Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2020

Sprit25

Abracadabra skriver:

Hun har været på barsel. Jeg føler mig ikke snydt over nogens barsel. 

Jeg føler mig ikke for fin til at blive fornærmet over kvinder, der får det ene barn efter det andet på kontanthjælp - og uden nogen realistisk plan for selvforsørgelse. (Helt ukonkrete planer om at leve af at passe dyr tæller IKKE!)

Men nu reglerne jo sådan at du ikke må rejse udenlands på kh. Barsel eller ej. Det må du ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2020

fehår

Sprit25 skriver:

Men hun har jo også snydt dig? 

Social bedrageri er ikke en mindre forseelse. Det er ret alvorligt. 

Enig i at dem der nævner udenlandske fængsler, interpol osv er på et overdreven . 

Men faktum er: hun har modtaget uretmæssigt kh i 6 mdr. Det er socialt bedrageri. Der lyder en strafferamme på 1.6 år i værste tilfælde. Andre tilfælde en bøde plus tilbagebetaling. 

Jeg var på kontanthjælp, da jeg fik min første. Jeg kunne sagtens være kommet til at begå samme fejl som TS, netop fordi man ikke mærker, man er på kontanthjælp: man går rundt i barselsbabybobblen og bliver aldrig kontaktet af kommunen eller jobcentret. I min kommune glemte de endda at kontakte mig, da jeg var færdig med barsel; jeg måtte selv tage kontakt og sige, at det ikke var aktuelt med kontanthjælp længere. 

TS er helt med på, at hun selvfølgelig skal betale pengene tilbage. Men vi snakker om en periode, hvor hun ikke skulle lave andet end at stå til rådighed for sin baby. Og det har hun jo gjort. Ja, hun har gjort noget forkert ved at rejse udenlands imens, men samfundets ressourcer er da meget bedre brugt på andre og større fisk!

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg var på kontanthjælp, da jeg fik min første. Jeg kunne sagtens være kommet til at begå samme fejl som TS, netop fordi man ikke mærker, man er på kontanthjælp: man går rundt i barselsbabybobblen og bliver aldrig kontaktet af kommunen eller jobcentret. I min kommune glemte de endda at kontakte mig, da jeg var færdig med barsel; jeg måtte selv tage kontakt og sige, at det ikke var aktuelt med kontanthjælp længere. 

TS er helt med på, at hun selvfølgelig skal betale pengene tilbage. Men vi snakker om en periode, hvor hun ikke skulle lave andet end at stå til rådighed for sin baby. Og det har hun jo gjort. Ja, hun har gjort noget forkert ved at rejse udenlands imens, men samfundets ressourcer er da meget bedre brugt på andre og større fisk!

Jeg har snakket med sagsbehandleren i kommunen, og hun mente jeg åbentbart skulle stå til rådighed. Selvom jeg var på barsel.

Anmeld Citér

14. oktober 2020

fehår

Anonym skriver:

Jeg har snakket med sagsbehandleren i kommunen, og hun mente jeg åbentbart skulle stå til rådighed. Selvom jeg var på barsel.

Det er da godt, at du har fået snakket med kommunen. Har du fået lagt en plan omkring tilbagebetaling? Ved du, om de stadig har tænkt sig at melde dig?

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

fehår skriver:

Reglerne er små skører vi er helt enige. Men hun er jo flyttet og har fået penge imens. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det er da godt, at du har fået snakket med kommunen. Har du fået lagt en plan omkring tilbagebetaling? Ved du, om de stadig har tænkt sig at melde dig?

Nej de vil stadig melde mig.. desværre selvom jeg gerne vil betale tilbage men de siger beløb over 30.000 skal meldes desværre

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Nej de vil stadig melde mig.. desværre selvom jeg gerne vil betale tilbage men de siger beløb over 30.000 skal meldes desværre

Det er virkelig træls for dig. Få en god advokat

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det er virkelig træls for dig. Få en god advokat

Tror i jeg kan lave eb aftale med kommunen om at hvis jeg betaler så beløbet bliver mindre end 30. Tusind, at de ikke melder det

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Tror i jeg kan lave eb aftale med kommunen om at hvis jeg betaler så beløbet bliver mindre end 30. Tusind, at de ikke melder det

Nej. De skal anmelde social bedrageri.

Anmeld Citér

14. oktober 2020

1518

Anonym skriver:

Nej, det kan du ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.