Den herlige svigerfamilie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2020

Naha

Anonym skriver:

Hej, 

Jeg prøver lige at dele mit dilemma med jer, i håb om at der sidder nogen derude parat med forståelse og lidt gode råd.. 

Jeg har en datter fra april på 8 måneder. Hun er en dejlig nem og glad unge, men har igennem dagen og aften nogenlunde faste puttetidspunkter, som jeg overholder, da hun ellers bliver meget overtræt og deraf forfærdelig ked af det. 

Jeg har en dejlig svigerfar og hans kone og deres fælles børn. De inviterer os engang imellem over til dem til aftensmad. Det er jo dejligt, men.... Der bliver på ingen måde taget hensyn til, at vi har en baby der spiser tidligt og sover tidligt. Jo mere vi har forsøgt at italesætte det, jo mere trodsig er han blevet. Og sidste weekend blev vi inviteret til 18.30, selvom de godt ved, at min datter sover ca. 19. Der er ingen seng eller andet “babymiljø” jeg kan putte mit barn i, ude ved dem. Jeg slæber hverken selv seng eller barnevogn med, for jeg er af den opfattelse, at jeg ikke gider slæbe halvdelen af huset med. Ergo er vi nødt til at køre hjem, når dagen slutter for mit barn. 
Min svigerfar kommer med mange kommentarer omkring, nogle en smule ondskabsfulde. Han mener vi er mærkelige, at vores liv ikke slutter efter kl. 19 og at hun da bare kan sove på en seng ovenpå. Han fatter det ikke og jo mere jeg forsøger pænt at få det glattet ud, jo mere stejler han. 
Jeg gider faktisk ikke mere. Jeg mener det er mit behov at tage ud om aftenen, putte mit barn for så at vække hende senere, når vi skal hjem. Det skal hun nok overleve, i know, men jeg har ikke behov for det. Jeg trives bedst ved at være derhjemme når dagen slutter for os. Og hvis det er okay et par år, er det helt fint. Vi skal nok komme ud igen. 
jeg får snart et møgfald på min sviger.. Jeg føler mig truffet i min måde at være mor på. Og er på nippet til at sige, at hvis de ikke kan forstå eller vil skabe et godt miljø for vi kan komme på besøg - eller komme til os - gider jeg faktisk ikke se dem ofte længere. 

Ja, hold da op... 

Anyone der har prøvet noget lignende? 
Hvad havde I gjort? 

Vi har praktiseret at mit barn blev puttet enten i en gæste tremmeseng eller i sin barnevogn når vi var ude, det give os muligheden for vi kunne hygge os uden en baby på armen  

Har aldrig forstået hvorfor et barn/børn skal give så mange begrænsninger, man kan finde løsninger. 

Selvfølgelig er hun nogen gange vågnet i løbet af aften da hun enten blev sat i bilen eller skulle ind i seng hjemme, men sådan er der nogen gange 

Måske svigerfar bare er ked af i ikke kan blive længere, og at hun ønsker længere tid sammen med jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89
Mor og meget mere skriver:

Hvor er din mand? 
Og sidste weekend blev vi inviteret til 18.30, selvom de godt ved, at min datter sover ca. 19. Der er ingen seng eller andet “babymiljø” jeg kan putte mit barn i, ude ved dem. Jeg slæber hverken selv seng eller barnevogn med, for jeg er af den opfattelse, at jeg ikke gider slæbe halvdelen af huset med. Ergo er vi nødt til at køre hjem, når dagen slutter for mit barn. 
Min svigerfar kommer med mange kommentarer omkring, nogle en smule ondskabsfulde. Han mener vi er mærkelige, at vores liv ikke slutter efter kl. 19 og at hun da bare kan sove på en seng ovenpå. Han fatter det ikke og jo mere jeg forsøger pænt at få det glattet ud, jo mere stejler han. 
Jeg gider faktisk ikke mere. Jeg mener det er mit behov at tage ud om aftenen, putte mit barn for så at vække hende senere, når vi skal hjem. Det skal hun nok overleve, i know, men jeg har ikke behov for det. Jeg trives bedst ved at være derhjemme når dagen slutter for os. Og hvis det er okay et par år, er det helt fint. Vi skal nok komme ud igen. 
jeg får snart et møgfald på min sviger.. Jeg føler mig truffet i min måde at være mor på.

Ej, stop da lige. Prøv at find pointen i det hun skriver, i stedet for at bruge tid på “mit, jeg, vores”.

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Og til trådstarter.. synes denne her debat næsten bare har slagtet dig af mødre, der har forstand på dit barns sengetider og hvordan dit barn har det med at blive puttet hos andre, for at blive vækket og komme hjem i seng. 

Det er virkelig synd, at vi ikke prøver at rumme større forståelse for hinanden og vores hverdagssituationer, der for nogen kan forekomme helt banale og enkle og for andre frustrerende og tarvelige. 

Jeg har det langt hen af vejen som dig. Min datter (10md) virkelig kan blive gal over at blive vækket for at komme i autostolen i bilen. Så gal og ked, at hun har besvimet et par gange - og det er ikke sjovt at se på, og så ved jeg balladen kommer endnu en gang, når hun skal flyttes fra autostolen og over i sengen. Så vi melder fra sene familiearrangementer, hvilket der er forståelse for (udadtil i hvert fald), da jeg ikke orker postyret.

Hele verden skal ikke tilrette sig efter en nyankommen baby, men det skal forældrene. Så hvis du ikke orker (og fuld forståelse) at tage til familiearrangementer sent om aftenen, så bliv hjemme og send manden afsted - eller gør det virtuelt :-D

Måske ændrer jeg holdning om er par år, når jeg har glemt tilværelsen som mor til en 10md gammel baby, men lige nu, så kan jeg SÅ godt forstå dig! 

