Katrines89 skriver:
Og det er jo sådanne nogle dejlige historier, man bør bringe om som en sidebemærkning til det egentlige problem!
Men der er jo ikke en løsning på det egentlig problem. Jeg forstår hende, men jeg forstår så sandelig også svigermekanikken.
Og den eneste løsning er vel en som vi alle benytter, nemlig at vi kender vores børn bedst og handler derefter. Og så får vi måske bemærkninger, tro mig jeg har fået mange fra mange forskellige kanter i alt min tid som mor, og dem smiler vi overbærende til, taler imod eller måske lytter vi faktisk, for det kunne jo være et godt råd.
Jeg kan godt huske da verden havde et centrum = min datter, og jeg havde lidt svært ved at forstå andre ikke også havde hende som centrum. Jeg kan godt huske den tid og den var vidunderlig, fordi den var så simpel. Nu står jeg med forholdsvis store børn, og er den der skal invitere den med baby. Jeg tager nogle hensyn, men forventer egentlig også, at de tager hensyn til deres baby selv og fx vælger at tage tidligere hjem, hvis det passer dem bedst. Jeg skal nok forsøge ikke at kommentere, men jeg ændrer ikke alt for en baby, det regner jeg med forældrene gør.
Vil jeg være anderledes når jeg får børnebørn, formodentlig får så bliver jeg nok bedstemortosset og vil tro hele verden igen drejer sig om en baby. Men det er ikke alle bedsteforældre der gør og kan det - jo heller ikke sikkert jeg kan, for med den høje pensionsalder er jeg jo nok på arbejdsmarkedet endnu.
Så hvad tænker du man skal sige til det egentlig problem udover: øv, men jeg synes ikke nogen af jer har ret på den måde, for I er to forskellige steder i livet.
Anmeld
Citér