Jeg har heller ikke sagt jeg ikk vil betale dog, vil de melde det for social bidrageri og var ikk min intentasion at begå bidrageri på nogle måder.
Men det jeg forsøger at skrive, fortæl det. Drop undskyldninger om landet lukkede for, hvor der er vilje er der vej. Og hvis ikke du har kontaktet myndighederne om hjælp til hjemrejse, så har du jo selv valgt at blive, hvor du er.
Men når de spørger dig om diverse spørgsmål, så fortæl ærligt: jeg anede ikke, at jeg ikke måtte rejse ud og har aldrig haft intentionen om at snyde. Jeg ønskede at se mit barns far, da cororna kom var det en god anledning til at blive eller rettere: jeg kæmpede ikke for at komme hjem, for jeg var egentlig glad for at være, hvor jeg var. Jeg skulle selvsagt have kontaktet jer vedr min ret til at modtage kontanthjælp men ærligt jeg troede godt jeg måtte fordi det var barsel.
Alle undskyldninger om cororna, ikke gå ud osv. Er netop bare hule undskyldninger og lyder som du vil dække over noget. Men det er jo helt reelt ikke at kende reglerne, og få snydt uden det var meningen af snyde. Men tag det på egne skuldre og glem undskyldninger som giver skylden til en masse andet. Du valgte at blive, hvor du var. Ja måske var det besværligt st komme hjem, men gjorde du noget aktivt for at komme hjem? Kontaktede du myndighederne? Blev du skriver på den akutliste om hjemrejse som blev oprettet? Hvis svaret er nej, så valgte du selv ligesom vi valgte at min datter blev i Italien, da det lukkede ned. Det var vores valg, ja det havde været besværligt og formodentlig dyrt ar få hende hjem, men havde det været vores valg, så var hun kommet hjem lige som stort set alle der strandede i udlandet gjorde inden for et par måneder.
Og kan være jeg tager fejl, men erindrer ikke nogen lande var lukket helt frem til august og at man ikke kunne komme ud af landet.
Anmeld
Citér