Vaccine gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Men tror du - helt ærligt - at myndighederne ville tage den risiko for os gravide, hvis det ikke var fordi de var MEGET sikre og trygge ved vaccinen? Plejer du ikke i øvrigt at følge deres anbefalinger ved andre emner? Det gør jeg hvertfald, men jeg undersøger også data som du. Derfor er data også frit tilgængeligt.

Jeg tror grundlæggende at denne debat handler om, at vi som mødre er beskyttende over for vores små babyer inde i maven og selvfølgelig er vi det! Derfor kan enhver løvemor føle, at skepsis er bedre end hvad de faglærte læger, jordemødre og andre vidensfolk nok kan mene. Gør derfor hvad du synes er bedst. Men jeg har forsøgt at berolige min egen indre løvemor og erkende, at disse folk altså er meget klogere på dette emne end jeg. :-) 

Jeg tror, myndighederne handler udefra den data de har og at de ikke har mere data end 5 måneders. Ved moderna nok mindre data.

Jeg tror, at myndighederne ønsker så mange som muligt vaccineret for at opnå flokimmunitet og ud fra det laver en afvejning der hedder : flest muligt vaccineret kontra den 5 måneders data der er.

Her tænker jeg også på AstraZeneca vaccinen, som man også begyndte at vaccinere med ud fra den data, der var tilgængelig på tidspunktet, idet man ønskede at få vaccineret flest muligt hurtigst muligt. 

plejer jeg selv at følge myndighedernes anbefalinger ? Ikke nødvendigvis. Jeg har fx. født børn i Holland, hvor de hollandske og danske myndigheders anbefalinger var vidt forskellige vedrørende bl.a. kost til børn, fødsel og andet. Hvilken myndigheds anbefalinger skal man så følge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2021

Pb18

Carina:-) skriver:

Der er jo eksempler på at sundhedsvæsnet har sagt et produkt er fuldstændig ufarligt. 

Og så viste der sig noget andet med tiden - fx det kvalme stillede middel  til gravide.der gav misdannelser og død.

Der gik myndigheder også ud , og påstod det umuligt kunne være det .Og holdt det endda hemmeligt i flere mdr hvad der foregik...

Så man kan absolut ikke bare sige , at når sundhedsvæsenet siger alt er godt - så er det godt. 

Man kan håbe de har ret - og at vi ikke ser samme forfærdelige skandale.  

Men der er godt nok sket meget siden thalidomid. Dengang var det meget lettere at få produkter på markedet, man kunne ikke indrapportere bivirkninger mm. Men efter den skandale så begyndte man jo netop at øge krav og oprette myndigheder til at indsamle bivirkningsrapporter. Selvfølgelig ved man ikke alt når produkter kommer på markedet, det ved man aldrig og man opdager jo stadig ting ved lægemidler der har været på markedet i mange år, men der er virkelig mange mennesker der har fået vaccinerne nu og det vil sige at man har et langt større datagrundlag end man har på visse andre lægemidler. Og der er fokus på at indsamle bivirkninger (i modsætning til mange andre produkter hvor lægerne virkelig kan være tunge at danse med). Selvfølgelig har vi ikke langtidsdata, men sådan er det jo med nye lægemidler og hvis vi skal vente 20 år før vi konkluderer, så bliver det svært at få nye lægemidler på markedet 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Carina:-)

Pb18 skriver:

Men der er godt nok sket meget siden thalidomid. Dengang var det meget lettere at få produkter på markedet, man kunne ikke indrapportere bivirkninger mm. Men efter den skandale så begyndte man jo netop at øge krav og oprette myndigheder til at indsamle bivirkningsrapporter. Selvfølgelig ved man ikke alt når produkter kommer på markedet, det ved man aldrig og man opdager jo stadig ting ved lægemidler der har været på markedet i mange år, men der er virkelig mange mennesker der har fået vaccinerne nu og det vil sige at man har et langt større datagrundlag end man har på visse andre lægemidler. Og der er fokus på at indsamle bivirkninger (i modsætning til mange andre produkter hvor lægerne virkelig kan være tunge at danse med). Selvfølgelig har vi ikke langtidsdata, men sådan er det jo med nye lægemidler og hvis vi skal vente 20 år før vi konkluderer, så bliver det svært at få nye lægemidler på markedet 

Det var en kommentar til at man ukritisk kunne regne  med at det var rigtigt når sundhedsvæsenet siger alt er godt .

Den er nødgodkendt - og  erfaringer med bivirkninger er meget tidlige. 

Jeg er I princippet ligeglad med hvad folk gør eller ikke gør. 

Men argumenter som at vi ukritisk kan regne med hvad sundhedsvæsenet siger - skal holdes op i mod tidl erfaringer . Og  ikke mindst det at vi ikke kender følgevirkninger. 

