Jeg har sådan en sort samvittighed, for jeg synes snart, at der alle steder står, at man skal holde sine børn hjemme, hvis det er muligt. Regeringen og de officielle eksperter siger, at det stadig er forsvarligt at sende de små børn afsted, men nærmest alle andre steder (inklusiv børnehavens intra) for man at vide, at man helst skal holde dem hjemme eller i hvert fald give dem korte dage.
Jeg har to børn, de er næsten 2 og 4 år gamle. Egentlig søde og nemme børn, men også med krudt i.
Jeg er sygemeldt med angst og har det ikke specielt godt. Selv i weekenderne kan jeg have svært ved at overskue dem og juleferien har været meget lang.
Min kæreste arbejder stadig. Han er lærer og underviser online, men kører indtil videre hen og gør det på skolen.
Men jeg går jo hjemme og jeg ved jo, at jeg godt kan finde ud af at passe dem herhjemme selv. De bliver glade af det, men jeg betaler bare prisen og ved bare, at jeg ikke bliver rask, hvis jeg har dem herhjemme, for de dræner mig fuldstændig, selvom de er søde.
Vi har heller ingen have, da vi bor i lejlighed, og det er virkelig et kæmpe problem! De kommer ud at lege hver dag, men det kræver en kæmpe indsats fra min side og så SKAL man bare i skoven eller sådan noget, for legepladsen er altid optaget af mindst én anden familie... Hvis jeg bare kunne give dem flyverdragt på og så gå ud i sandkassen, var det noget andet. Men de skal bare have flyverdragter på, i klapvognen eller cyklen, tusind par ekstra vanter med, servietter, måske en snack og så skal man finde et sted, der er børnevenligt og være der, inden man maser sig hele vejen hjem og går op af de lange trapper i lejligheden igen - og gerne 2 gange om dagen.
Derfor sender jeg dem afsted ca. 8:30 - 15. Men så dårlig samvittighed, jeg har... jeg ved jo, at jeg bør have dem herhjemme, men omvendt så ved jeg, at jeg selv kommer til at gå fuldstændig død
Hvad ville I gøre? Overvejer at give dem én fridag om ugen, men det ville måske ikke løse så meget.
Anmeld
Citér