Blå mærker på overarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Tjullehej skriver:

Man kan da i den grad bede en pædagog om at holde sin hænder fra sit barn. Selvfølgelig kan de være sammen på stuen eller legepladsen. Men man kan da sagtens sige hun har taget hård fast for sidste gang.

Men du ved jo igen ikke om hun har taget hårdt fast ? Du ved jo ikke hvad der er sket og om der overhovedet er sker noget ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

Men du ved jo igen ikke om hun har taget hårdt fast ? Du ved jo ikke hvad der er sket og om der overhovedet er sker noget ?

Og du ville ikke stole på dit barn der kan beskrive situationen.. og hvor historien fastholdes og der er tale om gentagende gange. Så lytter du godt nok lidt på dit barn.  Når det sker samtidig med et tydeligt ændret forhold til det at komme i bh..?

Anmeld Citér

13. februar 2021

LSS

Anonym skriver:

Jeg har taget billeder og overvejer kraftigt at sende dem til lederen, men... jeg er bare sådan i tvivl om jeg overreagere. 

Det er en kvindelig, nyuddannet pædagog som han fortæller om hver gang, trods det at der er 4 pædagoger eller medhjælpere på stuen. Jeg vil jo heller ikke piske en stemning hvis nu— ja, jeg ved det egentlig ikke. Jeg har ondt i maven over at min dreng åbenbart bliver holdt så hårdt fast at han får mærker af det, og han piver også hvis jeg kommer til at give ham en klem og ikke passer på hans arm. Så det gør jo super ondt på ham.

På den anden side, så skal jeg jo også aflevere ham igen på et tidspunkt. Og hvordan vil de andre pædagoger se mig, og min søn, hvis jeg går til ledelsen? Skal han nu skifte børnehave? Han elsker sine venner derover, men altså —  

I tvivl om du overreagere? Dit barn er udsat for vold i børnehaven!? Du kan IKKE overreagere. 
En politianmeldelse er på sin plads! Og så havde jeg også kontaktet øverste chef i kommunen på børneområdet. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Tjullehej skriver:

Og du ville ikke stole på dit barn der kan beskrive situationen.. og hvor historien fastholdes og der er tale om gentagende gange. Så lytter du godt nok lidt på dit barn.  Når det sker samtidig med et tydeligt ændret forhold til det at komme i bh..?

Nej jeg ville ikke lytte til en på 3 år, som reagere og fortæller ud fra observationer, følelser, det de har set i tv, oplevelser osv. De kan blande en masse ting sammen, og lave historier som ikke passer 

Lidt lige som

"Alfred slog mig"

- Alfred er ikke i børnehave idag

Så jo jeg lytter men forholder mig kritisk, da jeg kender børn,både personligt og fagligt og ville aldrig nogensinde reagere på et så lille mærke og tænke i politianmeldelse osv. Det synes jeg er en kæmpe overeaktion 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

Nej jeg ville ikke lytte til en på 3 år, som reagere og fortæller ud fra observationer, følelser, det de har set i tv, oplevelser osv. De kan blande en masse ting sammen, og lave historier som ikke passer 

Lidt lige som

"Alfred slog mig"

- Alfred er ikke i børnehave idag

Så jo jeg lytter men forholder mig kritisk, da jeg kender børn,både personligt og fagligt og ville aldrig nogensinde reagere på et så lille mærke og tænke i politianmeldelse osv. Det synes jeg er en kæmpe overeaktion 

Du kender børn.. 

Jeg har så aldrig oplevet mine børn eller deres venner sige noget der er foregået med en ven i børnehaven - hvor barnet så ikke har været der. 

Selvfølgelig skal man reagerer hvis ens barn mistrives og er ked af det fra før jul. Det ville jeg da reagere på uanset, om der var blå mærker, eller historier der fulgte med. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

TS - fornemmer du din søn er utryg ved pædagogen..?