De rådgiver udfra de erfaringer de har nu - og lige nu mener de der ingen problemer er med vacciner. 

Men de har jo netop sagt det samme om Astra Zenica.  Der fik de så andre erfaringer og stoppede den.

Så min pointe er at sige man skal stole blindt på sundhedsvæsenet- skal holdes op imod at vaccine er ung, og man naturligvis derfor ikke aner en skid om hvad de vil sige om fx 1 år. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Der er også denne:

Pandemrix was given to 30 million people - including around six million in Britain - during the 2009-2010 flu pandemic.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaccine-mod-svineinfluenza-viser-alvorlige-bivirkninger

https://www.reuters.com/article/us-flu-gsk-narcolepsy-britain-idUSBRE90U0JW20130131

Og denne i 2017:

https://www.sciencemag.org/news/2019/04/dengue-vaccine-fiasco-leads-criminal-charges-researcher-philippines

samt Johnson & johnsons kræft fremkaldende baby pudder.

samt alt dette vedrørende medicinalvirksomheder :

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Boyz2 skriver:

Der er også denne:

Pandemrix was given to 30 million people - including around six million in Britain - during the 2009-2010 flu pandemic.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/vaccine-mod-svineinfluenza-viser-alvorlige-bivirkninger

https://www.reuters.com/article/us-flu-gsk-narcolepsy-britain-idUSBRE90U0JW20130131

Og denne i 2017:

https://www.sciencemag.org/news/2019/04/dengue-vaccine-fiasco-leads-criminal-charges-researcher-philippines

samt Johnson & johnsons kræft fremkaldende baby pudder.

samt alt dette vedrørende medicinalvirksomheder :

Haha, hold da op. Så forstår jeg bedre hvorfor du er så meget imod denne vaccine, når du generelt ikke følger myndighedernes anbefalinger og finder den information, der passer til dine overbevisninger. 

Jeg kan finde ligeså mange beviser der taler for vaccinen, og jeg kan også spamme dig med artikler om farligheden ved corona.

Gør hvad du vil - så gør jeg det samme ��

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Der er jo eksempler på at sundhedsvæsnet har sagt et produkt er fuldstændig ufarligt. 

Og så viste der sig noget andet med tiden - fx det kvalme stillede middel  til gravide.der gav misdannelser og død.

Der gik myndigheder også ud , og påstod det umuligt kunne være det .Og holdt det endda hemmeligt i flere mdr hvad der foregik...

Så man kan absolut ikke bare sige , at når sundhedsvæsenet siger alt er godt - så er det godt. 

Man kan håbe de har ret - og at vi ikke ser samme forfærdelige skandale.  

Ja, og jeg kan sige præcis det samme og farligheden ved corona virussen hvis du bliver smittet. Men det er ligegyldigt for dig? Du aner endnu mindre - eller hvertfald lige så lidt - om virussens langtidsfølger for dig hvis du bliver alvorligt syg eller dit barn fødes for tidligt og får skader for livet.

Derfor mener jeg at myndighedernes anbefalinger er bedre at følge end at satse på ikke at blive smittet. For det tror jeg bliver sværere og sværere at undgå i den kommende tid. Både pga mutationer, men også fordi vi gravide kommer til at færdes på udsatte steder som hospitaler, jordemoder osv. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Haha, hold da op. Så forstår jeg bedre hvorfor du er så meget imod denne vaccine, når du generelt ikke følger myndighedernes anbefalinger og finder den information, der passer til dine overbevisninger. 

Jeg kan finde ligeså mange beviser der taler for vaccinen, og jeg kan også spamme dig med artikler om farligheden ved corona.

Gør hvad du vil - så gør jeg det samme ��

Men det er jo ikke det, jeg siger. 

jeg siger: data på vaccinen er Max 1,5 år gammel. Data vedrørende gravide Max 5 måneder gammel. Bivirkninger der er dukket op efterfølgende: blødningsforskyrelser hos kvinder og hjerteproblemer hos unge mænd. Ingen mulighed for at vurdere langtidsbivirkninger. Ny vaccine teknologi mRNA er aldrig prøvet i vacciner før. 

og med hensyn til alle mine links er det udelukkende for at fortælle, at medicinalvirksomheder ikke altid er ærlige vedrørende den data de fremlægger. 

det er ikke data der støtter mine overbevisninger, det er fakta.

jeg ser gerne bevis for, at dødeligheden i Danmark var højere i 2020 end tidligere og jeg hører gerne hvad dødelighedsprocenten vedrørende COVID-19 i de forskellige aldersgrupper er og jeg ser gerne seriøse studier på COVID og graviditet. Samt seriøse studier på langtidsvirkningerne af COVID 19.

sæt igang

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123 skriver:

Ja, og jeg kan sige præcis det samme og farligheden ved corona virussen hvis du bliver smittet. Men det er ligegyldigt for dig? Du aner endnu mindre - eller hvertfald lige så lidt - om virussens langtidsfølger for dig hvis du bliver alvorligt syg eller dit barn fødes for tidligt og får skader for livet.

