Havde jeg set denne tråd i morges, ville jeg have svaret, at der er åbent som normalt, så alle kan sende afsted, som det passer ind i familien, men lige nu sidder jeg og ser pressemøde, hvor myndighederne opfordrer alle til at blive hjemme og ikke se andre end egen husstand og de allernærmeste og så hvidt muligt holde vores børn hjemme fra institutionerne.
Min holdning har derfor ændret sig. Sundhedsvæsenet er presset, så vi er nødt til at gøre alt, hvad vi kan og måske lidt ekstra de næste par uger for ikke at få bredt den engelske variant af covid 19 her i landet. Det betyder også, at min holdning har ændret sig fra at selvfølgelig kan man sende afsted til, at man, hvis det på nogen måde er muligt, holder sine børn hjemme. Vi havde snakket om at sende børnene afsted senere på ugen, men det gør vi selvfølgelig ikke nu.
Opfordringen til at holde børnene hjemme er en lige så klar opfordring som opfordringerne til at holde afstand, til kun at mødes 5 privat og til at se så få som muligt. Synes man at opfordringerne til at se max. 5, aflyse aftaler osv., holde afstand er vigtig, så må man også tage imod opfordringen til at holde børnene hjemme, hvis det overhovedet er muligt. Jeg synes ikke disse restriktioner er fede og har ikke under hele coronaen været perfekt til at holde dem, men den engelske variant truer, samtidig med at så mange er indlagt, så denne gang følger jeg opfordringerne 100% de næste to uger, hvor de er gældende, ellers kommer det helt sikkert til at koste liv.
Anmeld
Citér