Vi har flyttet vores søn efter tovtrækkeri med ledelsen. Vores søn mistrivedes og pædagogen skabte dårlig stemning og var efter børnene. De virkede decideret kuede på stuen + trykket stemning. Vores søn blomstrede op og blev glad på en anden stue.  Så når der er tegn på vold og mistrivsel ville jeg klart mene, at du skal være dit barns advokat. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Tjullehej skriver:

Du kender børn.. 

Jeg har så aldrig oplevet mine børn eller deres venner sige noget der er foregået med en ven i børnehaven - hvor barnet så ikke har været der. 

Selvfølgelig skal man reagerer hvis ens barn mistrives og er ked af det fra før jul. Det ville jeg da reagere på uanset, om der var blå mærker, eller historier der fulgte med. 

TS skriver ikke noget om at barnet er ked af det efter afleveringen, så jeg tænker det blot er en fase, hvis pædagogerne mærkede et barn der var ked af det og trist hele dagen, så ville jeg reagerer og kalde det mistrivsel, men fordi barnet er inde i en fase hvor det har fundet ud af at det hellere vil være hjemme/sammen med mor/far, så kalder jeg det på ingen måde mistrivsel

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym

Jeg ville helt klart gå til ledelsen med sagen. Jeg synes det er mistænkeligt, men jeg ville vare mig for at gå direkte til pædagogen og konfrontere hende og sige ‘hold fingrene fra mit barn’.

I stedet ville jeg kontakte ledelsen, forklare om oplevelserne, mærkerne og dit barns fortælling om dem, og sige, at jeg klart forventede, at der blev fulgt op på sagen. 

Det ville jeg gøre for det tilfælde, at der er en anden uskyldig forklaring på det hele. Så er det godt nok ærgerligt at have beskyldt en pædagog for noget, hun slet ikke har gjort. Som ansat i sektoren ville jeg selv blive frygtelig ked af det, og tilliden ville for altid være brudt.

Men hvis ledelsen ikke følger op, ville jeg tage den videre. Jeg synes bestemt ikke, det er noget, du bare skal lade passere.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

TS skriver ikke noget om at barnet er ked af det efter afleveringen, så jeg tænker det blot er en fase, hvis pædagogerne mærkede et barn der var ked af det og trist hele dagen, så ville jeg reagerer og kalde det mistrivsel, men fordi barnet er inde i en fase hvor det har fundet ud af at det hellere vil være hjemme/sammen med mor/far, så kalder jeg det på ingen måde mistrivsel

“hans protester starter allerede dagen før / når han skal i seng med ”skal jeg i børnehave i morgen?” Et ja giver altid gråd og “jeg vil ikke!”

Anmeld Citér

13. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Der er kommet mange og gode henvendelser og tanker om mit problem, tusind tak for det! Jeg vælger at svare samlet til de mange spørgsmål jeg har kunnet læse mig til.

* Kan man stole på en 3 årig?

- Tja, jeg tror jeg min dreng er meget gennemsnitlig der og husker mere i følelser end i handlinger. Og derfor godt kunne ‘huske’ at være blevet slået, hvor det mere var grænsesætning. Men han kan dog ikke ‘huske’ sig til finger-mærker på sine arme. Han kan godt fortælle at pædagogerne er onde ved ham, fordi de siger nej. Og så siger han selv at det er fordi de siger nej

* placering af mærker / kan det være noget andet?

- ikke rigtigt? Hvis jeg griber et barn i fart, så kommer der mærker på oversiden af overarmen, eller tommel-mærke bagtil. Her sidder tommel-mærke foran på undersiden og de andre mærker sidder bagpå på undersiden. Som hvis man tager fat i begge arme samtidigt direkte forfra. Kan har være faldet? Ja da, og gør det tit. Der fortæller pædagogerne mig det som regel nær jeg henter. Og igen, placeringen af mærkerne gør at han skal falde meget mærkeligt for at få punktformede mærker på undersiden.

* tale med pædagogen?

- Efter det første sæt mærker, talte jeg med den navngivne pædagog, som fortalte at børn i hans alder tit løj eller huskede forkert omkring en situation. Hun gled af på at han jo ikke kan lyve eller tænke sig til finger-mærker. 2.gang talte jeg med hans kontakt pædagog som var bekymret og ikke mente at børn skulle få mærker der hvor hun kunne se at hans var og at hun ville gå videre med det. Jeg hørte ikke mere fra nogen.

