Socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2020

lineog4

Sagen er det at jeg skulle være væk i 3 uger, dog opstod corona situationen, og kunne ikke komme tilbage, og nogle havde anmeldt at jeg ikke har rigtigt bopæl osv. Fordi jeg var væk, så jeg har fået fjernet min adresse fordi jeg var væk for ca 2 mdr siden. Også har de meldt mig udrejst fra febuar måned, fordi det var der jeg rejste. 

Men sagen er jo stadig klar, hvis du har modtaget kontant hjælp fra 1.2. Til fx 1.8. Og der ikke har været i Danmark, så har du jo modtaget 6 måneders kontant hjælp, som du ikke var berettiget til. Cororna eller ej, så skal du da selvsagt oplyse til de rette instanser om, at du nu er låst fast i et andet land. 

Og som en skriver, der synes at have styr på tingene, så har du altså oplysningspligt, og i Danmark har vi også pligt til selv st sætte os ind i regler og love (hvilket de færreste af os gør med mindre det er om noget nødvendigt der vedrører os selv). Bliver jeg tager på en landevej mens jeg kører 130 km i timen, så fritages jeg ikke for straf fordi det var lang tid siden, at der var et hastighedsskilt, det er min pligt at kende færdselsloven. På samme måde er det din pligt at kende til de regler du er underlagt når du modtager kontant hjælp.

Jeg kan sagtens læse, at du egentlig er blevet lidt overrasket over, at du ikke måtte rejse som du lystede når nu du var på barsel (du var så ikke på barsel, men på kontanthjælp), og formodentlig vidste du slet ikke du snød. Etisk er det en fin undskyldning, du ønskede ikke at begå en ulovlig handling og handlede i god tro, men retsligt er det ikke en fin undskyldning, fordi du har pligt til at søge oplysninger om rammer og regler.

Nu må sagen gå sin gang og vi kan kun gisne om udfaldet. Men som en skriver, så står din sag med sikkerhed bedst hvis du 1. Tilbagebetaler alt med det samme, 2. Samarbejder i form af at være til rådighed for samtaler mm. 

Pøj pøj håber det bedste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Sagen er det at jeg skulle være væk i 3 uger, dog opstod corona situationen, og kunne ikke komme tilbage, og nogle havde anmeldt at jeg ikke har rigtigt bopæl osv. Fordi jeg var væk, så jeg har fået fjernet min adresse fordi jeg var væk for ca 2 mdr siden. Også har de meldt mig udrejst fra febuar måned, fordi det var der jeg rejste. 

Lige meget hvad, burde du have ringet til kommunen og fortalt dem det, og så ville de have stoppet eller pause den... Du har siddet i 6måneder og fået penge du ikke bør, så du har bedraget, når du har fået de penge. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Men nogen siger jeg får en fængseldom

Ingen siger du får den. Der bliver sagt du KAN få en fængselsdom. Den eneste der kan bedømme din straf er dommeren du står overfor. Så skaf en god advokat til ar forsvarer dig. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Hvor er du henne? Næsten alle kom hjem, da Jeppe K stod der og sagde: overvejer du at rejse: lad være. Er du ude? Så kom hjem. 

Du er dansk statsborger! Du har haft mulighed for at komme hjem. 

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvor er du henne? Næsten alle kom hjem, da Jeppe K stod der og sagde: overvejer du at rejse: lad være. Er du ude? Så kom hjem. 

Du er dansk statsborger! Du har haft mulighed for at komme hjem. 

Landet jeg er i lukkede ned. Og man måtte ikke engang gå udenfor kun for at handle ind

Anmeld Citér

14. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Landet jeg er i lukkede ned. Og man måtte ikke engang gå udenfor kun for at handle ind

Det gjorde mange lande og folk fandt en vej hjem. Jrg forstår heller ikke, hvorfor du ikke ringede til kommunen. Det er ikke for at være nederen, men det er spørgsmål kommunen kommer til at stille

Anmeld Citér

14. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men igen hvorfor har du ikke ringet og fortalt det? Eller selv afmeldt dig..?? Der er gået mange måneder og du har intet gjort. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

lineog4

Anonym skriver:

Ærligt nogen gange jan det betale sig at lægge sig fladt ned; jeg anede ikke, at man ikke måtte rejse når man har på barsel på kontanthjælp. Jeg ønskede at se min mand/kæreste og da situationen med covid19 opstod, ja så ville jeg egentlig helst blive hos ham. Jeg kan godt se  at jeg burde have kontaktet jer, men jeg tænkte ikke på det. 

Alle undskyldningerne klinger hult, for mange sad får i lande pga covid19 og stort set alle kom hjem inden for 2 mnd. Jeg havde selv en datter, der sad i epicentret i Italien, hun måtte ikke en gang få i supermarkedet fordi hun var under 18 år. Vi ringede til borgerservice med det samme, de kunne have hjulpet os, hvis hun skulle hjem med det samme. Vi havde venner der sad i Australien, da de lukkede ned og de lukkede vitterligt ned, de var også hjemme inden for en måned ph sådan er det utallige historier. 

Derfor mit råd til dig læg dog fladt ned, betal tilbage og forkæle du ikke vidste og egentlig handlede i god tro. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ærligt nogen gange jan det betale sig at lægge sig fladt ned; jeg anede ikke, at man ikke måtte rejse når man har på barsel på kontanthjælp. Jeg ønskede at se min mand/kæreste og da situationen med covid19 opstod, ja så ville jeg egentlig helst blive hos ham. Jeg kan godt se  at jeg burde have kontaktet jer, men jeg tænkte ikke på det. 

Alle undskyldningerne klinger hult, for mange sad får i lande pga covid19 og stort set alle kom hjem inden for 2 mnd. Jeg havde selv en datter, der sad i epicentret i Italien, hun måtte ikke en gang få i supermarkedet fordi hun var under 18 år. Vi ringede til borgerservice med det samme, de kunne have hjulpet os, hvis hun skulle hjem med det samme. Vi havde venner der sad i Australien, da de lukkede ned og de lukkede vitterligt ned, de var også hjemme inden for en måned ph sådan er det utallige historier. 

Derfor mit råd til dig læg dog fladt ned, betal tilbage og forkæle du ikke vidste og egentlig handlede i god tro. 

Jeg har heller ikke sagt jeg ikk vil betale dog, vil de melde det for social bidrageri og var ikk min intentasion at begå bidrageri på nogle måder.

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke sagt jeg ikk vil betale dog, vil de melde det for social bidrageri og var ikk min intentasion at begå bidrageri på nogle måder.

Men 6 mdr i et andet land. Det ved du jo godt du ikke må! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.