Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2021

Chihiroo

Hej, så fik jeg også fundet herind. Tusind tak for alle lykønskningerne. Vi er så forelskede, det er da godt nok en vild oplevelse det her.

@Ibsy kæmpe tillykke med fødslen og den lille. Super træls med operationen! Jeg krydser fingre for, at du hurtigt kommer dig og adskillelsen ikke har betydet noget for din datters og din bonding/amningen ❤️
Her er et par svar på dine spørgsmål, hvis du stadigvæk er nysgerrig:

Vi havde planlagt hjemmefødsel, men blev overflyttet til hospitalet efter 40 timer med meget lidt fremgang for at få vandet taget. Skæbnen ville have at vandet skulle gå spontant ved første ve inde på fødestuen, hvorefter hun var ude i løbet af tre timer - så der var slet ikke tid til epidural (hvilket jeg i bakspejlets lys er ret glad for, selvom jeg ville gøre alt for en lille vepause, da vi ankom).

Vi gjorde brug af Meyermetoden fra da jeg begyndte at kæmpe med veerne til vi ankom på hospitalet. Det virkede så godt, men jeg blev også lidt afhængig af min mand, hvilket var lidt svært ifm. en hjemmefødsel hvor partneren har lidt flere praktiske opgaver. Ved de meget kraftige veer kunne jeg ikke sidde stille og jeg kunne ikke lide at blive rørt, så der virkede den ikke for os. Min mand har dog stadigvæk ondt i tommelfingeren efter mange hårde glabella-tryk ��

Mht. fødestilling startede jeg sideliggende - det virkede rigtig godt at have hånden om benet og kunne “trække med” samtidig med at jeg pressede, men min bækkenposition var ikke optimal. JM rådede rygleje hvor jeg kunne holde begge ben og hvor mit bækken ville være mere symmetrisk, men eftersom bevægelse virkede så godt for mig ville jeg hellere prøve knæ-albue-leje. Hertil foreslog JM at hæve hovedgærdet så det næsten stod lodret - så jeg stod stortset oprejst, men på mine knæ. Det fungerede vildt godt, fordi jeg kunne bevæge mit bækken på alle mulige måder mens jeg pressede, samtidig med at jeg kunne holde fast i hovedgærdet - og hvile mig op af dette i pauserne.

Jeg var også tilknyttet Randers, godt nok i kendt jordemoderordning, men den vagthavende havde igang med en anden fødende, så jeg endte med at være igennem fire forskellige jordemødre �� Heldigvis var de alle virkelige dygtige, empatiske og opmuntrende, og var med til at gøre fødslen noget både min mand og jeg ser tilbage på med glæde, på trods af at den var så hård. Den sidste JM glemte dog at screene baby for gulsot, hvilket de skal ved anden-etniske forældre, eftersom sundhedsplejerske kan have svært ved at vurdere gulfarvningen af huden; så vi endte med at skulle forbi hospitalet for at få hende testet (og der var ingenting, så det er jo dejligt).

Glæder mig til at høre, hvordan din igangsættelse gik, sjæleven! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Åh, tillykke, Ibsy! Det lyder hårdt, men dejligt, at det var en god oplevelse med personalet denne gang   Også at JM huskede din ønskeliste, så du var lidt med til at tage imod

Anmeld Citér

16. april 2021

MaybeBaby!

40 timer hjemme uden den store fremgang er godt nok længe, C! Kunne du hvile lidt indimellem, eller var du bare helt smadret, da I blev overflyttet til hospitalet?

Dejligt, at der kom gang i det af sig selv til sidst, og at I fandt en god fødestilling

Det lyder på jer alle som om Randers er kommet stærkt igen på “service”-fronten! Det er da skønt!

Anmeld Citér

17. april 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Kæmpe tillykke med pigen og fødslen Ibsy Så dejligt det nu er overstået for dig og at I har hende hos jer nu Det lyder godt nok som en træls omgang at moderkagen sad fast og at du måtte opereres. Håber du er ved at komme til hægterne igen. 

Chihiroo: spændende fødselsberetning, lyder godt nok hårdt med så langt et forløb derhjemme. 

