Blå mærker på overarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Men det havde jo intet som helst med mit svar at gøre. Jeg svarer udfra ts forklaring hvor vi allerede ved det er sket 3 gange, vi kender allerede barnets reaktion og ændrede adfærd og hvis ret skal være ret. Så har jeg ikke sagt jeg ville overfuse en pædagog. Jeg har sagt jeg ville tale med store bogstaver. Der er stor forskel. Det er fortvivler der bruger ordet overfuse. Men hende har jeg for længst opgivet at føre nogen former for debatter med. Derfor rettede jeg hende ikke. 

så derfor valgte jeg også at lade være at svare dig da det jo intet har med sagen at gøre. For havde ta skrevet det var første gang han kom hjem med blå mærker og intet havde fortalt om reaktionsændring osv. så havde mit svar også været helt anderledes 

Mit spørgsmål kom efter du svarede fortvivlet, så Så det ikke som svar til Ts, men fortvivlets spørgsmål, om du ville tale med store bogstaver til en pædagog, det var bare et til spørgsmål dertil, som hvis det kun var en gang det var sket, efter at din barn havde sagt: .... tog hårdt fat i min arm, om det ville være den første du gjorde, starte med store bogstaver: Eller først faktisk snakke med pædagogen om hvad der skete dagen før. 

Men jeg er bestemt ikke enig med fortvivlet, jeg synes bare det du skrev virkede meget voldsomt, og hvorfor man ikke snakker som voksne mennesker og finde ud af hvad der er sket. 

Men det var bestemt ikke for at starte en debat, det var bare et tillægs spørgsmål, jeg undrede mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Men det havde jo intet som helst med mit svar at gøre. Jeg svarer udfra ts forklaring hvor vi allerede ved det er sket 3 gange, vi kender allerede barnets reaktion og ændrede adfærd og hvis ret skal være ret. Så har jeg ikke sagt jeg ville overfuse en pædagog. Jeg har sagt jeg ville tale med store bogstaver. Der er stor forskel. Det er fortvivler der bruger ordet overfuse. Men hende har jeg for længst opgivet at føre nogen former for debatter med. Derfor rettede jeg hende ikke. 

så derfor valgte jeg også at lade være at svare dig da det jo intet har med sagen at gøre. For havde ta skrevet det var første gang han kom hjem med blå mærker og intet havde fortalt om reaktionsændring osv. så havde mit svar også været helt anderledes 

At tale med store bogstaver - udtale sin kritiske mening højt og bestemt; skælde ud

Overfuse - Skælde ud eller kritisere på en voldsom måde

Kilde: Den danske ordbog.

Derfor skrev jeg at overfuse, da det er det samme

Men det er måske derfor du har opgivet at diskuterer med mig, fordi jeg som ofte har ret eller har en god pointe

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Fortvivlet skriver:

At tale med store bogstaver - udtale sin kritiske mening højt og bestemt; skælde ud

Men det er måske derfor du har opgivet at diskuterer med mig, fordi jeg som ofte har ret eller har en god pointe

Nej jeg har opgivet at diskuterer med dig for uanset hvad man siger til dig så fordrejer du alt til ting man ikke siger for at prøve at få ret. 

og hvornår du dygtig at su kan slå op i en ordbog. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Babilooo

Fortvivlet skriver:

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym

Fortvivlet skriver:

Men det er altså helt normalt at børn i perioder græder ved aflevering og ikke vil i vuggestue/børnehave, så det forstår jeg ikke hvorfor I er mange der mener er alarmerende? ��

Det handler jo om en mulig sammen hæng og selvfølgelig skal der handles på dette. Ja børn kan i perioder være kede af at blive afleveret , men i denne situation kan mor , da ikke bare vende ryggen til en evt sammenhæng 

Anmeld Citér

14. februar 2021

Emiliaa92

BAE skriver:

Præcis. For det var det hun oplevede, men havde den Pædagog ikke reageret, kunne det have været så meget værre.

