Jeg og børnene arbejder og har skole hjemmefra, min kære husbond er afsted på arbejde fysisk hver dag (er lidt misundelig må jeg sige, og han er vist lidt misundelig på mig - græsset er altid grønnere).
Min ældste datter går i 1.g og hun har en klassekammerat som hun mødes med og arbejder med fx matematik. Hun er også på arbejde i bageren i Føtex til sine normale vagter. Og det er det ellers er hendes sociale liv reduceret til facetime, ludospil (jeg aner hvor og hvordan) og ærligt det lyder nogen gange som de er 20 inde på værelset, men der er bare hende. De får det bedste ud af det.
Den mellemste i 7. klasse ser ingen udover via skærmen. Det har han sådan set ikke gjort sig meget i siden marts, fordi han helst vil mødes og spille magic card, og det er bare slet ikke cororna godt. Men der foregår en masse på skærmen. Han savner ikke så meget det at mødes fysisk, men det man gjorde når man mødtes fysisk: spille magic card, være i sin garde osv. I dag kom han glædestrålende og fortalte at man kunne have kor virtuelt.
Den yngste går i 4. klasse og han har en enkelt ven fra klassen han gerne må mødes med, og den ven har så også kun ham.
Ellers mødes vi kun med mormor, da vi ikke har en familie der tæller flere tætte familiemedlemmer. Så vi har hinanden, og de må så have en ven hver de kan mødes med.
Jeg selv, ja jeg er bare mig - og en enkelt gang imellem er jeg indkaldt til fysiske møder - hold da op, hvor jeg mangler at se mennesker. Kan sgisme godt blive lidt træt af min kære mand som den eneste kilde til voksen snak.
Anmeld
Citér