Blå mærker på overarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2021

Babilooo

Det er ikke en pædagog der har taget hårdt fat at redde barnet ???  Det er sket flere gange og det er den samme.

Jeg ville stille og roligt sige til pædagogen st der er blå mærker af flere omgange og at du påtænker at gå til ledelsen. Og sig til pædagogen at hun skal holde sig fra din søn. Du behøver ikke flegne - sig der stille og roligt, men bestemt.

Det er dit ansvar - du er dit mindre barns repræsentant/ fortaler. Du er simpelt hen nødt til at reagere. Det er ikke en overreaktion men vold.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

Carina:-)

Du er dit barns advokat- han beder om hjælp , og naturligvis reagere du.

Det du beskriver er ikke okay - 

Gå til lederen - og virker det ikke så kommunen.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja dit barn er 3 år og i den alder kan de se alt som slags vold selv de mitte små ting. 

Men jeg bider mærke i at du skriver at din søn er normalt glad for børnehaven og vennerne. Men han reagerer anderledes nu. Plus de mærker og det han fortæller. 

Mine alarmer vil da ringe hvor jeg oplevet det fra en af mine piger. Jeg vil simpelthen gå halv amok over det. Da der ingen og virkelig INGEN nogensinde skal påføre vold mod mine børn, jeg vil simpelthen koge over.    Jeg forstår ikke helt hvad du sidder og venter på? Da det bare med at tag til ledelsen med det samme efter det sket en gang og hvis man mistænker at det kan være et tilfælde og det så sker igen, så er det ikke et tilfælde. Og nu det stået på 3 gange og din søn reagerer på det og vil ikke i børnehave. Og hvis ikke ledelsen gør noget ved det så vil jeg strakt politianmelde hende for vold. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Men det er altså helt normalt at børn i perioder græder ved aflevering og ikke vil i vuggestue/børnehave, så det forstår jeg ikke hvorfor I er mange der mener er alarmerende? ��

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Der er kommet mange og gode henvendelser og tanker om mit problem, tusind tak for det! Jeg vælger at svare samlet til de mange spørgsmål jeg har kunnet læse mig til.

* Kan man stole på en 3 årig?

- Tja, jeg tror jeg min dreng er meget gennemsnitlig der og husker mere i følelser end i handlinger. Og derfor godt kunne ‘huske’ at være blevet slået, hvor det mere var grænsesætning. Men han kan dog ikke ‘huske’ sig til finger-mærker på sine arme. Han kan godt fortælle at pædagogerne er onde ved ham, fordi de siger nej. Og så siger han selv at det er fordi de siger nej

* placering af mærker / kan det være noget andet?

- ikke rigtigt? Hvis jeg griber et barn i fart, så kommer der mærker på oversiden af overarmen, eller tommel-mærke bagtil. Her sidder tommel-mærke foran på undersiden og de andre mærker sidder bagpå på undersiden. Som hvis man tager fat i begge arme samtidigt direkte forfra. Kan har være faldet? Ja da, og gør det tit. Der fortæller pædagogerne mig det som regel nær jeg henter. Og igen, placeringen af mærkerne gør at han skal falde meget mærkeligt for at få punktformede mærker på undersiden.

* tale med pædagogen?

- Efter det første sæt mærker, talte jeg med den navngivne pædagog, som fortalte at børn i hans alder tit løj eller huskede forkert omkring en situation. Hun gled af på at han jo ikke kan lyve eller tænke sig til finger-mærker. 2.gang talte jeg med hans kontakt pædagog som var bekymret og ikke mente at børn skulle få mærker der hvor hun kunne se at hans var og at hun ville gå videre med det. Jeg hørte ikke mere fra nogen.

* guidet spørgen / lægge ham ord i munden?

- dette er jeg meget obs på, ikke kun her, men generelt da hukommelsen er en svær en. Samtalen denne gang foregik sådan:

(Min dreng tager tøjet af, og jeg ser mærkerne. Jeg holder hans arm og peger)

”Hovsa, hvad er der sket her?”

”[pædagog] tog fat i mig nede i børnehaven.”

”Okay. Og hvad skete der lige inden hun tog fat i dig?”

”Jeg kastede med sne.”

”Kastede du bare sneen op i luften eller...”

”På de andre børn!”

