jeg har tillid til, at sundhedsmyndighederne har større indsigt i risiko for senfølger af hhv et sygdomsforløb og en vaccine for mig og for mit barn, end jeg har, da jeg er uddannet folkeskolelærer, og min indsigt i sundhedsvidenskab er begrænset.

Det er i orden for mig, at andre ikke nærer den samme tillid til systemet. Jeg forstår det ikke rigtig, men vi er jo forskellige, og det må der være plads til. Jeg synes bare, det er ret strengt at antyde, at jeg er uansvarlig, når jeg ikke gør andet end at følge myndighedernes anbefalinger.

Anmeld Citér

22. juli 2021

Baby.mamma

BAE skriver:

Det er jeg ked af, du synes. Jeg svarer på trådens spørgsmål, og hvordan, jeg gør det, er min sag. At du kommenterer på mit svar, kan jeg ikke gøre noget ved, og vil heller ikke kommentere yderligere på det. Jeg har ikke bedt om kommentar på mit svar, men trådstarter beder om svar, hvorfor, jeg er flink at svare.

God dag til dig

Anmeld Citér

22. juli 2021

aLOTofmother

Baby.mamma skriver:

Det er jeg ked af, du synes. Jeg svarer på trådens spørgsmål, og hvordan, jeg gør det, er min sag. At du kommenterer på mit svar, kan jeg ikke gøre noget ved, og vil heller ikke kommentere yderligere på det. Jeg har ikke bedt om kommentar på mit svar, men trådstarter beder om svar, hvorfor, jeg er flink at svare.

God dag til dig

Ej, men undskyld mig men hvis man deltager i en debattråd på en debatside, må man da vel for søren antage, at folk kan komme med en respons på et svar, i og med man ligger op til netop.... Debat??! 

Anmeld Citér

22. juli 2021

FrøkenTø

Det er da i hvert fald et postulat, for det er der jo ingen der ved noget som helst om 

Kan da sagtens vise sig at være alvorlige bivirkninger om 5 år, det ville jo ikke være første gang man hørte om det

Det, synes jeg, er virkelig interessant.
Jeg har taget imod tilbuddet om vaccinen, idet jeg på nuværende tidspunkt selv er mere bange for at få covid og eventuelle senfølger end jeg er for vaccinens bivirkninger.
Men jeg har overvejet det grundigt og været i tvivl, netop fordi jeg også er nervøs for alvorlige bivirkninger om f.eks. 5 år. Men jeg kan simpelthen ikke komme på andre tilfælde, jeg har hørt om, hvor der først er opstået bivirkninger 5 år efter vaccination eller medicinophør? Det værste tilfælde, jeg på stående fod kan komme på, er thalidomid-børnene, men der var bivirkningerne jo allerede meget synlige ved fødslen og covid-vaccinen giver netop ikke fostermisdannelser, aborter el.l. viser erfaringen.

Hvilke tilfælde er det, du har hørt om, hvor bivirkningerne først kommer efter 5 år? Det er ikke for at være kritisk over for dit indlæg, men fordi jeg er oprigtigt nysgerrig og nervøs og gerne vil læse op på det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.