Dilemma: holde børnene hjemme som sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
serinasmor skriver:

jo  

Og det var ikke det, de sagde  

Jamen det er folk som dig der holder gang i smittten så, hvis alle beskeder skal siges direkte kommer vi jo aldrig videre .

Hun sagde at folk skal holde sig så meget hjemme så muligt, men at daginstitutionerne stadig er nødt til at være åben  for at folk kan komme på arbejde 

Dvs de folk der ikke skal på arbejde skal holde deres børn hjemme. At vi desværre har en socialdemokrat som statsminister får vi desværre aldrig. "Tag jer nu sammen og hold jeres unger hjemme medmindre I skal på arbejde"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2021

Tommelise

Du har angst, og derfor er det ikke så let for dig at holde børnene hjemme, som det er for folk, der ikke fejler noget.

Så jeg synes, du skal sende dem afsted med god samvittighed. Det lyder ikke, som om det er særlig godt for hverken dig eller dem at holde dem hjemme.

Som andre skriver, så kan du måske give dem kortere dage, hvis det er muligt. Eller holde dem hjemme en dag om ugen. 

Jeg håber, du får behandling for din angst. 

Anmeld Citér

5. januar 2021

lineog4

serinasmor skriver:

Der er heller ikke meldt ud at der er tale om  nødpasning til børnehaver og vuggestuer  

Det er ikke meldt ud at man skal holde sine børnehavebørn og vuggestuebørn hjemme, hvis det er muligt.

De holder institutionerne åbne, fordi de mener det er forsvarligt - og så er det vel det vi forholder os til.

Enig, men ville bare sige, at om det så var nødpasning så ville jeg stadig råde ts til at sende afsted

Anmeld Citér

5. januar 2021

Fortvivlet

lineog4 skriver:

Enig, men ville bare sige, at om det så var nødpasning så ville jeg stadig råde ts til at sende afsted

Hvis det var nødpasning kunne ts ikke sende afsted. Derfor håbede jeg så meget på nødpasning, når forældrene ikke er i stand til at se udover deres eget behov for at slappe af

Anmeld Citér

5. januar 2021

Tommelise

Fortvivlet skriver:

Hvis det var nødpasning kunne ts ikke sende afsted. Derfor håbede jeg så meget på nødpasning, når forældrene ikke er i stand til at se udover deres eget behov for at slappe af

Det her handler jo ikke om, at TS vil sende sine børn afsted for at kunne slappe af. 

Hun har angst. Det er noget HELT andet.

Anmeld Citér

5. januar 2021

Fortvivlet

Tommelise skriver:

Det her handler jo ikke om, at TS vil sende sine børn afsted for at kunne slappe af. 

Hun har angst. Det er noget HELT andet.

Men som skrevet er det jo noget hun skal leve med, så kan ts jo ligeså godt bortadoptere sine børn (hårdt sat op).

Hvis ikke ts vil slappe af, kan hun jo ligeså godt have ungerne hjemme, hun har jo angst uanset om børnene er hjemme eller ej

Anmeld Citér

5. januar 2021

Tommelise

Fortvivlet skriver:

Men som skrevet er det jo noget hun skal leve med, så kan ts jo ligeså godt bortadoptere sine børn (hårdt sat op).

Hvis ikke ts vil slappe af, kan hun jo ligeså godt have ungerne hjemme, hun har jo angst uanset om børnene er hjemme eller ej

Nej, angst er ikke nødvendigvis noget, hun skal leve med resten af livet. Angst kan behandles. Det er ikke alle, der kan slippe helt af med den, men mange kan lære at leve godt med den (se evt. Unicorn1`s indlæg).

Lige nu er hun sygemeldt fra et job, og jeg synes, det er rigtig vigtigt, at hun ikke bliver kørt så langt ned, at hun ender med at blive fyret. Det vil være noget skidt for alle.

Anmeld Citér

5. januar 2021

Anonym

Fortvivlet skriver:

Jeg er sygemeldt med stress. Når min dreng er afsted så er han for at jeg kan "slappe af" - træne, være i ro, meditere, lave yoga, håndarbejde osv osv. Det er noget min læge og min terapeut har rådet mig til at gøre, for at blive rask. Jeg sidder ikke foran flimmeren og feder den, jeg gør noget aktivt for at blive rask. Det ville ikke være muligt hvis min søn var hjemme hver dag.

Anmeld Citér

5. januar 2021

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jo, det kunne TS godt. Børn i sårbare familier er også velkomne i nødpasning. Og det her er en sårbar familie. Ikke så meget med tanke på mors sårbare tilstand, men med tanke på at børnenes trivsel kan rammes, hvis de skal være hjemme med en mor, der reelt ikke magter dem. Så jo, det kunne TS godt.

Og jo - jeg arbejder indenfor området. Jeg ved godt, hvad jeg snakker om 

Desuden tænker jeg, at din viden omkring angst i den grad trænger til en opdatering. Angst er i høj grad noget man kan arbejde med og i mange tilfælde fjerne helt. Men det kræver netop behandling, overskud og omsorg - og det bliver forværret af pres og stress.  

Anmeld Citér

5. januar 2021

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

... og jeg tror nemlig også, at de snart lukker helt ned på grund af den uhyggelige mutation, som smitter meget og derfor prøver jeg sådan at få ladet mest muligt op og forberedt mig på, når det (måske)  går løs snart.

Du har al mulig ret til at sende dem afsted - både nu, og når/hvis der kommer nødpasning! 
Nødpasning er til familier der skal arbejde eller der er sårbare. I er begge dele - din mand skal arbejde og du er sårbar. Den her debat er tåbelig, og den gør intet andet end at give dig ondt i maven og dårlig samvittighed - og i øvrigt totalt uberettiget!

Se socialministeriets egen udmelding her:  https://sim.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2020/mar/udsatte-boern-og-unge-skal-fortsat-have-den-noedvendige-hjaelp-og-det-gaelder-ogsaa-noedpasning/

Og rigtig god bedring - det skal nok blive godt igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.