Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2020

Anonym

Hvordan har du kunnet sidde i et andet land i 6 måneder og synes det var okay at modtage penge fra Danmark?

Det er penge vi andre knokler for at betale og de bliver så sendt ud af landet, fordi du lige synes der er nogle personlige ting der gør du ikke har informeret din sagsbehandler om du ikke længere er i Danmark.

Om du betaler tilbage eller en, så er det socialt bedrageri.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ærlig talt så forstår jeg slet ikke, hvordan du har kunne modtage KH, når du nu har ny adresse.. Hvornår fik du den? 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis jeg betaler tilbage, får jeg så stadig en straf?

Det svarer til tyveri - du kan heller ikke undgå straf for at stjæle, blot fordi du bagefter afleverer det stjålne tilbage. Forbrydelsen bliver jo ikke ophævet af den grund. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil jo meget gerne betale tilbage det slet ikke det, men de vil jo melde mig selvom jeg betaler tilbage.

Det er jeg heller ikke i tvivl om at du vil overhovedet. Det er også det rigtige at gøre. Men det ændre jo ikk på at du har begået socialt bedrageri og dermed bliver meldt. 
Igen for at tage et eksempel med et bankrøveri fx. Han kan også komme og sige han gerne vil betale tilbage. Men det ændre jo ikk på handlingen han har begået og dermed skal anmeldes. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Carina:-) skriver:

Det kan du så godt regne med sker .

At smutte til et andet land , og bosætte sig i min 6 mdr samtidig med  man modtager x antal ydelser - er ikke det samme som en hovsa ferie på 14 dage .

Jeg undre mig bare over hvordan hun har kunnet undgå møder og aktivering så længe.... 

Vil så lige sige mht møder og aktivering. Det er ikke alle jobcentre der gør sig meget i det. 
jeg har været på kh gennem 5 år for nogle år siden pga sygdom, barsel og andre ting. Og på de 5 år var jeg til møde 1 gang om året og 2 aktiveringer. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hvis jeg betaler tilbage, får jeg så stadig en straf?

Det er der blevet besvaret rigtig mange gange nu. JA du bliver straffet. Om det er i form af tilbage betaling plus bøde eller om det er fængsel straf. Det kan ingen herinde svarer på. Det kan kun den dommer som du kommer til at stå overfor i retten. 

og da du er i et andet land. Så kan politiet i det land anholde dig gennem interpol også sidder du i deres fængsel indtil du udleveres til Danmark. 
og udenlandske fængsler er sjældent en dans på roser ud fra hvad man ser i stort set alle dokumentarer om fængsler. 
Så se du at få lettet måsen tilbage til Danmark og få rådet bod på den kriminalitet du har begået. 
6 mdr i udlandet og modtaget dansk ydelse i alt den tid. Er ikke et fejl eller noget man bare kommer til. Su har haft alle muligheder til at ringe til din sagsbehandler på jobcentret og afmelde dig. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Abracadabra

Du skal selvfølgelig have ordentlig vejledning, men jeg synes godt nok, at der tegnes et meget dystert billede af en mindre forseelse. 

Det er kontanthjælp UNDER BARSEL, der drøftes. Ingen står til rådighed for arbejdsmarkedet under en barsel - og barselsdagpenge må man gerne tage med til udlandet. Om man også må tage barselskontanthjælp med, ved jeg ikke noget om (men det må man nok ikke), men det er da en mindre forseelse!! Jeg forstår slet ikke, at fængsel overhovedet nævnes som en mulighed - HVORFOR skulle nogen dog ønske at fængsle en nybagt mor for sådanne småtterier?? 

Hvorfor pisker I en stemning op? Der er da ingen grund til at sparke til én, der ligger grædende på jorden. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

fehår

Abracadabra skriver:

Du skal selvfølgelig have ordentlig vejledning, men jeg synes godt nok, at der tegnes et meget dystert billede af en mindre forseelse. 

Det er kontanthjælp UNDER BARSEL, der drøftes. Ingen står til rådighed for arbejdsmarkedet under en barsel - og barselsdagpenge må man gerne tage med til udlandet. Om man også må tage barselskontanthjælp med, ved jeg ikke noget om (men det må man nok ikke), men det er da en mindre forseelse!! Jeg forstår slet ikke, at fængsel overhovedet nævnes som en mulighed - HVORFOR skulle nogen dog ønske at fængsle en nybagt mor for sådanne småtterier?? 

Hvorfor pisker I en stemning op? Der er da ingen grund til at sparke til én, der ligger grædende på jorden. 

For slet ikke at tænke på, hvor meget det vil koste staten, hvis vi skal fængsle TS. Fængsel er altså dyrt! 

Svarene i denne her tråd virker som en stor overreaktion for mig...

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Jeg læser kun en enkelt der direkte ønsker fængsel for ts. 
resten er bare info for den kriminalitet hun har begået og facts er at det er socialt bedrageri som er noget af det der slås hårdest ned på. Og det er jo ikk bare en forseelse. Men 6 mdr i udlandet uden at give besked. Domstolene ser på loven og ikke på uvidenhed. Sådan er vores retssystem nu engang. 

hende fra de unge mødre vidste heller ikk at man ikke måtte arve penge på kh. det gav hende en kæmpe bøde, tilbagebetaling og 1 års fodlænke  

når man er på barsels kontanthjælp. Må man ikke forlade landet uden tilladelse for sit jobcenter. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

Abracadabra skriver:

Personligt hverken pisker jeg en stemning op eller ønsker hende fængsel. 

Men socialt bedrageri er en ret alvorlig forbrydelse og hun kan ende med en dom på 1.6 års fængsel. Det er faktum. 

Dog tænker jeg ikke de gider jagte en for 6 mdrs kh. Så tænker en tilbagebetaling og en bøde. En plet på straffeattesten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.