”Oh, hov. Må du gerne kaste med sne efter de andre børn?”

”Neh! Kun hvis de siger ja.”

”Sagde de ja til at du kastede med sne?”

”...nej.”

Og så stoppede samtalen om det, og gik over til en snemand og at han havde fået den forkerte madkasse med den morgen.

* Var det for at redde ham i øjeblikket?

- måske? Ingen har fortalt mig noget, men han fortæller /fortalte selv at ‘lige inden’ 1.gang, ville han ikke ind til frugt. 2. gang løb han rundt til frokost og 3.gang kastede han med sne. Han er en dreng med krudt i enden, og han kommer tit til at få blå mærker på underarme og på knæ / albuer/ skinneben. De normale steder for blå mærker.

Siden før jul, kan han ikke afleveres uden at han græder. Han siger at han ikke vil derhen, uden at kunne sige hvorfor. Han gemmer sig bag mig og skal fysisk løftes ind i børnehaven, hvor han gemmer sit ansigt i hænderne og græder. Sådan har han aldrig gjort før, og han elsker ellers børnehaven og de andre børn.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men det er altså helt normalt at børn i perioder græder ved aflevering og ikke vil i vuggestue/børnehave, så det forstår jeg ikke hvorfor I er mange der mener er alarmerende? ��

Lige for at tage den der, for ja det er helt normalt i perioder at afleveringen tager lidt tid og barnet er ked. Men jeg har også andre børn, som havde den der periode hvor de hellere ville blive hjemme end tage afsted. Men der føltes det bare anderledes? Der startede protesterne også herhjemme, men med ord som “jeg vil blive hos dig”, “Jeg vil være hjemme”, “jeg vil ikke ud af døren” (med fokus på den relation der er i mellem mig og barnet samt det dejlige i at være i hjemmet). Ham her siger “jeg vil ikke være i børnehaven”, “jeg vil ikke være der”, “Jeg stikker af hvis jeg skal i børnehave”, (fokus ligger på børnehaven og det med at være der) og hans protester starter allerede dagen før / når han skal i seng med ”skal jeg i børnehave i morgen?” Et ja giver altid gråd og “jeg vil ikke!”

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Anonym skriver:

Der er kommet mange og gode henvendelser og tanker om mit problem, tusind tak for det! Jeg vælger at svare samlet til de mange spørgsmål jeg har kunnet læse mig til.

* Kan man stole på en 3 årig?

- Tja, jeg tror jeg min dreng er meget gennemsnitlig der og husker mere i følelser end i handlinger. Og derfor godt kunne ‘huske’ at være blevet slået, hvor det mere var grænsesætning. Men han kan dog ikke ‘huske’ sig til finger-mærker på sine arme. Han kan godt fortælle at pædagogerne er onde ved ham, fordi de siger nej. Og så siger han selv at det er fordi de siger nej

* placering af mærker / kan det være noget andet?

- ikke rigtigt? Hvis jeg griber et barn i fart, så kommer der mærker på oversiden af overarmen, eller tommel-mærke bagtil. Her sidder tommel-mærke foran på undersiden og de andre mærker sidder bagpå på undersiden. Som hvis man tager fat i begge arme samtidigt direkte forfra. Kan har være faldet? Ja da, og gør det tit. Der fortæller pædagogerne mig det som regel nær jeg henter. Og igen, placeringen af mærkerne gør at han skal falde meget mærkeligt for at få punktformede mærker på undersiden.

* tale med pædagogen?

- Efter det første sæt mærker, talte jeg med den navngivne pædagog, som fortalte at børn i hans alder tit løj eller huskede forkert omkring en situation. Hun gled af på at han jo ikke kan lyve eller tænke sig til finger-mærker. 2.gang talte jeg med hans kontakt pædagog som var bekymret og ikke mente at børn skulle få mærker der hvor hun kunne se at hans var og at hun ville gå videre med det. Jeg hørte ikke mere fra nogen.

* guidet spørgen / lægge ham ord i munden?

- dette er jeg meget obs på, ikke kun her, men generelt da hukommelsen er en svær en. Samtalen denne gang foregik sådan:

(Min dreng tager tøjet af, og jeg ser mærkerne. Jeg holder hans arm og peger)

”Hovsa, hvad er der sket her?”

”[pædagog] tog fat i mig nede i børnehaven.”