Her fik jeg også min vidunderlige søn til verden i forgårs , og det ligner at Ibsy og jeg har været i fødsel nogle af de samme timer. 
Jeg fik jo ve-stimulerende piller fra kl 12 onsdag og hveranden time fremefter. Kl 22.15 skriver jeg til pårørende at der ikke rigtigt sker noget med de piller og at jeg går i seng. Kl 22.30 går vandet til gengæld med tegnblødning i, og jeg kan sige man ikke er i tvivl, når det går. 
Jeg ringede til Fødegangen og de ville gerne se os med det samme til at få kørt en strimmel for at se at baby har det godt. I bilen begynder jeg så småt at få rigtige veer, og de tiltager mens jeg får kørt strimlen. Herefter er jeg 2 cm åben og livmoderhals er væk. 
Vi bliver foreslået enten at gå rundt på hospitalets område (klokken er nu midnat) eller at tage hjem igen og afvente stærkere veer. Veerne er hyppige og lange nok - men skal blive stærkere,  Vi vælger at tage hjem, og jeg sender min kæreste i seng mens jeg selv har yogamåtte, vattæppe og doomoo pude på stuegulvet. Veerne tiltager og jeg bruger meget teknikkerne fra smertefri fødsel, og er i konstant skiftende bevægelse og går også meget rundt. Jeg ville helst være alene , så rart at kæresten sover.  Allerede kl 2.30 må jeg dog kalde på ham, jeg bad ham tage tid på 3 veer og ringe til hospitalet og vi fik lov at komme igen. 
Tilbage på hospitalet er jeg 5 cm åben. Kl ca 4.30 er jeg 10 cm åben og  de forventer baby er ude inden vagtskifte kl 7. Jeg kom ligesom Ibsy igennem den fase på lattergas som jeg oplevede som Guds gave til den gravide kvinde  

Men øv, veerne stilnede lidt af og de gode presseveer udeblev. Kl 8-9 stykker fik jeg ve-drop og de var i tvivl om babys stilling og kunne ikke forstå han ikke kom længere ned trods pressearbejdet. Jeg skulle lave ve-arbejde i forskellige stillinger for at få ham rykket, og nu begyndte jeg virkelig at blive virkelig træt... han kom bare ikke ud af stedet. 
Ved 11-tiden blev en læge tilkaldt, som godt ville prøve med en sugekop. Jeg kunne vælge mellem at prøve en halv time mere med presse-veer og så sugekop derefter. Eller at gå til sugekop eller kejsersnit med det samme. Mine kræfter var sluppet op, og jeg spurgte ham chancen for at det ville lykkes med sugekop. Han sagde ca 30 procent risiko for kejsersnit. Ærligt, jeg troede ikke et sekund på at baby ville komme ud med sugekop og var fristet om kejsersnittet, men valgte sugekoppen. Av, det var det værste under det hele, men ud kom han så kl. 12.17 i 3-4 ve/ ryk, den skønne dreng, med den ene arm over hovedet. De mente til sidst at det er armen, der havde været forhindringen. Baby er meget større end ventet . Vurderingen var 3700 g, men han er en stærk dreng på 4480 og 57 cm, og helt igennem så fantastisk  

Jeg er desværre blevet klippet og syet både indvendigt og udvendigt og i muskler, og jeg er afkræftet, men vi er hjemme og har det rigtigt godt  
Jeg er helt utroligt tilfreds med mandskabet og jordemødrene på Herlev

Anmeld Citér

17. april 2021

MaybeBaby!

Kæmpe stort tillykke med ham, Sjæleven  Sikke en kæmpe han er! Næsten 10 cm længere end Astrid og så endda med en arm over hovedet for at blive endnu længere - eller måske for at gøre sin entre som en lille supermand

Jeg håber du kommer dig hurtigt ovenpå strabadserne, det lyder voldsomt med klip og syninger i muskler! Men det var godt, at han kom ud og havde det godt. Så får man lige lidt ny energi af al den kærlighed 

Anmeld Citér

18. april 2021

Ipsum

Årgh hvor benhårdt. S! Sejt klaret!! 
Og TILLYKKE med ham!! Den længeventede og genstridige!

