Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2020

Anonym2300

Jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage med, andet jeg blot vil sige, at jeg synes du er dybt uansvarlig og fuldstændig selv ude om din situation. Jeg bliver faktisk virkelig forarget - uanset omstændighederne, at du har handlet, som du har gjort. 

Så som andre også skriver, ja så er de bare vilkårene med en anmeldelse, når du opfører sig sådan overfor det offentlige, som vi alle bidrager til...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg rejste, og meningen var at mit barn skulle se sin far da han ikke kan rejse til danmark. Samt var der en del private årsager til jeg bare rejste. Kunne ikke komme hjem, under corona krisen og nogle havde anmeldt mig til kommunen.. også fordi jeg var væk i mere end 6 mdr valgte kommunen at melde mig udrejst. Også valgte jeg at blive grundet personlige årsager, og idag fik jeg er brev om det socialbidrageri samt tilbagebetalingskrav, og samt at de vil anmelde det.. 

Med de oplysninger så kan du godt forvente en retsag - det er bevidst social bedrageri, i en meget lang periode....det er politie/anklager der vurdere dette om om der er nok til at rejse en sag og bringe den for retten....og ift. Mit kendskab til de sager jeg har deltaget i, er du åbelys skyldig ift de oplysninger du giver.

Har du ikke haft kontakt  til din sagsbehandler? I denne periode hvor du har vært ude af landet? 

At far skal se barn er desværre ikke en ok grund til at rejse uden at have fået godkendt ferie og udrejse..

Jeg vil ikke belære dig - jeg tænker at du er klar over at dine handlinger vil få konsekvenser for dig og ikke har gavnet din situation.

Ift anmeldelse tænker jeg kommunen selv har startet en kontrol sag, grundet mistanke om udrejse hvis du ikke har svaret på indkald, henvendelser og desuden kan de få oplyst ud og indrejse, særligt grundet øget kontrol ift corona.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Med de oplysninger så kan du godt forvente en retsag - det er bevidst social bedrageri, i en meget lang periode....det er politie/anklager der vurdere dette om om der er nok til at rejse en sag og bringe den for retten....og ift. Mit kendskab til de sager jeg har deltaget i, er du åbelys skyldig ift de oplysninger du giver.

Har du ikke haft kontakt  til din sagsbehandler? I denne periode hvor du har vært ude af landet? 

At far skal se barn er desværre ikke en ok grund til at rejse uden at have fået godkendt ferie og udrejse..

Jeg vil ikke belære dig - jeg tænker at du er klar over at dine handlinger vil få konsekvenser for dig og ikke har gavnet din situation.

Ift anmeldelse tænker jeg kommunen selv har startet en kontrol sag, grundet mistanke om udrejse hvis du ikke har svaret på indkald, henvendelser og desuden kan de få oplyst ud og indrejse, særligt grundet øget kontrol ift corona.

Kender du da nogen der har stået i samme situation?

Hvad skete der fik personen fængsel straaff

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså der står det vil blive anmeldt, men der står ikke til hvem. Samt vil jeg gerne betale, men jeg havde en del at se til som ingen af de andre ved noget om istedet for at give mig en sviner

Uanset hvor meget man har at de til så er der aldrig undskyldninger for socialt bedrageri. 
når der står det vil blive anmeldt så er det altid til politiet. Også selvom der ikke står til hvem. 

du kan sidestille det lidt med en butikstyveri f.eks. Der fortælles også bare at man bliver meldt for tyveri og det er også politiet det meldes til. 

ser ikke nogen der giver dig en sviner. Ser en masse der fortæller at du har dummet dig og fortæller konsekvensen af den dumhed. Men det er ikke tilsvining. Det er bare fakta. 

bedste råd er at du får ringet til dem i morgen og får lavet en ordning med tilbagebetaling. Så slipper du højst sandsynlig for retten og fængelsstraf osv. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kender du da nogen der har stået i samme situation?

Hvad skete der fik personen fængsel straaff

Jeg er både socialrådgiver, indenfor beskæftigelse og fungerende lægdommer/domsmand i retten.....

Jeg tænker ud fra det du skriver at du vil blive tiltalt og sagen ender i retten, hvor du vilblive kendt skyldig- der er jo ingen tvivl Om du har gjort det bevidst og beviser tænker jeg ikke man kommer til at mangle.... Om det giver fængelsesstraf ved jeg ikke, det kommer an på rigtig mange ting.....

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Uanset hvor meget man har at de til så er der aldrig undskyldninger for socialt bedrageri. 
når der står det vil blive anmeldt så er det altid til politiet. Også selvom der ikke står til hvem. 

du kan sidestille det lidt med en butikstyveri f.eks. Der fortælles også bare at man bliver meldt for tyveri og det er også politiet det meldes til. 

ser ikke nogen der giver dig en sviner. Ser en masse der fortæller at du har dummet dig og fortæller konsekvensen af den dumhed. Men det er ikke tilsvining. Det er bare fakta. 

bedste råd er at du får ringet til dem i morgen og får lavet en ordning med tilbagebetaling. Så slipper du højst sandsynlig for retten og fængelsstraf osv. 

Jeg vil jo meget gerne betale tilbage det slet ikke det, men de vil jo melde mig selvom jeg betaler tilbage.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Det lyder ikke som en forbrydelse, der hverken fortjener retssag eller fængsling. Mon ikke bare du skal lave en aftale m tilbagebetaling. 

Det kan du så godt regne med sker .

At smutte til et andet land , og bosætte sig i min 6 mdr samtidig med  man modtager x antal ydelser - er ikke det samme som en hovsa ferie på 14 dage .

Jeg undre mig bare over hvordan hun har kunnet undgå møder og aktivering så længe.... 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil jo meget gerne betale tilbage det slet ikke det, men de vil jo melde mig selvom jeg betaler tilbage.

De SKAL melde dig....også selvom du vil betale tilbage...

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det kan du så godt regne med sker .

At smutte til et andet land , og bosætte sig i min 6 mdr samtidig med  man modtager x antal ydelser - er ikke det samme som en hovsa ferie på 14 dage .

Jeg undre mig bare over hvordan hun har kunnet undgå møder og aktivering så længe.... 

Var på barsel

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De SKAL melde dig....også selvom du vil betale tilbage...

Hvis jeg betaler tilbage, får jeg så stadig en straf?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.