Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Altså der står det vil blive anmeldt, men der står ikke til hvem. Samt vil jeg gerne betale, men jeg havde en del at se til som ingen af de andre ved noget om istedet for at give mig en sviner

En anmeldelse er altid til politiet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså der står det vil blive anmeldt, men der står ikke til hvem. Samt vil jeg gerne betale, men jeg havde en del at se til som ingen af de andre ved noget om istedet for at give mig en sviner

Det er jo ikke sikkert at det ender i en retsag - man kan godt få en dom selvom det ikke ender i en retsag....alt efter omfang..

Hvis det er vurderet at du skal betale tilbage, er der begrundet mistanke for social bedrageri samt indsamlet beviser på dette, der er overdraget til politiet.

Anklager rejser sag såfremt det vurderes at der er overvejende beviser der påviser socialbedrageri og anklager derved vinder en retsag mod dig.

Du har når du modtager kh sagt ja til de betingelser du modtager dem under, samt du har oplysningpligt....og min en gang årligt skriver under på ret og pligt, og oplysninger er korrekt.....du har ligeledes et eget ansvar.

Er du rejst fra danmark efterfølgende og modtaget kh, uden at afmelde dette? Eller omhandler det at du er udrejst uden at melde ferie? Eller har du fået godkendt udrejse og blevet væk længere end der er bevilliget?

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Kir

Jeg tænker at hvis kommunen skriver du vil bliver anmeldt, så er det til politiet. Det giver mening ift at du er flyttet fra Danmark, så de kan sikre de får deres penge. 

Mht straf så kan du måske være heldig, hvis du kan bevise du ikke bevidst har bedraget... Har fundet et link der evt kan hjælpe:

https://www.dinretshjaelp.dk/juridiske-omraader/socialt-bedrageri/

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jo ikke sikkert at det ender i en retsag - man kan godt få en dom selvom det ikke ender i en retsag....alt efter omfang..

Hvis det er vurderet at du skal betale tilbage, er der begrundet mistanke for social bedrageri samt indsamlet beviser på dette, der er overdraget til politiet.

Anklager rejser sag såfremt det vurderes at der er overvejende beviser der påviser socialbedrageri og anklager derved vinder en retsag mod dig.

Du har når du modtager kh sagt ja til de betingelser du modtager dem under, samt du har oplysningpligt....og min en gang årligt skriver under på ret og pligt, og oplysninger er korrekt.....du har ligeledes et eget ansvar.

Er du rejst fra danmark efterfølgende og modtaget kh, uden at afmelde dette? Eller omhandler det at du er udrejst uden at melde ferie? Eller har du fået godkendt udrejse og blevet væk længere end der er bevilliget?

Jeg rejste, og meningen var at mit barn skulle se sin far da han ikke kan rejse til danmark. Samt var der en del private årsager til jeg bare rejste. Kunne ikke komme hjem, under corona krisen og nogle havde anmeldt mig til kommunen.. også fordi jeg var væk i mere end 6 mdr valgte kommunen at melde mig udrejst. Også valgte jeg at blive grundet personlige årsager, og idag fik jeg er brev om det socialbidrageri samt tilbagebetalingskrav, og samt at de vil anmelde det.. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvem bestemmer om det skal ende i en retsag? Er det politiet? .

Anmeld Citér

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg rejste, og meningen var at mit barn skulle se sin far da han ikke kan rejse til danmark. Samt var der en del private årsager til jeg bare rejste. Kunne ikke komme hjem, under corona krisen og nogle havde anmeldt mig til kommunen.. også fordi jeg var væk i mere end 6 mdr valgte kommunen at melde mig udrejst. Også valgte jeg at blive grundet personlige årsager, og idag fik jeg er brev om det socialbidrageri samt tilbagebetalingskrav, og samt at de vil anmelde det.. 

Men hvorfor har du ikke kontaktet dem,? Hvis det var akut, burde du have gjort lige så snart du kunne. De ved jo bare at du er udlandet og har fået penge du ikke skal ha. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Hvem bestemmer om det skal ende i en retsag? Er det politiet? .

Politiets jurister 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

MT_2011

Altså du har jo været klar over i 6 måneder at du har lavet noget ulovligt. Så det er da kun fair at kommunen melder dig til politiet og kræver tilbagebetaling.

Man kan jo ikke leve i et andet land og modtage KH

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Altså du har jo været klar over i 6 måneder at du har lavet noget ulovligt. Så det er da kun fair at kommunen melder dig til politiet og kræver tilbagebetaling.

Man kan jo ikke leve i et andet land og modtage KH

Kan man snakke med dem om at man vil betale tilbage, uden at de melder det?

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kan man snakke med dem om at man vil betale tilbage, uden at de melder det?

Du bliver anmeldt uanset, der står "skal anmeldes".

Kom nu lidt ind i kampen i stedet for at stille spørgsmål ved alt.

Du har overtrådt loven, det bliver anmeldt.

Du må afvente, at de vurderer, om der er grundlag for at rejse en sag.

Hvis du dømmes, er der erstatningskrav og en straf.

Årsagen til din udrejse er fuldstændig ligegyldig og er ikke en formildende omstændighed.

P.s. Hvem tænker du selv, at det skulle meldes til, hvis det ikke er Politiet?!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.