Anmeld Citér

19. april 2021

Ipsum

Jeg har åbenbart lige droppet sundhedsplejerske-showet. Man skal tage et sted hen for det. Før corona kom de jo hjem til mig. Jeg gider da absolut ikke alt det med at skulle afsted for det. Hun har det fint. Tisser, har afføring, spiser og sover og smiler og spætter og er totalt dejlig fantastisk! Kigger. Hun er Meget god til at kigge ���� 

Storebror var mere interesseret i dag end ellers. Han gik første tur med hende! Helt på eget initiativ �� vi var i haven og hun sov under et træ. Hendes og min første dag ude. Så begyndte han at trille med hende og vi gik 100 meter op og ned ad vejen ����☀️ Han var pave stolt �� 

I morgen får jeg leveret en transformer dinosaur/drage, som han har talt om i et halvt år. Som han får fra hende. Det håber jeg slår søm i deres relation. Han har ellers været så tapper og overset i at overbringe gaver til hende. Lyserødt tøj og bamser, som vi har masser af. Sødt og velmenende. Men det slider på ham at sku give gaverne videre og endda selv pakke dem op for hende, som han jo egentlig gerne vil. Sku have købt noget til ham fra starten synes jeg. Men ellers... tror der går Ok. Det svier dog i mit hjerte, at jeg kan være der så lidt for ham. Men idag er jeg kommet mere ud af min babyhule og har ku ladet hende ligge alene og sove, og så ku lege med ham. Det var været skønt at mærke ham igen. 
Er ellers ekstremt hud mod hud hule agtig. Mere end sidst. Har kun lyst til at være tæt på det her lille vidunder. 
Hvordan har I det? Hvad tænker I om sundhedsplejerske-halløjet? 

Anmeld Citér

21. april 2021

Flintstone21

Wow hvor er det fedt at logge ind til så mange fantastiske nyheder og gode fødselsberetninger ������ i er for vilde �� godt gået ����

jeg troede jeg fik en mail når der var nyt �� derfor har jeg ikke været på her. 

mht sundhedsplejerske så kommer de hjem til mig? Jeg har haft besøg af 3 forskellige? Men Ibsy jeg forstår dig godt, jeg ville også vælge det fra hvis jeg skulle møde op et sted, er det Grenå eller Rønde man skal fragte sig selv til? 

Anmeld Citér

22. april 2021

Ipsum

Flintstone: Dog kun ned til Ebeltoft sundhedshus, men bare det at få mig selv i bad er en bedrift, så at pakke lillesøster sammen og ud i en autostol ... nej nej... for meget for mig  og min ammehjerne... Men vil jo egentlig gerne i mødregruppe, tror jeg. Eller... Venter vist lige med at gøre noget som helst  

Navn: hvad siger I til et spansk navn, selvom vi begge er etniske danskere? Og har et -sen efternavn. Alicia. Synes bare det er så fedt og smukt. Men er det underligt at vokse op som dansker med et spansk navn?

Anmeld Citér

22. april 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Tak skal I have ��

Alicia er et fint navn, jeg synes ikke man tænker over at det er spansk. 

Jordemoderen kommer også til mig, så det dilemma har jeg ikke. Havde besøg første gang i mandags, og får et nyt besøg i morgen. Men jeg ville nok være interesseret i lige at få reflekser tjekket igennem og sådan �� 

Alt går så nemt og uproblematisk med min dreng ��❤️ Han er en tilfreds fyr, der sover meget, og som bruger sine vågne timer på at kigge og fokusere. Amningen er kommet op at køre uden nogen forhindringer overhovedet. (Og mig der var lidt halvstresset inden over ikke at fået læst om amningen eller taget et online-kursus ��). 
Jeg tænkte på denne her ‘burgermund’, som var det eneste jeg vidste, og fra vores snak herinde. Og så gik det som smurt. 
Både min mor og mormor har ellers ikke kunnet amme deres børn pga. manglende mælk, så jeg var egentlig ikke optimistisk med det inden fødslen. 
Jeg er stadig ved at komme mig efter fødslen. Det går fremad hver dag, men det er lidt hårdt at have et skamferet underliv og ikke kunne sidde på en stol �� så er det dejligt at min søn er så nem, at jeg har rig mulighed for at restituere og hvile. Han er simpelthen så hyggelig ❤️�� 

Jeg håber I har det godt alle sammen og vil gerne høre hvordan det går

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.