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

LSS skriver:

Jo flere svar jeg ser fra dig, jo mere overbevist bliver jeg om at det ER dig der stejler og bare gerne vil optrappe en konflikt der egentlig ikke engang er der. Du råber meget (med alle dine udråbstegn) og så virker du ikke ret gammel eller moden. Beklager. Håber du finder løsningen hvorpå du selv kan tage ansvar for din datter og hendes søvn

Og til trådstarter, håber ikke du lader dig gå på af sådanne nogen kommentarer om at du råber mm. Jeg kan ikke høre noget. 

LSS, shhhh

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Love Angel skriver:

Du svare ikke om det ville dit svar være anderledes hvis det var din  egen mor? 

Og du skriver at din mor og kæreste ikke skal blandes ind i det her. Skal alle indrette sig efter hvad du mener?! Selv din kæreste.

Hvad har det med sagen at gøre? Hvorfor skal hendes mor blandes ind i det?

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Tjullehej skriver:

Altså man kan jo fint putte hos andre og det er du jo også bevidst om.

At de inviterer JER til middag handler måske mere om faktisk at se jer og hygge med en middag med JER som voksne mennesker. Jeg ville da klart bare have en rejseseng. Jeg kan anbefale den fra babybjørn. Den vejer 5 kg kun og fylder lidt mere end en computertaske. 

At indstille sig på kun at komme ud til 19 de første mange år og måske få to-tre børn ... så er det jo et årti, I ikke komme til at kunne være med til fester/middage..?.

Din måde at svare på er ret angribende/ aggressiv/ modstandsagtig... hvis jeg mødte det i en svigerdatter ville jeg også selv blive stejl. 

Når du skriver JER, mener du så trådstarter og hendes mand uden baby? Tænker det bliver lidt besværligt. Både praktisk og mentalt. 

Min biologiske morhjerne vil altid være indstillet på min datters behov, sengetider og jeg ville alligevel være væk under halvdelen af middagen for at putte min datter. Så det ville ikke være en win-win og voksensnak for nogen af os. 

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

FruStolpe skriver:

Citat: "Jeg slæber hverken selv seng eller barnevogn med, for jeg er af den opfattelse, at jeg ikke gider slæbe halvdelen af huset med."

Det er dine egne ord, og det er der jeg synes du står stejlt. 

Jeg stejler lidt over, at du stejler over, at trådstarter stejler over, at hun ikke tager halvdelen af huset med til svigerforældrene. 

Anmeld Citér

23. december 2020

Katrines89

Abracadabra skriver:

Næh, du søger råd til at få banket svigerfar på plads. Men den konflikt er helt unødvendig, hvis du gør som flertallet af os andre: Selv tager ansvar for at få jeres barn puttet. Og at indstille jer på, at I ikke kan besøge bedsteforældre om aftenen før om et par år (!?!?) virker skørt. 

Det mener jeg i den grad også, at hun gør. Altså at tager ansvar for at få sit barn puttet. Blot tråden her er et eksempel herpå. 

Læser ingensteder, at hun ønsker at få banket sim svigerfar på plads. Næh. Læser hun ønsker at løse en problemstilling med sin svigerfar. 

Anmeld Citér

23. december 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Når jeg skriver, at I skal blive hjemme, fordi det er nemmere, er fordi jeg ikke mener, at man kan bestemme, hvornår andre spiser, men man kan selvfølgelig spørge, om man evt. kan rykke aftensmaden. 

Vi har haft lidt samme dilemma, hvor der ikke rigtigt blev taget hensyn til vi havde en lille. Vi spurgte om, man kunne rykke aftensmaden, men det blev alligevel mega sent.

Vi valgte derfor at blive væk fra nogle af de gange, de spurgte om vi kom og spiste, fordi det var sent.

Men samtidig valgte vi også nogle aftaler til. dvs. at vi aktivt tog et valg om, at vi nok ville få et barn, som skulle sove der eller kom lidt sent i seng. 

I vores tilfælde viste det sig, at de meget gerne ville være sammen længere tid med os.

Jeg tænker ikke, at det skal være enten eller, men at I nogle gange kan sige fra, men også vælge nogle aftaler til, men velvidende om, at det kan blive sent aftensmad. 

Det lyder ikke til, at der bliver ændret på spisetiderne der, så det ville jeg overhovedet ikke bruge krudt på.

Men når det så er sagt, så lyder det til, at det egentligt bare er nemmere at blive hjemme for jer, da det lyder til at være en irritation, og hvor meget hygge får man så ud af det?

Jeg er enig i, at nogle i den ældre generation glemmer lidt, hvordan det er at have en baby, og at man i dag tager andre valg - måske mere på børnenes præmisser.  

Anmeld Citér

23. december 2020

Babilooo

Katrines89 skriver:

Det mener jeg i den grad også, at hun gør. Altså at tager ansvar for at få sit barn puttet. Blot tråden her er et eksempel herpå. 

Læser ingensteder, at hun ønsker at få banket sim svigerfar på plads. Næh. Læser hun ønsker at løse en problemstilling med sin svigerfar. 

Har du fået luft nu med alle de beskeder.

Grunden til man kan hæfte sig ved jeg og mig og “jeg har ikke behov for” får det til at lyde mere, som at det er svigerdatteren, der vil hjem end at det egentlig er en udfordring med barnet.  

på skrift råber man når man bruger !. Jeg gider i hvert fald ikke.... er attituden gennem alle beskederne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.