Legeaftaler i en coronatid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.429 visninger
61 svar
113 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2021

Anonym trådstarter

Kære alle jer.

Hvad er jeres holdning til legeaftaler under denne nedlukning? Hvilke regler har I for jeres børn og hvordan oplever I det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2021

Anonym

Ingen legeaftaler med andre end en. 

Vi har kun aftale med en familie, som er de eneste, vi har set. Vi også de eneste de ser. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Ingen legeaftaler, naturligvis. Vi står i en kæmpe sundhedskrise og alle opfordres til at undgå al social kontakt vi kan, både børn og voksne. Vi har været hjemme og i frivillig isolation siden 18/12, og ungerne er selvfølgelig dødtrætte af det - det er der ligesom bare ikke rigtig så meget at gøre ved, når det handler om andre menneskers liv og helbred ...

Anmeld Citér

14. januar 2021

Mort3

Ingen legeaftaler til nogle af børnene. Eller voksne for den sags skyld☺️

De eneste der  omgås andre er mig, når jeg er ude at handle. Og min mand sine kollegaer. Jeg er hjemsendt.

Christina 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Mortilah

Ingen legeaftaler. Heller ingen voksenaftaler. Vi holder barn hjemme og vi bliver også selv hjemme udover at far én dag i ugen er på udearbejdene job. 
Selvfølgelig er det noget vores børn er kede af og selvfølgelig spørger de til vennerne! Selvfølgelig vil de gerne i børnehave/skole. Men de klarer også et par mdr mere uden kontakt udefra. Vi har tabt så meget i den her krise og har tætte venner som har mistet. Jeg tager ingen chancer. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

AnoMor

Kære alle jer.

Hvad er jeres holdning til legeaftaler under denne nedlukning? Hvilke regler har I for jeres børn og hvordan oplever I det?

Ingen legeaftaler her. Kort og godt. Synes personligt det er uforsvarligt og unødvendigt i den situation vi står i. 
jeg ser ikke andre end min bedste ven og min familie og han ser heller ikk andre end mig og sin familie. 

sønnen er 50/50 hjemme. Dvs må mine korte studie dage er han ikke i børnehave. Der kan han sagtens underholde sig selv nogenlunde i de 3,5 time jeg har undervisning. Mine lange dage er han afsted. Men hentes ligeså snart jeg har fri fra undervisning. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ingen legeaftaler. De må gerne gå en tur udenfor med en udvalgt ven/veninde, men det er også det. 

Vi voksne ser heller ingen og har rykket alle vores aftaler. Jeg har arbejdet hjemmefra siden september og min siden start december.

Anmeld Citér

14. januar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Dem er der ingen af for tiden. Ej heller aftaler for de voksne. Barnet er i børnehave mens vi arbejder og det må være alt rigeligt.

Anmeld Citér

14. januar 2021

LSS

lige siden corona kom, der har kun set en veninde + hendes børn samt min mor og bror. 
jeg ser fortsat min veninde, men da vi hhv har 4 og 3 børn kan vi ikke længere samles. Jo derhjemme, men det gør vi ikke. I stedet henter jeg ind imellem hendes yngste datter og går en tur med hende og min yngste søn, de er begge to år.

mine andre børn har ingen legeaftaler. De store på 7 og 10 har det ret svært med det, men vi holder ud. Det stopper forhåbenligt en dag. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Mullemee

Anonym skriver:

Kære alle jer.

Vores børn har ingen legeaftaler og vi voksne ser heller ingen bortset fra familie - der hjælper med børnene. Mange af de andre piger fra den stores klasse har legeaftaler, og vi kan se, at der tit sidder to piger sammen på zoom, når klassen undervises. Det synes jeg er træls, for vores pige bliver så ked af det, fordi vi holder strengt på, at hun ingen legeaftaler får, før regeringen åbner landet op igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.