Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.410 visninger
138 svar
217 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej, jeg har modtaget et brev om jeg skal betale alt det jeg har fået i kontanthjælp tilbage da jeg rejste ud af landet, .en det noget andet en privatsag hvorfor jeg valgte at gøre det. 

Der står nederst dette. 

Når et udlandsophold er af mere end 14 dages varighed, og det ikke
er oplyst til kommunen på forhånd, skal der ske anmeldelse for
formodet socialt bedrageri.
Vil det betyde de vil melde det til politiet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg har modtaget et brev om jeg skal betale alt det jeg har fået i kontanthjælp tilbage da jeg rejste ud af landet, .en det noget andet en privatsag hvorfor jeg valgte at gøre det. 

Der står nederst dette. 

Når et udlandsophold er af mere end 14 dages varighed, og det ikke
er oplyst til kommunen på forhånd, skal der ske anmeldelse for
formodet socialt bedrageri.
Vil det betyde de vil melde det til politiet?

Ja det betyder det. Hvis du ikke har meddelt til kommunen at du rejste ud af landet mens du var på kontanthjælp. Så er det socialt bedrageri og politi anmeldes. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det betyder det. Hvis du ikke har meddelt til kommunen at du rejste ud af landet mens du var på kontanthjælp. Så er det socialt bedrageri og politi anmeldes. 

Ved du hvad der så vil ske?

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved du hvad der så vil ske?

Men der står de ikke de vil melde det til politiet.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men der står de ikke de vil melde det til politiet.

Det vil de nok, hvis du ikke betaler pengene tilbage. så du må finde en måde at skaffe dem eller ringe og finde en løsning om betaling. 

Hvorfor har du ikke sagt at du rejste ? 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det vil de nok, hvis du ikke betaler pengene tilbage. så du må finde en måde at skaffe dem eller ringe og finde en løsning om betaling. 

Hvorfor har du ikke sagt at du rejste ? 

Der står intet med hvis jeg ikke betaler, men der står de vil anmelde det for formodet socialbedrageri. Vil det sige de vil anmelde det til politiet 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Der står intet med hvis jeg ikke betaler, men der står de vil anmelde det for formodet socialbedrageri. Vil det sige de vil anmelde det til politiet 

hvad med ringe til dem og hør, i stedet for.. ?? 
ja det er jo social bedrageri, fordi du ikke har oplyst at du rejste og at du var væk i mere end 14 dage.
Det kan godt være at der ikke står de vil, men de regner jo nok med at du betaler det du skylder dem. Men hvis du betaler, kan de vel godt melde det til politiet. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

hvad med ringe til dem og hør, i stedet for.. ?? 
ja det er jo social bedrageri, fordi du ikke har oplyst at du rejste og at du var væk i mere end 14 dage.
Det kan godt være at der ikke står de vil, men de regner jo nok med at du betaler det du skylder dem. Men hvis du betaler, kan de vel godt melde det til politiet. 

Det er af en del personlige årsager. Men de har lukket nu, og tænkte bare om at spørge her indtil imorgen. Men der står andmelde af formodet social bedrageri. Og det vil jeg bare vide om de mener til politiet.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Det er af en del personlige årsager. Men de har lukket nu, og tænkte bare om at spørge her indtil imorgen. Men der står andmelde af formodet social bedrageri. Og det vil jeg bare vide om de mener til politiet.

Ja de mener politiet. Du har brudt loven, dermed bliver det meldt. D

Anmeld Citér

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

om det er personligt eller en hyggetur, skal du da stadigvæk fortælle det til dem... for du rejser ud af landet, ellers må du stoppe betalingerne til du kommer hjem... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.