Anonym skriver:
Jeg er også anonym, fordi jeg synes, det er flovt at have svært ved at overskue sit eget afkom, især to så søde drenge, som jeg har.
Angst er jo hele tiden at føle, man er bange for noget, uden der er noget konkret at frygte. Det er at bekymre sig hele tiden og nogle gange også have en kortere lunte. Og at få angstanfald ud af det blå, hvor man føler, at man skal dø, igen: uden nogen grund. Det er hele tiden at være i beredskab og hele tiden have en hjerne, der kører i højeste gear, hvor helt små ting som at ringe i telefon kan gøre mig så nervøs, som skulle jeg til eksamen.
Min mand kan ikke så godt arbejde herhjemme, hvis børnene er her, for han skal undervise online og det er bare så svært, når jeg hele tiden skal kæmpe for at holde børnene væk fra hans computer og at finde ro, når man kan høre ham snakke næsten konstant fra 8 til 14... Heldigvis kan han køre hen på skolen og undervise derfra indtil videre. Det er nemmest på den måde.
Jeg hælder også snart mest til at holde dem hjemme, men jeg er bare så bange for at det går ligesom sidst, hvor jeg bare ikke kan mere til sidst og virkelig giver børnene nogle møgfald. Sidst havde jeg dog også stadig resterne af en lang og dum fødselsdepression, den er vist næsten helt væk nu og samtidig natammer jeg heller ikke længere, hvilket har givet mig væsentligt mere overskud!
De bliver nødt til at komme ud for at trives - en dag indenfor kan de lige klare, men de har det meget bedre og er meget nemmere, når de har været ude at lege! De har bare brug for det - selvom jeg har løse rammer herinde omkring klatren i sofaen og vild leg i dobbeltsengen, så gør en tur udenfor dem roligere.
Bare at gå en tur er besværligt, for den lille kan ikke gå så langt, men hvis han bare sidder i klapvognen, så får han ikke så meget ud af det - derfor vælger jeg ofte at køre et sted hen, hvor de kan blive "sluppet fri".
Jeg plejer også altid at have meget faste rammer og lave en konkret plan for dagen, når jeg er alene med dem, ellers holder det ikke for mig.
Jeg er bare så fucking ærgerligt over, at jeg bare bliver ved med at være sygemeldt, men det eneste jeg gør, er at passe børn og jeg bliver slet ikke den mindste smule mere rask. Til sidst kan jeg jo slet ikke få forlænget sygemeldingen mere og så bliver jeg fyret.
Jeg har ikke læst hele tråden, men svarer lige her...
Jeg tror også, at du kan risikere, at de snart lukker helt ned. Derfor tænker jeg, at det er klogest at sende dem afsted og give dig selv så meget ro som muligt, mens du kan. Evt arranger 1 fridag om ugen og så lav en fast struktur for, hvordan dagen skal gå; på den måde kan du muligvis holde angsten i skak og konfliktniveauet nede.
Hvis det ender med, at børnene skal være hjemme, så må du få din mand lidt mere på banen. Ja han underviser online. Ja det er noget bøvl med små børn ved siden af. Ikke desto mindre, så sidder de fleste lærere altså hjemme med deres børn og underviser samtidig - det er ikke optimalt, men sådan er vilkårene nu engang. Jeg er lærer og underviser primært fysisk, men med de klasser, hvor jeg kan gå online, der henter jeg barnet i nødpasning og så vimser hun rundt, mens jeg underviser - hun er så 6 år, så det er selvfølgelig lidt nemmere at multitaske
Optimalt? Nej. Nødvendigt? Ja.