Dilemma: holde børnene hjemme som sygemeldt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2021

Janet1989

Hjemmegaaende skriver:

Ærligt - det der er bare dårlig stil 

Det kan du mene som du vil - da jeg tidligere hat været ramt af stress og min kæreste nærmest ikke er hjemme for tiden, så prioterer jeg at min datter kommer ud og får sociale input i hendes hverdag, istedet for at hun skal glo på sin mor i 24 timer i streg - det bliver hun dælme også træt af.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2021

Hjemmegaaende

Janet1989 skriver:

Det kan du mene som du vil - da jeg tidligere hat været ramt af stress og min kæreste nærmest ikke er hjemme for tiden, så prioterer jeg at min datter kommer ud og får sociale input i hendes hverdag, istedet for at hun skal glo på sin mor i 24 timer i streg - det bliver hun dælme også træt af.

Sikke noget vrøvl. Ungerne kan SÅ fint overleve med os voksne i en periode - faktisk nyde det og udvikle sig storartet ved det. Jeg synes stadig det er mega dårlig stil at så mange sender afsted på de præmisser, når de direkte appelerer til at man holder ungerne hjemme.

Anmeld Citér

9. januar 2021

lineog4

Janet1989 skriver:

Det er en sjov fortælling vi har skabt i samfundet, at det skulle være for børnenes bedste at komme i vuggestue og børnehave. 

Det er det ikke med mindre familien er dysfunktionel eller enormt hårdt presset fx af en mor med angst og lignende. 

Vi sender børnene i dagsinstitution for de voksnes skyld, for at vi kan gå på arbejde og få hjulene til at køre rundt, og ja måske også fordi vi er trætte, og mere isolerede end tidligere. Børn har også brug for børn, men børn har ikke brug for vuggestue, en tur på legepladsen, hvis der var andre børn en times tid, mens mor eller far kiggede beundrende er helt fint. 

Jeg har været så heldig, at jeg var studerende på universitetet, da jeg blev mor første gang , og derfor havde jeg sommerferie fra slut juni til 1. september - hun var hjemme i hele min ferie, og det var fantastisk. Med de andre to har jeg været ansat som lærer, og har været heldig at have 4 ½ ugers sommerferie/afspadsering, de er hjemme alle dagene, og vi er slet ikke færdige med at glo på hinanden, når ferien er slut. 

Så det er ikke sådan, at alle børn har bedst og helst vil vuggestue/børnehave - det er noget vi voksne skaber.

Men når det er sagt, så skal jeg ikke være cororna politi, men nøj hvor er jeg misundelig på din mulighed for en forlænget ferie. 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Sikke noget vås og hun vil jo komme afsted 18/1 når du starter job, så der vil hun jo få det sociale, du kommer til at fortryde du ikke har holdt hende hjemme og fået noget kvalitetstid med hende.

Tror de fleste børn ville elske tulletid med en (eller begge) forældre og det er jo bare at lave nogen aktiviteter. Ud og gå en tur, samle sten/blade man kan male på, ud og hoppe i vandpytter osv osv (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel hun er).

Ja jeg er da også helt jaulox på din mulighed og faktisk også sut på dit barns vejne, hvorfor har du valgt at få børn(barn) ?

Anmeld Citér

10. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har sådan en sort samvittighed, for jeg synes snart, at der alle steder står, at man skal holde sine børn hjemme, hvis det er muligt. Regeringen og de officielle eksperter siger, at det stadig er forsvarligt at sende de små børn afsted, men nærmest alle andre steder (inklusiv børnehavens intra) for man at vide, at man helst skal holde dem hjemme eller i hvert fald give dem korte dage.

Jeg har to børn, de er næsten 2 og 4 år gamle. Egentlig søde og nemme børn, men også med krudt i.
Jeg er sygemeldt med angst og har det ikke specielt godt. Selv i weekenderne kan jeg have svært ved at overskue dem og juleferien har været meget lang.
Min kæreste arbejder stadig. Han er lærer og underviser online, men kører indtil videre hen og gør det på skolen.

Men jeg går jo hjemme og jeg ved jo, at jeg godt kan finde ud af at passe dem herhjemme selv. De bliver glade af det, men jeg betaler bare prisen og ved bare, at jeg ikke bliver rask, hvis jeg har dem herhjemme, for de dræner mig fuldstændig, selvom de er søde.

Vi har heller ingen have, da vi bor i lejlighed, og det er virkelig et kæmpe problem! De kommer ud at lege hver dag, men det kræver en kæmpe indsats fra min side og så SKAL man bare i skoven eller sådan noget, for legepladsen er altid optaget af mindst én anden familie... Hvis jeg bare kunne give dem flyverdragt på og så gå ud i sandkassen, var det noget andet. Men de skal bare have flyverdragter på, i klapvognen eller cyklen, tusind par ekstra vanter med, servietter, måske en snack og så skal man finde et sted, der er børnevenligt og være der, inden man maser sig hele vejen hjem og går op af de lange trapper i lejligheden igen - og gerne 2 gange om dagen.

Derfor sender jeg dem afsted ca. 8:30 - 15. Men så dårlig samvittighed, jeg har... jeg ved jo, at jeg bør have dem herhjemme, men omvendt så ved jeg, at jeg selv kommer til at gå fuldstændig død

Hvad ville I gøre? Overvejer at give dem én fridag om ugen, men det ville måske ikke løse så meget.

Jeg var næsten i din situation i foråret. Det var ikke angsten stress jeg blev sygemeldt med i midt feb. Måden jeg overlevede på var at jeg SKULLE have en pause en gan i mellem. Min mand havde også undervisning, men vi fik det planlagt ind i hans kalender. Så tog han drengene ud så jeg fik ro til hovedet. Måske bare en halv time. Her ud planlagt jeg morgendagen hver aften inden jeg gik i seng så jeg viste hvad der skulle ske. Jeg forberedet nogle lege og måske en udflugt. Fx. Byg hule, byg tårn i duplo, vandfarver, tunnel (sæt stole op og kravl under dem), byg zoo, slå kolbøtter osv. Nogle lege gad de ikke eller de to måske kun 2. min, men så havde jeg en ny ide på liste. Efter hver leg skulle mor have pause og de skulle lege lidt selv. Kolsede alt var der tegnefilm..

Når det er sagt forstår jeg udmærket dit dilemma. Måske vil det hjælpe din samvittighed hvid de var hjemme onsdag? På den måde er detkun fire dage de er afsted, men du får stadig tid til at komme dig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.