Det er da super ærgerligt, at de ikke vil lytte og indrette, men der vil de ikke og de kan måske også have en god grund til deres valg.
Jeg kan godt huske, hvordan det med søvn kan være især når det er svært, jeg kan også huske hvordan jeg helt glemte, at andre kunne have andre begrundelser for deres valg end lige præcis min baby, jeg kan også huske frygten for om nu søvnen gik helt i stykker, hvis vi....
Men jeg har også lært, at folk glemmer, de glemmer at man sidste sagde, at lille Lise altså sover klokken 19, de glemmer hvordan det var at have en baby. Og så må man ønske munden og ikke mindst selv træffe valg ud fra egen situation og ikke forvente de omlægger deres liv, fordi der er kommet en baby.
Jeg har også lært, at mange har gode råd om hvordan man skal være med et barn - jeg selv inklusiv 
Jeg har også lært at børn er langt mere robuste end vi tror, de kan godt klare en dag eller for den sags skyld flere hvor rytmen brydes og det hele bliver forkert, så længe de har deres trygge base hos mor og far. Det lærte jeg især da der kom flere børn, for så kunne jeg ikke få over mit hjerte at begrænse de store bare fordi babys sovetid, spisetid osv skulle overholdes. Det er nok også derfor du får de svar du får i tråden. For os der sidder med flere børn, ved med barn nummer to kan man ikke på samme holde rytmen, hver dag og hverken baby eller forældre gik i stykker af det.
Jeg har også lært, at når man bryder rytmen så er det ofte lidt hårdere for mor og far, og derfor må.man vurdere om det er noget man virkelig gerne vil. Fx tog vi med vores første barn til Italien til familie i en uge (med bil), da hun var 6 måneder, tåbelig idé og en sindsyg hård uge for mor og far, men en fest for hende. Rytme var en by i Rusland, for der spiser man bare ikke aftensmad før 20. Vi overlevede alle sammen, og lærte det går, baby er en pakke der kan komme med alle vegne, hvis man vil som forælder, og det kræver sådan set ikke en gang et stort udstyrsstykker selvom en barnevogn er skøn at have med, bare mors og fars arme og rene bleer, så kan man det meste.
Så mit råd er, at I må vurdere er den middag med svigerforældre vigtig, er den, så tager i det søde med det sure. Ja prisen kan være nogle dumme dage, men så er det heller ikke værre. Og så må I gerne være lidt æv over, et de ikke vil ændre, men også forstå, at det er jo ikke dem og deres liv om pludselig skal rumme en baby.