Anonym skriver:
Jeg rejste, og meningen var at mit barn skulle se sin far da han ikke kan rejse til danmark. Samt var der en del private årsager til jeg bare rejste. Kunne ikke komme hjem, under corona krisen og nogle havde anmeldt mig til kommunen.. også fordi jeg var væk i mere end 6 mdr valgte kommunen at melde mig udrejst. Også valgte jeg at blive grundet personlige årsager, og idag fik jeg er brev om det socialbidrageri samt tilbagebetalingskrav, og samt at de vil anmelde det..
Med de oplysninger så kan du godt forvente en retsag - det er bevidst social bedrageri, i en meget lang periode....det er politie/anklager der vurdere dette om om der er nok til at rejse en sag og bringe den for retten....og ift. Mit kendskab til de sager jeg har deltaget i, er du åbelys skyldig ift de oplysninger du giver.
Har du ikke haft kontakt til din sagsbehandler? I denne periode hvor du har vært ude af landet?
At far skal se barn er desværre ikke en ok grund til at rejse uden at have fået godkendt ferie og udrejse..
Jeg vil ikke belære dig - jeg tænker at du er klar over at dine handlinger vil få konsekvenser for dig og ikke har gavnet din situation.
Ift anmeldelse tænker jeg kommunen selv har startet en kontrol sag, grundet mistanke om udrejse hvis du ikke har svaret på indkald, henvendelser og desuden kan de få oplyst ud og indrejse, særligt grundet øget kontrol ift corona.
Anmeld
Citér