Derfor mener jeg at myndighedernes anbefalinger er bedre at følge end at satse på ikke at blive smittet. For det tror jeg bliver sværere og sværere at undgå i den kommende tid. Både pga mutationer, men også fordi vi gravide kommer til at færdes på udsatte steder som hospitaler, jordemoder osv. 

Lad være med at konkludere jeg er ligeglad. 

Jeg går bare ind for at at se tingene i et større perspektiv. 

Desuden har jeg haft corona-  uden symptomer. 

Og kender mange der ligeledes ikke anede de havde det før test -

Kender også nogen der havde prob med at trække vejret  ordentligt i et stykke  tid .

Der samme har jeg prøvet efter en lungebetændelse. 

Og mutationer kommer ligegyldigt hvad - se bare på Island og Israel. Der er de langt med vaccine , og alligevel bliver der nu lukket ned på Island pga øget smitte .

Gør hvad du vil- men respektere at andre har en anden holdning uden at kalde dem ligeglad 

Jeg skriver jo heller ikke du er ligeglad med dit barn - bare fordi du vælger at blive vaccineret som gravid .

Du træffer et valg udfra det du vægter vigtigt. 

Det samne gør dem der vælger det fra. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Kantar123

Lad være med at konkludere jeg er ligeglad. 

Jeg går bare ind for at at se tingene i et større perspektiv. 

Desuden har jeg haft corona-  uden symptomer. 

Og kender mange der ligeledes ikke anede de havde det før test -

Kender også nogen der havde prob med at trække vejret  ordentligt i et stykke  tid .

Der samme har jeg prøvet efter en lungebetændelse. 

Og mutationer kommer ligegyldigt hvad - se bare på Island og Israel. Der er de langt med vaccine , og alligevel bliver der nu lukket ned på Island pga øget smitte .

Gør hvad du vil- men respektere at andre har en anden holdning uden at kalde dem ligeglad 

Jeg skriver jo heller ikke du er ligeglad med dit barn - bare fordi du vælger at blive vaccineret som gravid .

Du træffer et valg udfra det du vægter vigtigt. 

Det samne gør dem der vælger det fra. 

Jeg ved godt at du ikke er ligeglad - det er der bestemt ikke nogen af os der er

Men man er nødt til at se sagen fra begge sider - og det er jo heldigt at du ikke blev syg af corona. Den sygdom er så lumsk at det kan man ikke vide om man bliver - og slet ikke som højgravid. Men omvendt er det beviser for at vaccinen beskytter - det er der ikke for at du går nemt igennem et covid forløb.

Og så er der en anden ting og det er antistofferne, som fordobles med en vaccine modsat hvis du allerede har været smittet. Det er jo super godt for dit barn og dig. 

Men jeg vil indrømme at jeg synes det er svært at tage synspunkter som dine alvorlige når eksperter og fagfolk verden over siger det modsatte. Der vælger jeg som sagt at tro på videnskaben mere end gætterier. 

Anmeld Citér

25. juli 2021

Jeg ved godt at du ikke er ligeglad - det er der bestemt ikke nogen af os der er

Men man er nødt til at se sagen fra begge sider - og det er jo heldigt at du ikke blev syg af corona. Den sygdom er så lumsk at det kan man ikke vide om man bliver - og slet ikke som højgravid. Men omvendt er det beviser for at vaccinen beskytter - det er der ikke for at du går nemt igennem et covid forløb.

Og så er der en anden ting og det er antistofferne, som fordobles med en vaccine modsat hvis du allerede har været smittet. Det er jo super godt for dit barn og dig. 

Men jeg vil indrømme at jeg synes det er svært at tage synspunkter som dine alvorlige når eksperter og fagfolk verden over siger det modsatte. Der vælger jeg som sagt at tro på videnskaben mere end gætterier. 

Og det skal du være velkommen til at mene. 

Vi skal nemlig se tingene fra begge sider .

Du må gerne mene det er useriøst osv .

Pointen er at der er yngre mennesker der bliver hårdt ramt af vaccine- der er også døde. 

Og ligesom man ikke ved om man bliver syg ( dog siger selv de omtalte eksperter at det vil få ( hvis de ellers er yngre og raske ) af corona.  Så ved man heller ikke hvem der er uheldig pga vaccine. 

Så er det op til en selv hvad man mener er den rigtige retning. 

Uden at behøve at forsøge at få modparten til at virke latterlig og useriøs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.