Unicorn1 skriver:
Abracadabra: det kan godt være, at man ikke altid bliver rask ved at være sengeliggende/holde sig i ro.. Men det kræver godt nok, at man tager tingene i sit eget tempo, og det virker ikke til, at du forstår det..
En person der lider af araknofobi skal heller ikke tvinges til at holde en kæmpe stor fugleedderkop, når personen ikke er klar til det.. Nej det er først, når personen er klar til at prøve, og så kan man starte med en lille bitte edderkop og derefter større og større, igen når personen er klar..
Jeg ved godt, at du mener, at man bare skal presses, før man er klar, fordi det har du læst i dine lægebøger, men nu er alle folk ikke ens.. Nogle fungerer med at blive presset, og andre skal tage det med bitte små skridt, når de selv vil.. Jeg tilhører den sidste gruppe, og da jeg prøvede at presse mig selv, så gik det bare helt galt.. Hvorimod da jeg tog det i mit eget tempo, og når jeg havde mod på at prøve/følte mig klar til at prøve, ja så gik det meget bedre, og jeg er ude af min depression og næsten også ude af min angst i dag..
Så når nu du er læge, hvorfor i alverden vil du så ikke erkende, at ikke folk er ens?
Og det er jo også ofte det man gør i behandling med angst.
Man laver en trappe med forskellige trin, som til sidst fører til at man kommer op til toppen af trappen og derfor når målet.
Jeg håber det giver mening, og det er jo egentligt også det, du skriver 
Så det der med at blive kastet ud i tingene er i hvert fald ikke den slags behandling, som jeg er blevet mødt med, da jeg skulle behandling med angst.
Folk er forskellige og behøver forskellig behandling. Jeg er SÅ enig med dig.
Her er TS sygemeldt og har højt sandsynligt brug for at tage det gradvist. Ikke at blive kastet ud i det hurtigt.
Det gavner hverken mor eller børn.
Så jeg kan ikke være mere enig med dig.