Undskyld, men nu kommer du jo også med en situation som KUNNE havde været sket! Hvad så hvis denne pædagog reelt havde taget hårdt fat i denne dreng flere gange ( uanset om det var i en god eller dårlig mening) så har drengen reageret på denne situation ved at blive ked af det! Synes du ikke at man skal reagere på det som forældre? Selvfølgelig skal man ikke gå hårdt frem og beskylde en pædagog ud fra hvad man TROR, men reagere det skal man da! Og finde ud af sammen hvad der er sket, og evt finde en løsning. 

Anmeld Citér

14. februar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg er enig i at små børn nogen gange siger ting der passer i deres hoved, men som måske ikke helt er det der er sket. Han kunne jo fx også have været krop umulig idet hun forsøger at få ham til at flytte sig.

Min datter har altid meget nemt fået blå mærker, kan huske en sommerdag da hun var 3-4, der var hun i kjole med på apoteket. Mens vi venter får en ældre herre øje på hendes ben, og begynder at forhøre hende om hvordan hun havde fået alle de blå mærker. Det var pænt tydeligt han troede vi slog hende. Jeg blev først lidt flov, men ved aftertanke er det jo fint nok han spurgte.

Så ja, der kan sagtens være en ret uskyldig forklaring på tingene, og det kan også være det modsatte - vi har da oplevet nogle pædagoger i en tidligere børnehave, der virkelig burde finde sig et andet job.

Men uanset ville jeg sørge for at få det afklaret, det duer da ikke at han er ked af det, og du er mega utryg. 

Anmeld Citér

14. februar 2021

Hjemmegaaende

Jeg ville blive edderspændt RASENDE hvis NOGEN tog fat i mit barn - blå mærker eller ej. Ingen skulle lægge hånd på mine børn - som i INGEN. Uanset hvad de havde gjort. Skulle det ske, at de var i en situation, hvor de fysisk skulle skærmes/fjernes for ikke at gøre skade på sig selv eller andre - ville jeg forvente at de voksne først prøvede at skærme uden at have fysisk kontakt - og ellers holde om mit barn - og SELVFØLGELIG efterfølgende informere mig herom.

jeg har en gang observeret en pædagog i min søns SFO tage fat i armen på et andet barn - jeg ringede til lederen samme dag 

Anmeld Citér

14. februar 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er virkelig overrasket over, hvor mange som vil “gå amok”/flegne osv. 

jeg ved godt, at man er barnets advokat, men hold nu op, hvor kommer man bare ikke langt med at starte med at have den fremgangsmetode. 

Jeg kan godt forstå, at mange som arbejder med mennesker, kan blive voldsom presset.

Jeg siger ikke, at man ikke skal reagere, for det skal man! Der er jo tydeligvis noget som ikke fungerer for barnet, og der er noget barnet er ked af. 

Men hvad vil man lige opnå ved at have den fremgangsmetode? Jeg kan godt forstå, at man har følelserne.
Man er vred, ked af det, har frustationer, osv. men hvad med lige at slå kold vand i blodet?

Jeg står selv i det lige nu. Min datter blev kaldt unormal af en pædagog, imens jeg hentede hende. Derudover har vi nogle andre problematikker med pædagogerne. 

men i stedet for at gå amok, så valgte jeg at skrive en lang mail til ledelsen, hvor jeg stiller mig meget undrende overfor de ting, som jeg var oplevet, og jeg gerne vil have et møde med dem. 

min situation er dog meget mildere end den her, for hvis pædagogen vitterlig laver de her mærker og tager hårdt fat, så er det jo en virkelig alvorlig sag! 

Så igen mit råd er at gå til ledelsen med det samme

Anmeld Citér

14. februar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Emiliaa92 skriver:

Undskyld, men nu kommer du jo også med en situation som KUNNE havde været sket! Hvad så hvis denne pædagog reelt havde taget hårdt fat i denne dreng flere gange ( uanset om det var i en god eller dårlig mening) så har drengen reageret på denne situation ved at blive ked af det! Synes du ikke at man skal reagere på det som forældre? Selvfølgelig skal man ikke gå hårdt frem og beskylde en pædagog ud fra hvad man TROR, men reagere det skal man da! Og finde ud af sammen hvad der er sket, og evt finde en løsning. 

Har jeg sagt at man IKKE skal reagere? Nej!!! Jeg har nemlig sagt at man skal reagere, men IKKE fare i hovedet på pædagogen. Så kan ikke forstå hvorfor du fare på mig ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.