Blå mærker på overarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.571 visninger
62 svar
135 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er helt i vildrede.

Igår kommer min 3 årige søn hjem med blå mærker på overarmene for tredje gang. De sidder lige i den bløde del, og ligner finger-mærker. Der er også mærker bagpå, og de passer med at nogen har taget fat i ham.

Første gang jeg så mærker som dem, og spurgte ham om dem, fortalte han at [navngiven pædagog] havde taget fat i ham. Jeg tænker pyt og de forsvinder jo.

Anden gang, et par måneder senere, siger han det samme - at pædagogen har taget fat i ham. Jeg nævner det for hans kontakt-pædagog på stuen og hun fortæller at hun nok skal tage fat i det. Jeg lægger den egentlig nok hos hende og tænker ikke så meget over det, hellefisken da min søn begynder ikke at ville i børnehave. Han elsker ellers sin børnehave og sine venner, men begynder før jul at skrige, græde og gemme sig bed afleveringen.

Og så igår.

For tredje gang, er der tydelige fastholdelses-mærker på hans arme, og når jeg sådan lidt henkastet spørger han om det, siger han at samme pædagog har taget fat i ham i dag. At hun tit tager fat i ham, og han vil ikke mere i børnehave.

Hvad dælen skal jeg gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2021

Babilooo

Tag fat I lederen.

Tag billeder - forlang at han ikke skal være rundt om din søn. 

Jeg ville overveje politianmeldelse.. hvis de ikke kan finde en løsning uden den pædagog. 

Du kan på ingen måde aflevere ham hvis der ikke findes en løsning!   Stakkels dreng

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Tag fat I lederen.

Tag billeder - forlang at han ikke skal være rundt om din søn. 

Jeg ville overveje politianmeldelse.. hvis de ikke kan finde en løsning uden den pædagog. 

Du kan på ingen måde aflevere ham hvis der ikke findes en løsning!   Stakkels dreng

Jeg har taget billeder og overvejer kraftigt at sende dem til lederen, men... jeg er bare sådan i tvivl om jeg overreagere. 

Det er en kvindelig, nyuddannet pædagog som han fortæller om hver gang, trods det at der er 4 pædagoger eller medhjælpere på stuen. Jeg vil jo heller ikke piske en stemning hvis nu— ja, jeg ved det egentlig ikke. Jeg har ondt i maven over at min dreng åbenbart bliver holdt så hårdt fast at han får mærker af det, og han piver også hvis jeg kommer til at give ham en klem og ikke passer på hans arm. Så det gør jo super ondt på ham.

På den anden side, så skal jeg jo også aflevere ham igen på et tidspunkt. Og hvordan vil de andre pædagoger se mig, og min søn, hvis jeg går til ledelsen? Skal han nu skifte børnehave? Han elsker sine venner derover, men altså —  

Anmeld Citér

13. februar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Når han er så konsistent i sin fortælling, så ville jeg helt klart tage affære. Tag fat i lederen og sig at du ikke har lyst til at piske en stemning op men du har set de her mærker flere gange og din søn er begyndt at reagere sådan og sådan. Jeg synes godt du kan forlange, at de går nærmere ind i sagen og hvis de ikke vil det så tager du den videre i systemet.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det kommer meget an på hvor tydelige mærkerne er, for hvis det bare er blålige mærker, kan de jo skyldes noget andet. Han er kun 3 år, og kan være den pågældende pædagog bare er mere "skrap" end de andre pædagoger og det derfor er hende der får skylden. Det er svært at råde når man ikke kender barn, pædagog, institution og ikke har set mærkerne. Men du skal dælme være sikker i din sag, det er en anden persons liv og karriere du kan ødelægge

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det kommer meget an på hvor tydelige mærkerne er, for hvis det bare er blålige mærker, kan de jo skyldes noget andet. Han er kun 3 år, og kan være den pågældende pædagog bare er mere "skrap" end de andre pædagoger og det derfor er hende der får skylden. Det er svært at råde når man ikke kender barn, pædagog, institution og ikke har set mærkerne. Men du skal dælme være sikker i din sag, det er en anden persons liv og karriere du kan ødelægge

Det er også det. Jeg er nervøs for at jeg overreagere. Her er hans arm dagen efter, og mærket sidder sådan lidt på indersiden hvor man sjældent får mærker, ikke på oversiden som han jo kan banke ind i ting.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er også det. Jeg er nervøs for at jeg overreagere. Her er hans arm dagen efter, og mærket sidder sådan lidt på indersiden hvor man sjældent får mærker, ikke på oversiden som han jo kan banke ind i ting.

Det ville jeg ikke gå videre med.

Jeg ville personligt slet ikke ligge mærke til sådan et lille mærke, da mine drenge får massere af blå mærker i børnehaven. Vil da mene at de sagtens kan få mærker der.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Panther

Profilbillede for Panther

For mig ville det ikke handle om størrelsen på det blå mærke, men om at han er så vedholdende i sine forklaringer og har skiftet humør og attitude overfor børnehaven.

Man ødelægger ikke en pædagogs liv (som en anden skriver) ved at påpege forholdet overfor ledelsen og bede om en ordentlig udredning.

Anmeld Citér

13. februar 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville snakke med ledelsen.

Jeg synes ikke, at de blå mærker er alarmerende, men hans forklaringer og mærkerne har skabt en usikkerhed ved dig samtidig med dit barn ikke vil i børnehave.

Derfor synes jeg, det er en god ide at få snakket med dem 

Anmeld Citér

13. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har taget billeder og overvejer kraftigt at sende dem til lederen, men... jeg er bare sådan i tvivl om jeg overreagere. 

Det er en kvindelig, nyuddannet pædagog som han fortæller om hver gang, trods det at der er 4 pædagoger eller medhjælpere på stuen. Jeg vil jo heller ikke piske en stemning hvis nu— ja, jeg ved det egentlig ikke. Jeg har ondt i maven over at min dreng åbenbart bliver holdt så hårdt fast at han får mærker af det, og han piver også hvis jeg kommer til at give ham en klem og ikke passer på hans arm. Så det gør jo super ondt på ham.

På den anden side, så skal jeg jo også aflevere ham igen på et tidspunkt. Og hvordan vil de andre pædagoger se mig, og min søn, hvis jeg går til ledelsen? Skal han nu skifte børnehave? Han elsker sine venner derover, men altså —  

Synes bestemt ikke du overreagerer. 

Havde det været mit barn havde jeg taget direkte fat i selve pædagogen og talt med meget store ord og sagt at hvis hun nogensinde rør min dreng igen. Så politianmeldes hun for vold. ! Også ville jet sige det til lederen bagefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.