Dilemma: holde børnene hjemme som sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2021

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Fortvivlet skriver:

Ej det er altså ikke rigtig.

Han har mulighed for at arbejde hjemme, og fordi muligheden er der er de ikke berettiget og de er ikke resursesvage pga faren.

Ellers ville stort set alle kunne sende deres børn i nødpasning 

Jeg er ikke påståelig, for jeg arbejder faktisk selv i felten og ved altså noget om det 

Henviser til tidligere svar Det er ellers næsten underholdende det her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2021

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Min helt personlige mening er, at hvis hun er SÅ dårlig og ikke magter noget end ikke sine egne børn så bør hun være indlagt på psyk. Angst er der ikke HELE TIDEN. Det kommer og går. Og hvis det virkelig er der hele tiden og er SÅ slemt, så taler det endnu mere for en indlæggelse.  

Generaliseret angst er en type af angst, der tilstede hele tiden. Den er ikke nødvendigvis karakteriseret af angstanfald. Den er enormt drænende at lide af og kan have mange symptomer tilfælles med stress og depression.

Anmeld Citér

5. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Min helt personlige mening er, at hvis hun er SÅ dårlig og ikke magter noget end ikke sine egne børn så bør hun være indlagt på psyk. Angst er der ikke HELE TIDEN. Det kommer og går. Og hvis det virkelig er der hele tiden og er SÅ slemt, så taler det endnu mere for en indlæggelse.  

Man indlægger ikke bare folk.. Der skal virkelig meget til, før man kan blive indlagt.. Kender/har hørt om flere, der er blevet afvist, selvom de var virkelig langt nede (værre end TS)

Anmeld Citér

5. januar 2021

lineog4

Fortvivlet skriver:

Det ville hun ikke nej og slet ikke med en mand der er lære.

Når der er nødpasning skal han jo arbejde hjemmefra præcis som alle andre .

Du har altså ikke ret. Vi har haft elever i såvel nødpasning som fysisk nødundervisning i foråret med lignende historier. Vi passer på covid19, men vi passer også på bærn og unge som enten selv er sårbare eller kommer fra sårbare familier. Og med en mor med angst som fortæller hun ikke kan overkomme det uden at ende med nedbrud, så står vi der og samler op også selvom faren er lærer. 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Smil

Profilbillede for Smil
Fortvivlet skriver:

Ej det er altså ikke rigtig.

Han har mulighed for at arbejde hjemme, og fordi muligheden er der er de ikke berettiget og de er ikke resursesvage pga faren.

Ellers ville stort set alle kunne sende deres børn i nødpasning 

Jeg er ikke påståelig, for jeg arbejder faktisk selv i felten og ved altså noget om det 

Er du helt sikker på det? 
I den kommune, hvor jeg arbejder har børn af forældre, der har mulighed for at arbejde hjemme også mulighed for at gøre brug af nødpasning for 0.-4. klasse. Dette kunne fx være et barn, hvor forældrene er lærere. 
selvom man kan arbejder hjemmefra er det jo ikke sikkert, at det er foreneligt med at have børn hjemme.. 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Smil skriver:

I den kommune, hvor jeg arbejder har børn af forældre, der har mulighed for at arbejde hjemme også mulighed for at gøre brug af nødpasning for 0.-4. klasse. Dette kunne fx være et barn, hvor forældrene er lærere. 
selvom man kan arbejder hjemmefra er det jo ikke sikkert, at det er foreneligt med at have børn hjemme.. 

Nu snakker jeg dagtilbud og i foråret , men ja jeg er sikker

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Matsør skriver:

Generaliseret angst er en type af angst, der tilstede hele tiden. Den er ikke nødvendigvis karakteriseret af angstanfald. Den er enormt drænende at lide af og kan have mange symptomer tilfælles med stress og depression.

Jeg har selv generaliserende angst så jeg ved det. 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Unicorn1 skriver:

Man indlægger ikke bare folk.. Der skal virkelig meget til, før man kan blive indlagt.. Kender/har hørt om flere, der er blevet afvist, selvom de var virkelig langt nede (værre end TS)

Det er skræmmende. Tænk hvor galt det kan ende. 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Smil skriver:

I min kommune blev min søn også tilbudt nødpasning fordi pædagogerne ved hvor kraftig stress jeg har. 
jeg valgte dog at beholde ham hjemme. Men nødpasning var muligt selvom jeg var/er hjemmegående 

Anmeld Citér

5. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det er skræmmende. Tænk hvor galt det kan ende. 

Det har du helt ret i.. Flere har jo begået selvmord eller overfald, fordi de ikke kunne blive indlagt, eller fordi de blev udskrevet for hurtigt.. Men sådan er det med psykiatrisk hospital.. Der er ikke pladser og ressourcer nok til at indlægge folk - og slet ikke i længere tid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.