Legeaftaler i en coronatid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vores børn har 3 venner de ses med - som bor i byen og de lege oftest ude. 
min søn har ‘en kæreste’ som er blandt de tre. 
vi bor med tre huse mellem hinanden. Selvfølglig skal vi passe på - men sådsn har vi valgt at anskue detdesuden ser vi ingen i vores familier. Da de har valgt selvisolation indtil vaccinen kommer til dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2021

Anonym

Vi ser min veninde og hendes to børn fast stortset hver dag - de ser ikke andre end os og vi ser ikke andre end dem. Vi har begge valgt at holde børnene hjemme fra børnehave. Vi har brug for hinanden til hjælp med at kigge efter børn mm for at få en lille pause og handle ind osv. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Miia90

Vores datter har kun sin bedste veninde som, hun også går i klasse med. De sidder også sammen når de har fjernundervisning ☺️ Vores søn er kun 3, så ingen legeaftaler, er dog i børnehave ☺️

Anmeld Citér

16. januar 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

For det 1. er det jo ikke børn der bærer smittet, det er vi blevet informeret om. Og lige nu betaler især de små årgange prisen ved at være sendt i isolation fra venner og sport. 

For det 2. må det vel være sund fornuft at kigge på ens barn der er trist og ligger under sin dyne, savner og kan ikke overskue endnu engang at være sendt hjem. Hun er alene mellem 6-8 timer hver dag. Jeg er og bliver ikke sådan en mor der beder mit barn tage sig sammen og ofre sig lidt i denne tid. Hos os er løsningen at have den tætteste veninde tæt på og forhåbentlig undgå at hun skal til psykolog snart.

Det er korrekt, at det ikke er de små som bærer smitten. Men de kan sagtens være smittebærere og med den engelske variant der smitter 70% mere, så skal der bestemt ikke tages nogen chancer.

Jeg forstår ikke, hvis dit barn ligger under dynen og er så trist og til og med er alene hjemme i 6-8 timer, så skal barnet da i nødpasning. Det findes der alle steder. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

MoarHvidovre

Janey skriver:

Der er en væsentlig forskel på, at lade sine børn lege med nogle få børn, og det du beskriver, hvor alle i husstanden mødes på kryds og tværs med venner. 

Selvfølgelig må alle ofre noget, men det betyder ikke, at man skal ofre alt. Jeg tror, du har svært ved at finde nogen, der ikke har ofret noget, men det lyder som om, du foventer, at man ofrer alt.

Mine børn skal forhåbentlig leve mange, mange år endnu, og det skal gerne være som psykisk stærke mennesker, der kan bidrage til samfundet og have et godt liv. Derfor vil jeg aldrig tage alt fra dem, når jeg kan mærke og se på dem, at vi har nået grænsen for, hvad de kan klare uden at blive mærket psykisk. Måske kan de psykiske skader rettes op med psykologhjælp efter krisen, måske kan de ikke. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at psykologerne får rigeligt at se til de kommende år med både børn og voksne. 

Det er fornuft ikke at mødes med mange mennesker, men det er også fornuft at give sig selv den smule frihed, der er nødvendig for ikke at knække psykisk. Vi skal også have et liv på den anden side. 

Jeg har intet skrevet, at man skal ofre alt. Jeg har skrevet, at vi alle må ofre noget i denne pandemi. 

Men at lade sine børn lege med forskellige børn - nej - det forstår jeg ikke. 

Men jeg håber da, at alle tager denne pandemi alvorligt. Vi ved ikke, hvad vi går ind i februar og os almindelige mennesker kan først blive vaccineret om 2-3-4 måneder. 

Jeg er f.eks. at min arbejdsplads blevet opfordret til, at lade mig teste 1 gang om ugen og jeg har endda arbejdet hjemme siden september. Det burde dem som arbejdede i forretninger helt bestemt også gøre - ligesom sundhedspersonalet gør. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Det er korrekt, at det ikke er de små som bærer smitten. Men de kan sagtens være smittebærere og med den engelske variant der smitter 70% mere, så skal der bestemt ikke tages nogen chancer.

Jeg forstår ikke, hvis dit barn ligger under dynen og er så trist og til og med er alene hjemme i 6-8 timer, så skal barnet da i nødpasning. Det findes der alle steder. 

Hun går i 7. klasse så at se en veninde er vel nädpasning for os.. 

Anmeld Citér

16. januar 2021

kamikaze

Jeg tror du lige skal slippe kontrollen over andre her. Det er på ingen med oplagt at nødpasning er bedre for barnet end at danne bobbel med en tæt veninde, ej heller fra smitteperspektiv. Vi bliver nødt til at stole på at vores medmennesker træffer fornuftige valg og overlade polititjenesten til dem, der har den.

Anmeld Citér

16. januar 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MoarHvidovre skriver:

Og man kan ikke smittes i nødpasning? 

Anmeld Citér

18. januar 2021

MoarHvidovre

kamikaze skriver:

Jeg tror du lige skal slippe kontrollen over andre her. Det er på ingen med oplagt at nødpasning er bedre for barnet end at danne bobbel med en tæt veninde, ej heller fra smitteperspektiv. Vi bliver nødt til at stole på at vores medmennesker træffer fornuftige valg og overlade polititjenesten til dem, der har den.

Det har intet med kontrol at gøre. 

Men vi er enige om, at vi gerne må have forskellige holdninger til tingene!

Anmeld Citér

18. januar 2021

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Vi er nogen af dem, som ses med andre mennesker... selvom vi også isolere os... begge børn er hjemme og min mand er hjemsendt... men vi ses med 3 vennepar, som vi er sociale med... og det er fordi man skal gerne kunne komme igennem denne pandemi med en nogenlunde psyke... 

Danskernes psyke er nu meget påvirket og det kan gå den forkerte vej og have for store konsekvenser for samfundet... 

Vi tænker os om og tager forholdsregler... men kan jo ligeså godt blive smittet, når man handler ind... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.