”Okay. Og hvad skete der lige inden hun tog fat i dig?”

”Jeg kastede med sne.”

”Kastede du bare sneen op i luften eller...”

”På de andre børn!”

”Oh, hov. Må du gerne kaste med sne efter de andre børn?”

”Neh! Kun hvis de siger ja.”

”Sagde de ja til at du kastede med sne?”

”...nej.”

Og så stoppede samtalen om det, og gik over til en snemand og at han havde fået den forkerte madkasse med den morgen.

* Var det for at redde ham i øjeblikket?

- måske? Ingen har fortalt mig noget, men han fortæller /fortalte selv at ‘lige inden’ 1.gang, ville han ikke ind til frugt. 2. gang løb han rundt til frokost og 3.gang kastede han med sne. Han er en dreng med krudt i enden, og han kommer tit til at få blå mærker på underarme og på knæ / albuer/ skinneben. De normale steder for blå mærker.

Siden før jul, kan han ikke afleveres uden at han græder. Han siger at han ikke vil derhen, uden at kunne sige hvorfor. Han gemmer sig bag mig og skal fysisk løftes ind i børnehaven, hvor han gemmer sit ansigt i hænderne og græder. Sådan har han aldrig gjort før, og han elsker ellers børnehaven og de andre børn.

Placering:

Armen gledet og slået ned i stoleryggen, klatret i træ og armen er smutte/hængt fast osv osv.

Børn og nogle mere end andre får let blå mærker 

Samtale med pædagog: du skrev lige at han ikke kunne forklare "finger" mærker (som du selv allerede har døbt det).

Hvis jeg sidder på hug og hjælper er andet barn med noget, ville jeg sagtens kunne lave et mærke på undersiden hvis jeg greb ud i refleks efter et barn der var ved at falde fx. Så det synes jeg slet ikke du kan afvise.

Jeg tænker helt ærligt ikke du kan huske jeres samtale ordret, i så fald har du i hvert fald et barn der har total styr på mærke og situationer som 3 år (så er han da virkelig fremmelig). De fleste børn ville i den alder ikke huske handling og konsekvens for noget der er sket tidligere på dagen.

Du skriver han tit får blå mærker, det kan jo sagtens være at han får mærker ekstremt nemt og pædagogen faktisk bare tager fat (uden der er hårdt i hans arm). (Igen synes jeg ikke at det er et voldsomt mærke).

Jeg tænker stadig det er normalt periodevis at barnet ikke vil afleveres og klamre sig til forældrene

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

Ja det er helt normalt.

Men nu er det sammenfaldende med flere situationer, hvor han har nævnt at pædagog tager hårdt fat - og synlige blå mærker. Det er vold ... end of story. Der er fa.... ikke nogen der skulle tage så hårdt fat i mit barn fordi det kastede en snebold.

1) pædagogen får bestemt besked om at holde sig væk

2) lederen kontaktes

3) politianmeldelse/ drøftelse med kommunen,  hvis der ikke sker forbedring

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Ja det er helt normalt.

Men nu er det sammenfaldende med flere situationer, hvor han har nævnt at pædagog tager hårdt fat - og synlige blå mærker. Det er vold ... end of story. Der er fa.... ikke nogen der skulle tage så hårdt fat i mit barn fordi det kastede en snebold.

1) pædagogen får bestemt besked om at holde sig væk

2) lederen kontaktes

3) politianmeldelse/ drøftelse med kommunen,  hvis der ikke sker forbedring

Det mener jeg så godt nok er en overreaktion for et så lille mærke og hvor ingen kender situationen bag eller ved om barnet blot meget let får mærker.

Stakkels pædagog(er) hvis det er vejen frem.

1) pædagogen kan selvfølgelig ikke holde sig fra et barn de arbejder med

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

Det mener jeg så godt nok er en overreaktion for et så lille mærke og hvor ingen kender situationen bag eller ved om barnet blot meget let får mærker.

Stakkels pædagog(er) hvis det er vejen frem.

1) pædagogen kan selvfølgelig ikke holde sig fra et barn de arbejder med

Man kan da i den grad bede en pædagog om at holde sin hænder fra sit barn. Selvfølgelig kan de være sammen på stuen eller legepladsen. Men man kan da sagtens sige hun har taget hård fast for sidste gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.