* guidet spørgen / lægge ham ord i munden?

- dette er jeg meget obs på, ikke kun her, men generelt da hukommelsen er en svær en. Samtalen denne gang foregik sådan:

(Min dreng tager tøjet af, og jeg ser mærkerne. Jeg holder hans arm og peger)

”Hovsa, hvad er der sket her?”

”[pædagog] tog fat i mig nede i børnehaven.”

”Okay. Og hvad skete der lige inden hun tog fat i dig?”

”Jeg kastede med sne.”

”Kastede du bare sneen op i luften eller...”

”På de andre børn!”

”Oh, hov. Må du gerne kaste med sne efter de andre børn?”

”Neh! Kun hvis de siger ja.”

”Sagde de ja til at du kastede med sne?”

”...nej.”

Og så stoppede samtalen om det, og gik over til en snemand og at han havde fået den forkerte madkasse med den morgen.

* Var det for at redde ham i øjeblikket?

- måske? Ingen har fortalt mig noget, men han fortæller /fortalte selv at ‘lige inden’ 1.gang, ville han ikke ind til frugt. 2. gang løb han rundt til frokost og 3.gang kastede han med sne. Han er en dreng med krudt i enden, og han kommer tit til at få blå mærker på underarme og på knæ / albuer/ skinneben. De normale steder for blå mærker.

Siden før jul, kan han ikke afleveres uden at han græder. Han siger at han ikke vil derhen, uden at kunne sige hvorfor. Han gemmer sig bag mig og skal fysisk løftes ind i børnehaven, hvor han gemmer sit ansigt i hænderne og græder. Sådan har han aldrig gjort før, og han elsker ellers børnehaven og de andre børn.

Det der med at redde ham, var ikke til din sag, det var et spørgsmål til en anden mor, til at hun ville overfuse en pædagog med det samme, hvis hun så et mærke og barnet sagde en pædagog holdt hårdt fast, så jeg spurgte: Hvad nu hvis det havde været for at redde barnet for slem skade. 

Jeg tror ikke at det er sådan her, ikke når det er flere gange, og jeg ville insistere på at snakke med lederen straks mandag morgen, for at finde ud af hvad der er sket, for han skal ikke være bange for at komme i børnehave. 
Du er din søns stemme, advokat og du skal finde ud af hvad der er sket i børnehaven, og det kan ikke gå for hurtigt. 
Hans reaktion skal tages seriøs, men jeg tror ikke det hjælper noget at overfuse en pædagog.

Fortæl lederen hvad din søn har sagt, og hvad pædagogen har sagt, og sig at du vil have det undersøgt, for du er ikke tryg ved at aflevere din søn og jo, du kan godt sige at den pædagog ikke skal være sammen/alene med din søn, måske kan han komme på en anden stue, ja børn kan godt have voldsomme reaktioner lige pludselig, og det kan være små ting, men derfor skal der stadigvæk gøres noget ved det, og det er vigtigt at I føler åbenhed og tillid hos personalet, der har ansvaret for jeres søn, og det virker ikke til at I har det og det skal I have, så derfor er det vigtigt at få åbent for kommunikation. og om det hjælper i børnehaven eller om der skal noget andet til. Jeg ville ikke have det godt med at aflevere mit barn et sted, jeg var utryg ved. 
Så lad vær med at tænk på hvad der vil ske, for hvis det er noget hun gør ofte, tager fat i ham så der kommer mærke, for at få ham til at gå med eller noget, ja så er vold, og det er ikke ok. Man griber ikke fat i et barn på den måde, for at få dem til at gå med eller stoppe. Det giver den frygt, og det skal små børn ikke have. 

Så ring til lederen med det samme mandag morgen og sig du vil have et møde med det samme!! Og hvis du har mulighed for det, så lad din søn være hjemme i hvert fald lidt tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.