Legeaftaler i en coronatid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Ingen aftaler, og det er gælder både børn og voksne.

De eneste vi ser er mine svigerforældre.

Manden ser sine kollegaer da han er på job.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mullemee skriver:

Vores børn har ingen legeaftaler og vi voksne ser heller ingen bortset fra familie - der hjælper med børnene. Mange af de andre piger fra den stores klasse har legeaftaler, og vi kan se, at der tit sidder to piger sammen på zoom, når klassen undervises. Det synes jeg er træls, for vores pige bliver så ked af det, fordi vi holder strengt på, at hun ingen legeaftaler får, før regeringen åbner landet op igen. 

Ej, det kan jeg godt forstå. Vores pige er 11 år og går i 5 klasse. Der er ingen som sidder sammen, men til gengæld er de rigtig meget sammen over Meet - de både sidder bare og dimser eller bager eller finder på noget andet skørt.

En ide var måske, at skrive til lærerne som kunne skrive en besked ud til alle, at de opfordre til, at der ikke laves aftaler i skoleregi. Det har de gjort på min datters skole - dog bare med legeaftaler.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 

Vi har 3 børn på 8, 6 og 2 og bor i et område med rigtig mange børn. Jeg har sagt nej til mine børn, men det er godt nok svært, når man kan se at andre har helt andre regler. 

Her hvor vi bor er lidt sådan en “vi skal jo også kunne holde det ud” mentalitet. Jeg synes det er virkelig hårdt at være hjemme med 3 børn i den alder, hvoraf den ene har særlige behov, men der er jo ikke noget at gøre ved det. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ingen legeaftaler - hverken for børnene eller mig. 

Jeg handler naturligvis, men det er det eneste tidspunkt, jeg er blandt andre mennesker. Børnene har hinanden heldigvis.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Mullemee

MoarHvidovre skriver:

Ej, det kan jeg godt forstå. Vores pige er 11 år og går i 5 klasse. Der er ingen som sidder sammen, men til gengæld er de rigtig meget sammen over Meet - de både sidder bare og dimser eller bager eller finder på noget andet skørt.

En ide var måske, at skrive til lærerne som kunne skrive en besked ud til alle, at de opfordre til, at der ikke laves aftaler i skoleregi. Det har de gjort på min datters skole - dog bare med legeaftaler.

Ja, det kunne vi godt. Jeg er bare i forvejen nok kendt som en lidt emsig mor, der godt kan lide regler, og jeg tror, de andre forældre ikke gider jeg leger politibetjent overfor dem. Det er en hårfin grænse.

Vi har også talt om herhjemme, at oprette et møde på zoom og så lade pigerne hygge sig sammen online, men underligt nok, så synes vores datter ikke det er en god ide. Måske jeg skulle aftale et møde med bare en eller to af pigerne til at starte med... Tak for input. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym

Mime børn har legeaftaler. Den lille er alligevel i bh og leger med sine venner der- så de har stadig legeaftaler. 
den store er hjemsendt, og vi forsøger at have en legeaftale hver weekend for at holde det sociale ved lige.. men det er med de samme 2-3 børn 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Bellabum

Vores piger er normalt i børnehave, men den store er så hjemme også forkølelse. Hun har sin første legeaftale siden november på teams lige nu  

Dem hun har haft ellers er kun fra hendes egen børnehavegruppe, så de ville jo alligevel have kontakt. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Der er ingen legeaftaler her, da det er svært at overholde restriktionerne så.

Godt nok er den mindste i børnehave nogle gange, hvor vi ikke kan få det til at gå op. Jeg har en samfundskritisk funktion, så jeg er jo afsted, og det er min mand også.

Men i børnehaven er de udenfor hele tiden og i grupper.

Anmeld Citér

14. januar 2021

nielsen80

Mullemee skriver:

Ja, det kunne vi godt. Jeg er bare i forvejen nok kendt som en lidt emsig mor, der godt kan lide regler, og jeg tror, de andre forældre ikke gider jeg leger politibetjent overfor dem. Det er en hårfin grænse.

Vi har også talt om herhjemme, at oprette et møde på zoom og så lade pigerne hygge sig sammen online, men underligt nok, så synes vores datter ikke det er en god ide. Måske jeg skulle aftale et møde med bare en eller to af pigerne til at starte med... Tak for input. 

Jeg kunne godt være en af de forældre. Blot et andet perspektiv - vi har jævnligt en fast klassekammerat på besøg i skoletiden og min datter og ham laver skole sammen. Hans mor er enlig og skal møde flere dage på arbejde. Derfor har vi sagt, når hun skal afsted, så kommer han bare her. Alternativet ville være nødpasning på skolen, som han trives virkelig dårligt i. Så måske man sidder sammen, fordi man som forældre prøver at hjælpe hinanden i denne tid.

Derudover har vi ingen legeaftaler og vi ser ingen - heller ikke bedsteforældre.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Mullemee

nielsen80 skriver:

Jeg kunne godt være en af de forældre. Blot et andet perspektiv - vi har jævnligt en fast klassekammerat på besøg i skoletiden og min datter og ham laver skole sammen. Hans mor er enlig og skal møde flere dage på arbejde. Derfor har vi sagt, når hun skal afsted, så kommer han bare her. Alternativet ville være nødpasning på skolen, som han trives virkelig dårligt i. Så måske man sidder sammen, fordi man som forældre prøver at hjælpe hinanden i denne tid.

Derudover har vi ingen legeaftaler og vi ser ingen - heller ikke bedsteforældre.

Det er nemlig også derfor, jeg ikke bryder mig om at være emsig. Vi skal alle have det til at løbe rundt. I vores familie er vi bare heldige, at vi har nogle familiemedlemmer, som kan hjælpe os. Desværre bliver min datter stadig ked af det, men sådan er det jo bare nogle gange. Vi må tage revanche, når landet åbner op igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.